Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

E70 og E61? OMG!  :ph34r:    ...hvis disse har funksjonene/brukergrensesnittet du ønsker, skjønner jeg mer av hvorfor du hater N80  :p  ;)

7164872[/snapback]

 

nemlig ;) Gjorde nok en bommert når jeg kjøpte N80. Stod i butikken og vurderte E61, men endte alikevel opp med N80. Mente jeg fikk mye av det samme, og litt til. Saken var den at jeg fikk litt av det sammen, masse jeg ikke trang og en hel drøss med irritasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting med N80. Det er utrolig plagsomt når den ligger i lommen, at tastelåsen går av av seg selv og ringer opp folk øverst på listen. Finnes det noe program som gjør om på tastelåsen? Som f.eks. gjør at man må trykke ned to andre taster eller dra ned tastaturet? Idiotisk at det er de to tastene som er nesten ved siden av hverandre som åpner tastelåsen. Noen som kan bekrefte et program som gjør at man kan bruke alternative taster for å åpne? Har prøvd Handylock, men der kan man ikke det...

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvor man kan laste ned den nyeste FW til N80?
Nokia phone software update

7157192[/snapback]

 

Når jeg oppdaterer telefonen ,så kommer den når den nesten er ferdig med en melding om at: CONNECTION TO PHONE LOST"

 

Jeg slår på telefonen og det virker som jeg har fått versjon 4.0623.041.

 

Har prøvd 4 ganger nå uten å komme helt i gjennom. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Har et ? om ordboken til N80.

 

Er det noen som vet om det går an å redigere og slette ord fra denne, slik at den ikke kommer opp med alle disse tåpelige alternativene? Hvordan legger man til ord i ordboken, kommer disse automatisk hvis man staver et ord?

7162215[/snapback]

 

Ser ut som om det er flere rundt om i verden som lurer på dette. Og det burde absolutt vært et program som var designet for dette.

Jeg har kikket litt rundt, og fant dette på en side:

---

if you use an app such as Y!-Browser and look in C:\system\Data\Predic you should find the file containing your custom words you have added to the dictionary (on my phone the file was named "101F8615_F.dat")

 

!Make a copy of this file to another location (i.e to memory card) before you start playing about with this file!

 

You could try editing the file on your PC to remove the words you dont want, although i dont know if this would work or not as there seem to be random characters in the file

---

 

Jeg har innstallert Y!-Browser og funnet denne filen, samt kopiert den over på minnekort.

Etterpå åpnet jeg fila i Notepad på pc'en, men det viste seg at den kun inneholder ord som jeg selv har lagt i ordboka, og ikke de som opprinnelig ligger der...det virker ihvertfall sånn.

Så konklusjonen må være at dette ser ut til å funke hvis du vil endre/slette ord som du har lagt i ordboka, og som ikke skulle vært der jeg har ikke testet det så langt, dog).

 

Egentlig merkelig hvis det ikke finnes et program som kan fikse_hele_ordboka :hmm: ...det er ihvertfall en ting jeg har savnet på alle mine telefoner.

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Når jeg skal koble mobilen til pc`en så kommer bare dette: Åsså skjer det ingenting!  :nei: Noen som vet hva jeg må gjøre?

7169847[/snapback]

 

Har du innstallert PC suite? Der ligger ihvertfall drivere for telefonen.

7170168[/snapback]

Ja har det :S Men får lism kobla meg til hvis jeg setter den på: PictBridge.. Da kommer den, men får jo lism ikk gjort noe der da. Men da kobler den hverfall til. Men så står det: Frakoblet via USB, hvis jeg setter dne på koble til PC Suite..

 

Hva er detta for noe piss a?? :mad:

 

EDIT: Dette kommer BARE når jeg skal ha den i PC Suite modus!!!

 

Gikk med Dataoverføring også.

 

HJELP!!

Endret av benbeni
Lenke til kommentar
Der var min N80 solgt!  :) Kommer til å savne den! ..helt til jeg får tak i E61! ;)

7170363[/snapback]

Mye solgte u den for da? :p

7170369[/snapback]

 

3500 kr, med krusell veske og Logitech freedom BT handsfree :) Trang å bli kvitt den kjapt, kjøper E61 i morra!

7170516[/snapback]

 

Får håpe for din del at vi i fremtiden ikke ser masse "hater E61" meldinger fremover da :tease::p

Lenke til kommentar
Lurer på en ting med N80. Det er utrolig plagsomt når den ligger i lommen, at tastelåsen går av av seg selv og ringer opp folk øverst på listen. Finnes det noe program som gjør om på tastelåsen? Som f.eks. gjør at man må trykke ned to andre taster eller dra ned tastaturet? Idiotisk at det er de to tastene som er nesten ved siden av hverandre som åpner tastelåsen. Noen som kan bekrefte et program som gjør at man kan bruke alternative taster for å åpne? Har prøvd Handylock, men der kan man ikke det...

7165970[/snapback]

Kan du ikke velge det under Alt. Keylock?

Lenke til kommentar
Fikk oppdatert til V 4.0623.042 gjennom FOTA.
Hvilken versjon hadde du før du oppdaterte? V 4.0623.0.41?

 

Hvilket tilgangspunkt bruker du når du laster ned? Jeg har prøvd NetCom, NetCom Internet og WLAN men får opp feilmeldingen Opperasjon avbrutt av server hver gang.

7170231[/snapback]

 

Jeg hadde versjon 3.0617.06. Så oppdaterte jeg telefonen med usb kabel via "Nokia software uppdater". Jeg fikk ikke bare melding om at tilkoplingen til telefonen var mistet når det var litt igjen etter oppdateringen. Tok ut batteriet og satte det i igjen og startet telefonen. Måtte da velge land og stille inn klokken. Når jeg da sjekket versjonen hadde jeg V 4.0623.0.41.

 

Oppdaterte da gjennom FOTA. Brukte Wlan uten å noe mere. Fikk da V 4.0623.042 .

 

Når jeg går inn på "enhetsbehandling" "valg" "instillinger" så står det "nokia" som standardprofil. Når jeg går under "profiler" står det "ingen serverprofiler angitt"

Lenke til kommentar
Når jeg går inn på "enhetsbehandling" "valg" "instillinger" så står det "nokia" som standardprofil.  Når jeg går under "profiler" står det "ingen serverprofiler angitt"
Takk. Var det jeg lurte på. Akkurat de samme innstillingene som jeg har. Merkelig at FOTA ikke fungerer hos meg. Tidligere når jeg prøvde fikk jeg beskjed om at Ingen oppdateringer tilgjengelig, men nå får jeg den serverfeilen. Men men. Holder på å oppdatere med Nokia Software Updater nå, selv om jeg får beskjed om at software er up-to-date. Så får vi se...

 

Edit: Etter at jeg reinstallerte telefonen med gjeldende software prøvde jeg igjen å kjøre FOTA. Da fungerte det merkelig nok, og telefonen ble oppdatert til V 4.0623.042.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...