Gå til innhold

Kebab i Bergen, i forhold til Oslo.


Cx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bodd i oslo det sise året, hvor jeg såklart oppdaget bislet kebab. Denne kebaben er ufattelig god.

 

Nå har jeg flyttet til bergen, og lurer på om det finnes noen ligneded kebab her?

Har prøvt kebab 3-4 plasser i bergen til nå, og alle har vært kjipe. De har verken kebab kjøtt eller god saus. Eneste du får på er drittkjøtt, vanlig hamburger dressing og salat. Imo kan det ikke kalles kebab engang.

 

Så kjære bergensere (eller andre med peil på god babb), hvor finner jer den gode kebaben i Bergen?

 

Må si at både Danielsen kebab (som skal være byens beste) og Nirvana kebab skuffet meg. De var de 2 jeg hadde hørt mest positivt om på forhånd, men ingen av de levde opp til forventningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kebabsjappen i enden av Marken (nærmest togstasjonen) har dritgode rullebabber. Riktignok har jeg intet sammenligningsgrunnlag overhodet, men de ble kåret til byens beste kebab i BT, så hvis du ikke har vært der er det på tide å ta en tur :)

6717853[/snapback]

Men disse her bruker ikke ekte kebabkjøtt. Bruker lammekjøtt tror jeg det var. Og det er sikkert derfor journalisten likte den best.. men det er ikke ekte kebab per se :)

Lenke til kommentar
Kebabsjappen i enden av Marken (nærmest togstasjonen) har dritgode rullebabber. Riktignok har jeg intet sammenligningsgrunnlag overhodet, men de ble kåret til byens beste kebab i BT, så hvis du ikke har vært der er det på tide å ta en tur :)

6717853[/snapback]

Men disse her bruker ikke ekte kebabkjøtt. Bruker lammekjøtt tror jeg det var. Og det er sikkert derfor journalisten likte den best.. men det er ikke ekte kebab per se :)

6717894[/snapback]

Jeg bryr meg lite om det er "ekte" babb. Jeg bryr meg om de smaker godt. Hvor "ekte" en bil er bryr jeg meg om, siden det handler litt om følelser, men jeg har ikke slike tanker rundt kebab. :p

 

Hvorfor liker folk kebab? blir bare kvalm av og tenke på det  :nei: Men jaja folk har forskjellig smak...

6718521[/snapback]

Ikke spis kebab når du er så full at du ikke husker å ha spist den, da vil du våkne opp om morran med bare ekkel smak i munnen. Og da får du en mental sperre mot kebab. Helt sant! :tease:

 

Forøvrig, har spist det beste av babb i Oslo. Men Star Kebab i Trondheim eier dem både opp, ned og frem og tilbake. Rett ved et utested som heter Macbeth, et par hundre meter fra Trondheim Sentralstasjon. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Den ved teateret, Bergen Kebab er ikke spesielt god!

6718734[/snapback]

Den er kanskje ikke verdens beste, men den er veldig god til å være så billig (30 spenn) og gir mest for pengene. Nå er det flere som har begynt å selge til den prisen i det siste, så det kan ha forandret seg.

 

Når det gjelder Marken er dette en skikkelig luksusbabb. For 69 kroner (tror jeg) får du en imponerende mengde kjøtt, velsmakende salat og god saus. Den sterkeste kan kanskje bli litt i meste laget, men jeg vil tro det kommer an på hvem som har laget den, siden andre jeg har snakket med som har bestilt det samme ikke syntes den var hot i det hele tatt. Bestiller du stor kebab på Marken koster den vel en hundrings, er en halvmeter lang og gjør deg mett til langt utpå formiddagen dagen etter (da antar jeg at du spiser den rundt middagstider, og ikke som nachspielmat).

Et problem med denne kebaben som har rammet meg et par ganger, er at deigen er så tynn og delikat at hele stasen bare kollapser utover skjorta. Det er en traumatisk opplevelse å se store mengder herlig saus og kjøtt gå tapt og attpåtil grise til klærne mine, så jeg anbefaler dere å ta den med hjem hvis du ikke bor for langt unna, og spise den over tallerken.

 

EDIT:

Men Star Kebab i Trondheim eier dem både opp, ned og frem og tilbake.

God kebab i Nidaros? Har Dovre falt eller noe?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Forøvrig, har spist det beste av babb i Oslo. Men Star Kebab i Trondheim eier dem både opp, ned og frem og tilbake. Rett ved et utested som heter Macbeth, et par hundre meter fra Trondheim Sentralstasjon. :)

6718783[/snapback]

Offtopic: Den er faktisk meget god. Jeg har også sansen for Oskà, men den beste kebaben jeg har smakt får man på Røros (av alle steder), Milano Pizza. Faen, den får den heller middelmådige Bislet-kebaben til å virke som simpel 7-11-mat. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Pass dere for Facil, de spermer kjøttet... tror jeg ihvertfall (ikke på barn/mindreårige ser det ut til). Var der engang, så at han hadde en ketchup flaske med noe sperm lignende greier, var ikke dressing ihvertfall... :sick:

Lenke til kommentar
Pass dere for Facil, de spermer kjøttet... tror jeg ihvertfall (ikke på barn/mindreårige ser det ut til). Var der engang, så at han hadde en ketchup flaske med noe sperm lignende greier, var ikke dressing ihvertfall... :sick:

6719623[/snapback]

 

Tror du er litt paranoid.

 

Men OT; Det er MYE "fake" kebab. Før jeg flyttet til oslo visste jeg ikke hva ekte kebab var engang. Fake kebab er pita/rulle med vanlig lammekjøtt, salat og vanlig hamburger dressing.

 

The real deal er med lammekjøtt(krydret på en spesiell måte), en hvit(mild) og en rød (sterk) dressing, + en masse forskjellige grønnsaker. på bra plasser får du velge grønnsaker selv :)

 

Den 30krs kebaben oppe ved teateret er dritt. Nesten ingenting mat i den. Den beste til nå er Nirvana kebab oppe ved mariakirken (69 kr).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Pass dere for Facil, de spermer kjøttet... tror jeg ihvertfall (ikke på barn/mindreårige ser det ut til). Var der engang, så at han hadde en ketchup flaske med noe sperm lignende greier, var ikke dressing ihvertfall... :sick:

6719623[/snapback]

 

Tror du er litt paranoid.

er flere jeg kjenner som tror / vet dette... og har sett det samme. hehe, er ikke det minste paranoid jeg... men foretrekker ikke å spise sperm. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...