Gå til innhold

Snart duket for ny GeForce


Anbefalte innlegg

og nei... nVidia har ingen kort med egen strømforsyning.

 

Neihei få bort denne illussjonen jeg har fått da!

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...gt_dual/20521/2

6200186[/snapback]

Det er ASUS som har kort med ekstern strømforsyning... Det kortet der er noe ASUS har laget helt selv... De drev vel også og planla dual-x1800xt, men vet ikke om det ble noe av dem...

 

Kan vel også påpeke at ATi planlegger dual-x1600 kort (kalt Gemini)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for våre egne målinger viser at et komplett system med ett Radeon X1900 XTX-kort kun forbruker ca 330 Watt maksimalt.

 

synest denne var litt bra :yes:

 

6200146[/snapback]

 

Enig, det er bra at man er litt kritiske til PR-uttalelser av den sorten, og tar en rask faktasjekk selv, i stedet for bare å blindt skrive det alle andre gjør.

Lenke til kommentar
Håper nvidia ikke blir så høy på pæra at de markedsfører disse kortene som 1GB-kort. Regner med de har samme bergensning som "vanlig" SLI  har, med at kortene må ha identiske kopier av teksturer i minne, altså har kortet egentlig bare 512MB (og ikke 2x512).

6200041[/snapback]

Man lærer noe hele tiden :hmm:

Dette var jeg ikke klar over, trodde man enkelt og greit doblet teksturminne kapasiteten

Lenke til kommentar
Raptor

 

Himmel å hav ror du eller er du bare enormt pirkete? eller så glemte du kortet helt.

 

Om det ikke er noen av de tingene kværulerer du, noe som burdet være helt unødvendig for en seriøs kar som du vanligvis er

6200313[/snapback]

 

Men det jo sant! (hvis det er slik som GDI skriver det er...)

 

 

Stiller meg like nysjerrig på hvorfo Nvidia legger arbeid i et slikt kort når det nye og "hotte" G80 er rundt hjørnet...kanskje de rett og slett gjør det for å være bedre enn Ati på pur F... ?

Lenke til kommentar

Så det er Asus som har produsert kortet (satt det sammen)

 

Ja seff, er alle kort som ikke kommer rett ut fra ATi - Nvidia ikke representativt for en Ati - Nvidia modell? (fleste parten av kortene blir satt sammen av mellom produsent som sapphire osv)

 

Et bedre svar måtte da være . ååå sima du tenker på dual 7800gt men dette er jo i hovedsak et Asus prosjekt, men det ligner ganske mye på dette prosjektet å har ekstert strømmforsyning.

 

Da haddet jeg vært helt med...

 

men samme det, ikke nødvendig å bruke mer plass på dette, greit nokk

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Raptor

 

Himmel å hav ror du eller er du bare enormt pirkete? eller så glemte du kortet helt.

 

Om det ikke er noen av de tingene kværulerer du, noe som burdet være helt unødvendig for en seriøs kar som du vanligvis er

6200313[/snapback]

 

Men det jo sant! (hvis det er slik som GDI skriver det er...)

 

 

Stiller meg like nysjerrig på hvorfo Nvidia legger arbeid i et slikt kort når det nye og "hotte" G80 er rundt hjørnet...kanskje de rett og slett gjør det for å være bedre enn Ati på pur F... ?

6200758[/snapback]

Spørs hva du legger i "rundt hjørnet". Høsten en gang?

 

 

Et bedre svar måtte da være . ååå sima du tenker på dual 7800gt men dette er jo i hovedsak et Asus prosjekt, men det ligner ganske mye på dette prosjektet å har ekstert strømmforsyning.

6200789[/snapback]

Var vel omtrent det jeg mente, beklager hvis du så på det som kverrulering.

 

Synes det er viktig å skille mellom et design som er laget av nVidia/ATi, og et design som er laget av en 3. part.

 

De dual-GeForce 6600GT kortene som det var noen av for en stund tilbake er eksempel på et konsept laget av en 3. part, ikke nVidia.

Lenke til kommentar
Og kalle dette for et enkelt skjermkort som skal konkurrere mot x1900xt er tåpelig.  x1900xt krever jo ikke Crossfire men dette krever SLI,  Bare Nvidia som ikke klarer og lage et skikkelig single core skjermkort som måler seg med ATI  :!:

 

Er det ikke 7900 som skal konkurere mot x1900?  Men så lager de denne klumpen i stedetfor for 7900 ikke ble bra nok i forhold til x1900

6200027[/snapback]

 

poenget er prisen,det kortet er raskere en 1 x 7900gtx eller 1900xtx,men ligger på rundt samme pris som 1900xtx.

Lenke til kommentar
Så nVidia må ha to grafikkbrikker for å slå ATI. :hmm:

 

Men jeg synest det bør være mulig å få begge brikkene på samme pcb-plate.

6201233[/snapback]

 

visst du samanliknar det nye kortet som har to PCBar, mot asus 7800gt dual kortet som har ein, så ser du at det både er kortere og lavere enn det, sikkert derfor det er på to PCBar

 

Link: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...00gt_dual/20521

Lenke til kommentar
Så nVidia må ha to grafikkbrikker for å slå ATI. :hmm:

 

Men jeg synest det bør være mulig å få begge brikkene på samme pcb-plate.

6201233[/snapback]

 

visst du samanliknar det nye kortet som har to PCBar, mot asus 7800gt dual kortet som har ein, så ser du at det både er kortere og lavere enn det, sikkert derfor det er på to PCBar

 

Link: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...00gt_dual/20521

6201475[/snapback]

Ja, men jeg synest det bør være mulig å få de på mindre areal. Det er da ikke all elektronikken på kortet som utvikler så mye varme.
Lenke til kommentar

Hvis det er noe jeg ikke stoler på så er det nvidas beregninger av antall Watt et skjermkort trekker. For ikke lenge siden markedsførte de faktisk med at man trengte 350w strømforsyning for å kjøre det siste kortet de hadde laget, enn så rart det høres ut. Kanskje de kommer med 3 eller 4 4pins molex på g80 bare for å følge opp? P=U*I.

 

At nvida er så mye bedre på ren ytelse på et enkelt kort stiller jeg meg uforstående til, at de klarer å selge dobbelt så mye av noe som ikke er bedre i utgangspunktet kan hende, men det tar ikke av.

Lenke til kommentar
Revox:

Synes virkelig det stod "nedklokkede 7900GT" i artikkelen når jeg leste den. Nesten merkelig at man kan lese så feil, eller er det endret?

 

X2 navnet forbindes med dualcore. Derimot GX2 kan de vel bruke som de ønsker. Mente også jeg så X2 for seg selv men det var nok i et av svarene her ;)

6200247[/snapback]

 

Jeg leste ihvertfall dette

Nvidias GeForce 7950GX2 består nemlig av to PCB-kort basert på nedklokkede GeForce 7900 GTX-brikker, som er linket sammen med 32 PCIe-kanaler.

 

Mulig du forbinder X2 med AMD sine dualkjerne prosessorer men det betyr da ikke at X2 er synonymt med dobbelkjerne! AMD har ikke funnet opp den betegnelsen. X2 er å blir Ganger 2 som det alltid har betydd og har ingen sammenheng med dobbelkjerne prosessorer annet enn å bli brukt i betegnelsen. Akkurat som 4x4 på biler.. Da blir det antagelig tolket som 4stk Quad kjerne prosessorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...