Gå til innhold

Kebab i Bergen, i forhold til Oslo.


Cx

Anbefalte innlegg

Problemet med kebaben i bergen er ikke at den er "dårlig", den er bare veldig annerledes. Kebab i oslo og bergen er to forskjellige ting, noe som irriterer meg.

 

Oslo har en standard babb som inneholder kebabkjøbb (fra slikk rull som de kutter på), mais, løk, salat, rød og hvit dressing. Mens i bergen inneholder kebaben kjøtt, salat og vanlig hamburgerdressing.

 

Å sammenligne kebaben i oslo med kebaben i stavanger er som å sammenligne frossenpizza med dolly dimples.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oslo har en standard babb som inneholder kebabkjøbb (fra slikk rull som de kutter på), mais, løk, salat, rød og hvit dressing. Mens i bergen inneholder kebaben kjøtt, salat og vanlig hamburgerdressing.

6740284[/snapback]

 

Jeg har spist mange kebaber i Bergen og har fortsatt til gode å spise en med vanlig hamburgerdressing. Og hva er "kebabkjøtt"? Den "rullen" er det nå flere av i Bergen, men jeg skulle likt å vite hva kebabkjøtt er.

 

Kebab betyr jo kun "grillet kjøtt". Vanlig kebab består vanligvis av lammekjøtt eller biffkjøtt (men man får nå både med fisk og kylling også).

Lenke til kommentar
Greit nok, men da burde man kalle det noe annet enn kebab, for det er vitterlig ikke kebab man spiser når man får farse, litt salat og thousand islands.

6740769[/snapback]

 

Det man får når man får farse, litt salat og thousand islands er kebab i pita. Kebab er bare navnet på kjøttet ikke på tilbehøret. Men jeg må innrømme at det høres ganske stusselig ut med det, men er jo bare smak og behag å sikkert noen enkelte som liker det..

 

For dere som liker god kebab anbefaller jeg drammen, det er vel kebabhovedstaden om jeg kan kalle det det, etter hva jeg har skjønnt er det hvertfall der det selges flest tonn kebab i uka iforhold til innbyggerne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Min favoritt i Bergen finner du på Fyllingsdalen pizzeria på varden. Ellers var svingen veldig god for 5-6 år siden, usikker på hvordan den er nå.

 

Bor i Oslo for tiden, så skal ta meg en tur innom Bislet. Har hørt den skal være det beste av det beste fra flere kilder. Kanskje jeg skal teste den i dag. ^^

Lenke til kommentar

Var en fyr i fra Bergen som kjørte helt til Elverum (halvtime fra Hamar), for å kjøpe seg kebab :!:

Etterpå gnidde han seg på magen og kjørte hjem igjen :ermm:

Har egentlig bare spist jævlige kebaber i Oslo (er kanskje ikke rart man lager historier om tvilsomme opplevelser... Mjaaau*skrik*... Oah.. ahhh .... snat fæjdi... Ahhhh... Fersk saus lagd av mæi)

Den beste kebaben er forøvrig i Elverum på Roma pizzeria... Kyllinkjøtt, salat, dressingmix, ost, agurk,paprika, tomat, løk.... Kebaben settes i sånt stativ slik at det er enklere å spise også :love:

Lenke til kommentar
Problemet med kebaben i bergen er ikke at den er "dårlig", den er bare veldig annerledes. Kebab i oslo og bergen er to forskjellige ting, noe som irriterer meg.

 

Oslo har en standard babb som inneholder kebabkjøbb (fra slikk rull som de kutter på), mais, løk, salat, rød og hvit dressing. Mens i bergen inneholder kebaben kjøtt, salat og vanlig hamburgerdressing.

 

Å sammenligne kebaben i oslo med kebaben i stavanger er som å sammenligne frossenpizza med dolly dimples.

6740284[/snapback]

Lurer på hvor i Bergen du har spist kebab. Jeg har aldri opplevd å få noe annet enn kebabkjøtt skåret fra en rull. Har heller aldri fått hamburgerdressing på. Er alltid en hvit dressing, og skal du ha sterk hiver de på litt av en som er litt rødlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Man finner egentlig ikke noe spesst gode kebaber i bergen sentrum. Skal man ha noe som er skikkelig kos må man ut i åsane som kenny000 sa eller på bønes sin cici(sisi?) pizza. Skal man uansett ha en babb i sentrim liker jeg bergen kebab, type kylling. Smaker ikke himmel og herligheter, men for 30 kr er det verdt det.

 

Ser også at folk sier daniels er den beste, men kjøttet i kebaben er rett og slett latterlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bor i Oslo for tiden, så skal ta meg en tur innom Bislet. Har hørt den skal være det beste av det beste fra flere kilder. Kanskje jeg skal teste den i dag. ^^

7188680[/snapback]

Nå har jeg vært på bislet. Å herre for en god kebab. Jeg må virkelig si at den overgikk alt annet jeg har smakt. Og porsjonene er jo gigantisk!

 

Jeg er sikker på at de kunne gått worldwide med den sjappa og det hadde banket alle andre mat kjeder.

Lenke til kommentar
Man finner egentlig ikke noe spesst gode kebaber i bergen sentrum. Skal man ha noe som er skikkelig kos må man ut i åsane som kenny000 sa eller på bønes sin cici(sisi?) pizza. Skal man uansett ha en babb i sentrim liker jeg bergen kebab, type kylling. Smaker ikke himmel og herligheter, men for 30 kr er det verdt det.

 

Ser også at folk sier daniels er den beste, men kjøttet i kebaben er rett og slett latterlig.

7198665[/snapback]

 

Daniels kjøttet er kanon godt, før jeg spiste kebab der likte jeg ikke kebab etter det var det kanon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...