Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har et tips til meg for n80 er blitt sinnsykt treg etter at jeg lasta ned eMsn og en theme så kom jeg ikke inn på menyene så jeg måtte bare restarte tlf med *#7370# koden og formaterte minnekortet men er fortsatt innmari treg, hørte det var en hard reset måte men fant den ikke igjen.

7135476[/snapback]

klippet fra forumet på mobile.review:

 

 

Also, thank you for the tip I also heared about *#7370# and *#7380# one is hard reset and the other soft reset... wich one is hard and soft?

 

as far as i know;

*#7380# just resets the phone to its original state by preserving your data.

*#7370# resets and erases everything on your phone memory inc all apps, contacts, calendar notes etc.

 

so in your case i would advise you to 1st back up your data then use *#7370# and see if you are still facing the problem.

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Noen som veit hvor det blir av N80 Internet Edition? Mid-September my a**!  :hrm:

7134666[/snapback]

 

Siste melding var vel månedskiftet nov/des...?

7138186[/snapback]

 

Det var som f...! Hvor har du det fra egentlig?

 

(Kanskje jeg ikke gidder å vente lenger da... men bare kjøper vanlig)

Lenke til kommentar
Det var som f...! Hvor har du det fra egentlig?

 

(Kanskje jeg ikke gidder å vente lenger da... men bare kjøper vanlig)

7138207[/snapback]

 

Ikke vente, men heller kjøpe vanlig ja.. Kjent tanke! Kjøpte min "vanlige" 24. september jeg, gadd ikke vente lenger. Så røyk jævelskapen 02.10.06 og den feira 3 ukers jubileum hos verkstedet i går! Fremdeles ikke noe tegn til at jeg får den tilbake med det første.. Må jeg gjette, så gjetter jeg at min telefon er tilbake ETTER at det ligger N80ie i butikkhyllene!

 

Nå er jeg superinteressert i å bytte den i en E70 så fort den kommer tilbake fra verkstedet. Når jeg får den i handa er det trolig siste gang jeg TAR i en N80, vanlig eller ikke!

Lenke til kommentar

Nå er fanden løs her. Min N80 har bare en blank skjerm når den er skrudd på. Jeg får til å besvare anrop og slikt, og den sier fra når jeg får meldinger, men jeg ser ingenting på skjermen. Skjermspareren med dato og tidspunkt kommer på som vanlig, men med en gang jeg trykker en tast bare fader bildet bort og jeg står atter igjen med blank skjerm.

 

Kun et par-tre uker siden jeg kjøpte telefonen. Hjelp? Noen? Værsåsnill?

Lenke til kommentar
Nå er fanden løs her. Min N80 har bare en blank skjerm når den er skrudd på. Jeg får til å besvare anrop og slikt, og den sier fra når jeg får meldinger, men jeg ser ingenting på skjermen. Skjermspareren med dato og tidspunkt kommer på som vanlig, men med en gang jeg trykker en tast bare fader bildet bort og jeg står atter igjen med blank skjerm.

 

Kun et par-tre uker siden jeg kjøpte telefonen. Hjelp? Noen? Værsåsnill?

7140129[/snapback]

 

Dette virker som det samme som skjedde med min... Når jeg slo på telefonen så bare fadet skjermen ut i hvitt. Telefonen fungerte fortsatt, men skjermen ble hvit. Når jeg beveget slideren frem og tilbake, så kom bildet litt tilbake, for så å fade ut igjen.

 

Min var 9 dager gammel da det skjedde. Leverte inn til service en gang, ventet i seks uker(!), fikk den igjen - samme feil, inn til ny service samme dag, ventet i nye seks uker(!), fikk et telefonnummer jeg kunne ringe... Enden på visa var at jeg fikk ny telefon...

 

Kanskje ikke en veldig oppmuntrende post, men slik var min erfaring iallfall...

Lenke til kommentar
Det var som f...! Hvor har du det fra egentlig?

 

(Kanskje jeg ikke gidder å vente lenger da... men bare kjøper vanlig)

7138207[/snapback]

 

Ikke vente, men heller kjøpe vanlig ja.. Kjent tanke! Kjøpte min "vanlige" 24. september jeg, gadd ikke vente lenger. Så røyk jævelskapen 02.10.06 og den feira 3 ukers jubileum hos verkstedet i går! Fremdeles ikke noe tegn til at jeg får den tilbake med det første.. Må jeg gjette, så gjetter jeg at min telefon er tilbake ETTER at det ligger N80ie i butikkhyllene!

 

Nå er jeg superinteressert i å bytte den i en E70 så fort den kommer tilbake fra verkstedet. Når jeg får den i handa er det trolig siste gang jeg TAR i en N80, vanlig eller ikke!

7139143[/snapback]

 

Hva skjedde Bjørnar? Ser ut til av innleggene dine at du har hatt mange opp- og nedturer med din N80...fant du forresten ut av det med strømforbruk i Sverige, kontra Norge?

Jeg har fortsatt en fungerende N80, men kjører fortsatt den firmwaren den kom innstallert med. Tenkte jeg skulle vente med å oppgradere til når ie firmwaren kommer.

For, jeg er ganske sikker på at med flaksen min, så får også jeg problemer hvis jeg oppgraderer nå :D:roll:

 

aulvaer:

Var en på forumet her som hadde ringt til Nokia. Jeg sjekket det opp nå, og de opplyste månedskiftet okt./nov. En mnd tidligere enn det jeg først skrev, men bli ikke overrasket hvis det fortsatt blir forsinkelser...

Lenke til kommentar
Nå er fanden løs her. Min N80 har bare en blank skjerm når den er skrudd på. Jeg får til å besvare anrop og slikt, og den sier fra når jeg får meldinger, men jeg ser ingenting på skjermen. Skjermspareren med dato og tidspunkt kommer på som vanlig, men med en gang jeg trykker en tast bare fader bildet bort og jeg står atter igjen med blank skjerm.

 

Kun et par-tre uker siden jeg kjøpte telefonen. Hjelp? Noen? Værsåsnill?

7140129[/snapback]

 

 

Hmm...kanskje en firmware oppgradering gjør susen? Eller kanskje du kjører nyeste?

Hvis det er slik at man ikke trenger å se noe på mobilskjermen ved oppgradering, men bare gjennom pc-skjermen, er det vel verdt forsøket.

Lenke til kommentar

7138207[/snapback]

Det var som f...! Hvor har du det fra egentlig?

 

(Kanskje jeg ikke gidder å vente lenger da... men bare kjøper vanlig)

7143832[/snapback]

aulvaer:

Var en på forumet her som hadde ringt til Nokia. Jeg sjekket det opp nå, og de opplyste månedskiftet okt./nov. En mnd tidligere enn det jeg først skrev, men bli ikke overrasket hvis det fortsatt blir forsinkelser...

 

Takker for svar, Chivas! Da skal jeg vel klare å vente en uke eller to. I dag er ny laptop besilt, gleder meg uansett til to nye dingser å leke med. Skal bo i Canada til våren, så da tenkte jeg det er greit å ha VoiP-klient innebygd.

 

Ser at gms.no har satt ned prisen til 3699 for Chess-kunder (begge farger) nå. Håper de holder den når ie kommer... :thumbup:

Lenke til kommentar
finnes det et program som kan bruke n80s blitz som lommelykt?

7144400[/snapback]

S60SpotOn

7144407[/snapback]

Dette prg bruker skjermen, ikke blitzen, som lommelykt. Det finnes imidlertid et program som bruker blitzen, men det koster $

NTorch Lite for symbian

7148105[/snapback]

Skjermen? Nei, det bruker et lys bak på min telefon. Kan enten bruke skjermen på mobilen eller lyset bak.

Lenke til kommentar

Dette prg bruker skjermen, ikke blitzen, som lommelykt. Det finnes imidlertid et program som bruker blitzen, men det koster $

NTorch Lite for symbian

7148105[/snapback]

Skjermen? Nei, det bruker et lys bak på min telefon. Kan enten bruke skjermen på mobilen eller lyset bak.

7148185[/snapback]

OK, da beklager jeg feil informasjon. Har ikke prøvd programmet selv, bare lest om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...