Gå til innhold

Kebab i Bergen, i forhold til Oslo.


Cx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Kebab-Expressen (kongesaus) og Shawarma (god saus) er ganske OK, men kan egentlig ikke sammenliknes med det man får i Oslo. I Oslo er det både billigere, større og ikke minst bedre.

 

supergrillsp0.jpg

Bilde og vinkel er dårlig, men denne sinnataggen fra Supergrill i Oslo veide 890 gram, og kostet 50 kroner. Sist jeg spiste kebab i Bergen, så betalte jeg 65,- for en liten pusling som toppen veide 400 gram... :p

Lenke til kommentar
Har de sluttet å bruke sæd som dressing i Oslo?

6726946[/snapback]

 

Sjangsen for at de bruker sperm i dressingen, er nok større utpå bygda enn i oslo ;)

Men hvis de bruker sperm, så smaker det jo godt... :)

 

Hvor ligger Nemmligbiten?

6728698[/snapback]

 

Ja, hvis folk sier den er go må den testes :D

 

Dessuten, fy søren angrer på at jeg undervurderte Bislett kebab! Kebab på sitt beste spør du meg ^^

Og så sinnsykt sjappt gutta jobber på kjøkknet, helt utrolig!

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Har du spist kebab på de rette stedene i Oslo, dvs. Bislett og Nemmligbiten, så sier det seg selv at man ikke klarer å venne seg til bygde-kebaben man finner i Bergen.

6728573[/snapback]

Nå er jo ikke Bergen bygd, da.

 

Snakker vi om rullekebab? Hvis ikke, så har jeg null peiling.

6728933[/snapback]

Rullekebab og vanlig kebab er mye det samme med annen innpankning. Rullings is tah best, men vanlig er genialt det også.

 

Kebaben kom først til Oslo sikkert, så derfor får du den beste kebaben her :w00t:

 

Ikke rart Bislett kebab er kjappe da, står jo fems-seks lankere bak skranken :p

6729029[/snapback]

Oslo er størst. Og har flest innvandrere. Kom ikke som noen bombe. :p

Lenke til kommentar
Har du spist kebab på de rette stedene i Oslo, dvs. Bislett og Nemmligbiten, så sier det seg selv at man ikke klarer å venne seg til bygde-kebaben man finner i Bergen.

6728573[/snapback]

Nå er jo ikke Bergen bygd, da.

 

Bergen er liten bonde-bygd i forhold til Oslo og mestrer ikke kunsten å lage god kebab.

 

Nemmligbiten ligger på Rosenhoff på Sinsen. Uslåelig etter fylla en regntung lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Har du spist kebab på de rette stedene i Oslo, dvs. Bislett og Nemmligbiten, så sier det seg selv at man ikke klarer å venne seg til bygde-kebaben man finner i Bergen.

6728573[/snapback]

Nå er jo ikke Bergen bygd, da.

 

Bergen er liten bonde-bygd i forhold til Oslo og mestrer ikke kunsten å lage god kebab.

6734395[/snapback]

 

Tja, personlig så var kebabopplevelse i Oslo intet å rope hurra for, med et par unntak. Men så har jeg ikke prøvd Bislett sin. Men kanskje det at resten av landet til stadig må subsidiere Oslo gjør at de lager bedre kebab?

 

Fra spøk til revolver;

 

Hvor mange kebabsjapper i Bergen har du prøvd? Ettersom trådstarter spør etter hvor den beste kebaben i by'n er å finne og du tydeligvis vet så mye om bergensk kebab så kan du nå kanskje anbefale en? Den, i dine øyne, minst dårlige? ;)

Lenke til kommentar
Kanskje man skulle starte forskning på den viktige sammenhengen mellom befolkningsmengde og kebabkvalitet. Det kunne blitt interessant.

6734922[/snapback]

 

:mrgreen:

 

Statistik sett er nå sannsynligheten for å finne den beste kebaben i Oslo, da et stort flertall av sjappene er å finne der. Men så er nå ikke alltid kvantitet synonymt med kvalitet.

 

Den værste kebaben jeg noensinne har prøvd må være den på Svalbard. Er ikke helt sikker på om den kan defineres som en kebab engang...

Lenke til kommentar
Har en venninne som ble vegetarianer etter å ha jobbet en kort stund på kebabsjappe. Hun fortalte endel groteske historier. Etter dette sluttet jeg å spise kebab.

6734951[/snapback]

Absolutt. En meget god babb å få kjøpt rett utenfor et utested her før. Og her er det sånn cirka 6-7000 innb. Slår et par av de jeg spiste i Oslo, for å si det slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...