Gå til innhold

Snart duket for ny GeForce


Anbefalte innlegg

Raptor,29/05-2006 : 12:04]Disse kortene kommer til å lanseres på samme prisnivå (omtrent) som x1900xtx.

Hvordan får du det til å stemme? X1900XTX går nå for under $500. Eller er prisen på $600-650 som er forespeilet for 7950GX2 feil?

6205916[/snapback]

Jeg siterer bare den informasjonen jeg har, der står det at 7950GX2 skal posisjoneres mot x1900xtx. HVa det kommer til å utgjøre i dollar eller kroner har jeg ikke sett på. Detfor la jeg til omtrent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Revox:

Synes virkelig det stod "nedklokkede 7900GT" i artikkelen når jeg leste den. Nesten merkelig at man kan lese så feil, eller er det endret?

 

X2 navnet forbindes med dualcore. Derimot GX2 kan de vel bruke som de ønsker. Mente også jeg så X2 for seg selv men det var nok i et av svarene her ;)

6200247[/snapback]

 

Jeg leste ihvertfall dette

Nvidias GeForce 7950GX2 består nemlig av to PCB-kort basert på nedklokkede GeForce 7900 GTX-brikker, som er linket sammen med 32 PCIe-kanaler.

 

Mulig du forbinder X2 med AMD sine dualkjerne prosessorer men det betyr da ikke at X2 er synonymt med dobbelkjerne! AMD har ikke funnet opp den betegnelsen. X2 er å blir Ganger 2 som det alltid har betydd og har ingen sammenheng med dobbelkjerne prosessorer annet enn å bli brukt i betegnelsen. Akkurat som 4x4 på biler.. Da blir det antagelig tolket som 4stk Quad kjerne prosessorer?

6205026[/snapback]

 

Jada, jeg klarte også å gå tilbake og se at det stod GTX og ikke GT. Ergo går de for GT vel?

 

Jeg forbinder X2 med et godt navn for dual-core ja, akkurat som 64 forteller meg at prosessoren er 64bit. Og nei, ingen har copyrightet navnet X2, men alikevel ville jeg kalt det god navneskikk å vente med X2 betegnelser på skjermkort til de blir dual-core.

 

X2 har om du vil eller ei blitt et etablert navn for AMD dualcore. Intel har valgt å bruke Duo/Solo.

 

At X2 betyr "*2" forstår jo alle, men er ikke det x2 og ikke X2? Men uansett, regner med at du ser markedsføringsverdien av betegnelsen X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...