Gå til innhold

Kebab i Bergen, i forhold til Oslo.


Cx

Anbefalte innlegg

Det vittige er jo at oslofolk tror at de har funnet opp kebaben og at deres kebaboppskrifter ble funnet på Sinai-fjellet.

 

Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

En av de bedre smakte jeg faktisk på Røros. 110,- er ikke akkurat billig, men definitivt verdt det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vittige er jo at oslofolk tror at de har funnet opp kebaben og at deres kebaboppskrifter ble funnet på Sinai-fjellet.

 

Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

En av de bedre smakte jeg faktisk på Røros. 110,- er ikke akkurat billig, men definitivt verdt det. :)

7291651[/snapback]

 

Da har du nok ikke vært på de rette stedene, min gode mann. Ta deg en tur innom Milano ved Sentrum Scene, så kan vi snakke etterpå. Dét er kebab. Farsebajset smaker jo selvfølgelig det samme overalt.

 

(Ikke at jeg har noe spesielt godt forholdt til Oslobab i forhold til Trondheimbab, men om man finner de rette stedene (gjelder for så vidt alle byer), så er det en ganske ekstrem forskjell. Men for all del, skal man ha skikkelig kebab, så kan man jo like gjerne dra til en skikkelig storby, Göteborg og Stockholm har bra bab f.eks.)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

feil. Har til gode å finne en ekte god kebab i Trondheim. Flyttet hit fra østlandet for 3 år siden. Mangler spesielt god, rød saus

 

Edit: Min mening, ikke skyt meg

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

feil. Har til gode å finne en ekte god kebab i Trondheim. Flyttet hit fra østlandet for 3 år siden. Mangler spesielt god, rød saus

 

Edit: Min mening, ikke skyt meg

7294617[/snapback]

Interessant at hva som er ekte defineres stort sett av østlendinger.

Lenke til kommentar
Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

feil. Har til gode å finne en ekte god kebab i Trondheim. Flyttet hit fra østlandet for 3 år siden. Mangler spesielt god, rød saus

 

Edit: Min mening, ikke skyt meg

7294617[/snapback]

Interessant at hva som er ekte defineres stort sett av østlendinger.

7294624[/snapback]

 

det jeg mente var at ingen av kebabene i Trondheim er like gode (kun 1 type saus eksempelvis)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Det vittige er jo at oslofolk tror at de har funnet

En av de bedre smakte jeg faktisk på Røros. 110,- er ikke akkurat billig, men definitivt verdt det. :)

7291651[/snapback]

 

Da har du nok ikke vært på de rette stedene, min gode mann. Ta deg en tur innom Milano ved Sentrum Scene, så kan vi snakke etterpå. Dét er kebab. Farsebajset smaker jo selvfølgelig det samme overalt.

Nå kommer faktisk Kebaben fra Milano avd Røros. Sannsynligheten for at de sånn ca har samme oppskrift er jo ganske stor...

Lenke til kommentar

Jeg har kun spist en kebab i Olso, men som storspiser her i Hamar, og når jeg samtidig har spist 3-4 forskjellige kebaber i Bergen, de tre dagene jeg var der, ville jeg kalle meg delvis kvalifisert til å svare på trådstarters problemstilling:

 

Daniel Rullekebab (ikke langt fra nyhus kirke), har den beste rullebabbeb du får tak i. Samtidig som det ser pent ut der, det ser proft ut. (Merk at det står Daniel Rullekebab, ikke Daniels)

Lenke til kommentar
Kebab smaker sånn ca det samme uansett hvor du spiser den. Jeg merket ingen stor forskjell på kebaben i Trondheim kontra Oslo.

 

feil. Har til gode å finne en ekte god kebab i Trondheim. Flyttet hit fra østlandet for 3 år siden. Mangler spesielt god, rød saus

 

Edit: Min mening, ikke skyt meg

7294617[/snapback]

Interessant at hva som er ekte defineres stort sett av østlendinger.

7294624[/snapback]

 

det jeg mente var at ingen av kebabene i Trondheim er like gode (kun 1 type saus eksempelvis)

7294630[/snapback]

Star Kebab, little Padwan. :)

Lenke til kommentar
Det vittige er jo at oslofolk tror at de har funnet

En av de bedre smakte jeg faktisk på Røros. 110,- er ikke akkurat billig, men definitivt verdt det. :)

7291651[/snapback]

 

Da har du nok ikke vært på de rette stedene, min gode mann. Ta deg en tur innom Milano ved Sentrum Scene, så kan vi snakke etterpå. Dét er kebab. Farsebajset smaker jo selvfølgelig det samme overalt.

Nå kommer faktisk Kebaben fra Milano avd Røros. Sannsynligheten for at de sånn ca har samme oppskrift er jo ganske stor...

7294956[/snapback]

 

Hehe, ja, men det kan vel hende. Poenget er i alle fall at forskjellen mellom kebab laget av de farseklumpene stort sett smaker likedan. De eneste som faktisk skiller seg ut er de som lager kebaben av råmateriale som ikke er kjøpt på felleskjøpet (eller den kebabske versjonen, regner med noe slik finnes, uten at jeg skal påstå at jeg er noen kebabkremmer). Det er selvfølgelig noen forskjeller i hva de bruker utenom kjøttet, og hva slags saus som brukes, men normalt sett smaker det temmelig likedan. Trondheim har vel ikke en overflod av steder som ikke har farsebajs (det skal sies at jeg ikke har spist veldig mye kebab i Trondheim, men jeg har i alle fall ikke hørt om noen legendarisk kebab i Trondheim).

 

Vet ikke om den er nevt men, www.kebabguiden.no er en start.

http://kebabguiden.no/top10.shtml

 

Den lista der har vært postet før, og den er helt tåpelig. Jeg tror aldri jeg har sett mer misvisende liste. Den har jo ikke en gang de beste kebabstedene registrert, og de presterer å ha tåpelige bajssteder som Kebabstua på fjerdeplass. Jeg gjentar: Kebabstua på fjerdeplass. Kebabstua lager den dårligste kebaben jeg har vært borti. I tillegg har folk jeg kjenner blitt matforgiftet der flere ganger (dvs. en jeg bodde sammen med ble matforgiftet der først en gang, men tenkte at det bare var en tilfeldighet, så enda en gang til et par måneder senere). Om man er i det området og vil ha kebab, så kan man vel heller bare spasere 50 meter lenger mot sentrum, så støter man på Sonnys Kebab, som rett og slett er mye bedre.

 

Fjollete nettsted som like gjerne kunne bli tatt ned. Serves no purpose.

Lenke til kommentar
Vet ikke om den er nevt men, www.kebabguiden.no er en start.

http://kebabguiden.no/top10.shtml

 

Den lista der har vært postet før, og den er helt tåpelig. Jeg tror aldri jeg har sett mer misvisende liste. Den har jo ikke en gang de beste kebabstedene registrert, og de presterer å ha tåpelige bajssteder som Kebabstua på fjerdeplass. Jeg gjentar: Kebabstua på fjerdeplass. Kebabstua lager den dårligste kebaben jeg har vært borti. I tillegg har folk jeg kjenner blitt matforgiftet der flere ganger (dvs. en jeg bodde sammen med ble matforgiftet der først en gang, men tenkte at det bare var en tilfeldighet, så enda en gang til et par måneder senere). Om man er i det området og vil ha kebab, så kan man vel heller bare spasere 50 meter lenger mot sentrum, så støter man på Sonnys Kebab, som rett og slett er mye bedre.

 

Fjollete nettsted som like gjerne kunne bli tatt ned. Serves no purpose.

7298790[/snapback]

 

 

Skal ikke jeg gå for mye offtopic, men er jo bare og legge inn ditt favorittsted og se hva folk mener :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar

La meg prøve å illustrere problemet med et enkelt eksempel de fleste har hørt om:

 

1) Du gir en person 2 glass med Cola-drikke. Det ene er merket med Coca Cola, det andre med Pepsi Max. Du spør deretter han hvilken brus han syntes smakte best.

 

2) Senere gir du han to nye glass med Cola-drikke. På nytt er de begge merket på lik måte som i 1) og den resterende prosedyren er identisk. Den eneste forskjellen er at du har Cola i glasset som er merket med Pepsi og omvendt.

 

Hva tror dere resultatet vil være i 9.x av 10 tilfeller?

Lenke til kommentar
La meg prøve å illustrere problemet med et enkelt eksempel de fleste har hørt om:

 

1) Du gir en person 2 glass med Cola-drikke. Det ene er merket med Coca Cola, det andre med Pepsi Max. Du spør deretter han hvilken brus han syntes smakte best.

 

2) Senere gir du han to nye glass med Cola-drikke. På nytt er de begge merket på lik måte som i 1) og den resterende prosedyren er identisk. Den eneste forskjellen er at du har Cola i glasset som er merket med Pepsi og omvendt.

 

Hva tror dere resultatet vil være i 9.x av 10 tilfeller?

7298878[/snapback]

 

Poenget ditt er jo helt greit om det er snakk om farsebajs, men med en gang man beveger seg utover det blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...