Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Når jeg bruker web-browseren i Nokia får jeg følgende feilmelding om jeg har lest for lenge på en web-side uten og hatt noe "aktivitet på nettverket":

 

Web: Tidsavbrudd for tilkobling

 

Jeg må da koble fra og koble til tilgangspunktet igjen (NetCom 3G). Hvordan unngår jeg denne feilmeldingen, evt. setter timeout etter lengre tid?? Dette er veldig irriterende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. har fått meg n80 idag, kjøpt brukt så har noen spm; kan jeg få fikset slark i slider funksjonen og skurring i høyttaler på garanti?

 

2. kan dere forklare meg litt enkelt om hvordan jeg får til wlan? har trådløst nettverk på skolen. fant nettverket men vet ikke hvor jeg skal gå inn for å åpne nettleseren på wlan.

 

3. hvorfor er forumet blitt så rart? vises bare den første posten og resten står med linker til.. :S

Endret av _Niclas_
Lenke til kommentar
2. kan dere forklare meg litt enkelt om hvordan jeg får til wlan? har trådløst nettverk på skolen. fant nettverket men vet ikke hvor jeg skal gå inn for å åpne nettleseren på wlan.

7049210[/snapback]

Gratulerer med ny mobil.

 

2. Under innstillinger for Web, sett tilgangspunkt til "alltid spør", da vil mob søke etter trådløst nettverk.

 

Deretter åpner du web adressen du skal til, og mobilen spør om du vil søke etter nettverk. Velg ja, og mobilen finner da nettverket på skolen, så er det bar eå surfe i vei.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Sinnsykt fin den NSU til Nokia gitt! :)

 

Satt nettopp her å skulle oppdatere N80'n min og når den nesten var ferdig fikk jeg "Update failed" og telefonen er stein dau! :)

Skuffet nå....finnes vel ingen måte å få live i den igjen?

Siden jeg brukte Nokia sin egen software skal man jo få ordnet dette på garanti vel?

Lenke til kommentar
Heisann! :)

 

Sinnsykt fin den NSU til Nokia gitt! :)

 

Satt nettopp her å skulle oppdatere N80'n min og når den nesten var ferdig fikk jeg "Update failed" og telefonen er stein dau! :)

Skuffet nå....finnes vel ingen måte å få live i den igjen?

Siden jeg brukte Nokia sin egen software skal man jo få ordnet dette på garanti vel?

7051388[/snapback]

Ja dette går på garantien. Lever tlf inn på et service verksted.

Lenke til kommentar
2. kan dere forklare meg litt enkelt om hvordan jeg får til wlan? har trådløst nettverk på skolen. fant nettverket men vet ikke hvor jeg skal gå inn for å åpne nettleseren på wlan.

7049210[/snapback]

Gratulerer med ny mobil.

 

2. Under innstillinger for Web, sett tilgangspunkt til "alltid spør", da vil mob søke etter trådløst nettverk.

 

Deretter åpner du web adressen du skal til, og mobilen spør om du vil søke etter nettverk. Velg ja, og mobilen finner da nettverket på skolen, så er det bar eå surfe i vei.

7049453[/snapback]

hvor finner jeg innstillinger for web? :blush:

Lenke til kommentar
Blir litt nyskjerrig her. Er så mange som skriver om hvor viktig det er at meldingene ikke blir slettet. Hva slags meldinger er det dere tar vare på egentlig? Selv sletter jeg som regel meldingene rett etter jeg har lest dem.

7037491[/snapback]

 

Hehe, det er snakk om meldinger fra en veldig spesiell jente :love:

7039043[/snapback]

 

Lifeblogg, det er løsningen for deg. Jeg har brukt det aktivt lenge. Dette tar vare på alle meldingene dine. Ikke det at jeg har bruk for meldingene mine eller at dem er så viktig, men jeg bruker telefonen veldig aktivt og her putter den inn all info jeg har på telefonen i et system som gjør det til en veldig detaljert dagbok. Jeg kan gå tilbake 7-8 måneder i programmet og få et ganske detaljert bilde om hva jeg gjorde den dagen. Både fra meld notater bilder osv osv. Men programmet fungerer veldig fint til bare å ta vare på meldinger også. Tar vare på alle sendte og motatte meld osv. Genialt program og det er også gratis, va vertfall det når jeg la det inn på min N80. Før måtte man betale litt.

7040007[/snapback]

Lifeblogg er vel pre- installert på N80? Det var det i hvertfall på min. Har aldri prøvde det.

7040551[/snapback]

 

Tror det bare var install fila som lå der. Du må unasett ha det på pcen for å få fult utbytte av det. Helt greit program. Enkelt og genialt.

Lenke til kommentar
Heisann! :)

 

Sinnsykt fin den NSU til Nokia gitt! :)

 

Satt nettopp her å skulle oppdatere N80'n min og når den nesten var ferdig fikk jeg "Update failed" og telefonen er stein dau! :)

Skuffet nå....finnes vel ingen måte å få live i den igjen?

Siden jeg brukte Nokia sin egen software skal man jo få ordnet dette på garanti vel?

7051388[/snapback]

Ja dette går på garantien. Lever tlf inn på et service verksted.

7052514[/snapback]

 

Er det ingenting man kan gjøre selv? Har planer om å oppdatere min selv, men vet ikke om jeg gidder siden det virker som om risikoen for feil er passe høy. Evt. vente på en sikrere versjon, med 'i'-programvaren :)

Lenke til kommentar
Min telenor låste telefon vil enda ikke oppdatere seg. Telenor som er trege eller?

7054705[/snapback]

Ja, det er godt mulig. Min telefon ble oppdatert helt fint i alle fall.

 

Jeg har også Telenor, men telefonen min er ikke operatørlåst eller noe sånt, selv om jeg har binding på selve abonnementet mitt. De første partiene av N80 som kom inn til Elkjøp var ikke operatørlåst og slikt fra Telenors side etter det jeg har blitt fortalt, min inkludert.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker web-browseren i Nokia får jeg følgende feilmelding om jeg har lest for lenge på en  web-side uten og hatt noe "aktivitet på nettverket":

 

Web: Tidsavbrudd for tilkobling

 

Jeg må da koble fra og koble til tilgangspunktet igjen (NetCom 3G). Hvordan unngår jeg denne feilmeldingen, evt. setter timeout etter lengre tid?? Dette er veldig irriterende...

7045937[/snapback]

 

 

Dette lurer jeg også på... spess irriterende hvis man er innlogget et sted også...

 

Ingen som vet en løsning?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kjøpte min Nokia N80 på Ebay fra USA. Har funket kjemebra, fikk den for 2800kr :)

 

Tidligere så oppdaterte jeg firmwaren selv til Norsk. I går benyttet jeg meg av oppdateringen på Nokia sine sider. Problemet er:

 

Nå har jeg Engelsk ordbok, og engelske instillinger. Får derfor ikke norsk T9 heller. Det betyr mao at den sikkert er registrert på IMEi nummeret elle noe sånt.

 

 

Er det noen som vet hvordan jeg få Norsk ordbok??

Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt noen med operatørlås som har lykkes i å oppdatere?

7000430[/snapback]

Utdrag dra FAQ på Nokia sine sider:

 

6. Can an operator-branded Nokia device be updated with Nokia Software Updater?

Yes, but please note that not all operators may have approved the latest software for use in their devices.[/

...

 

No new firmware available for N80 on Telenor in Norway...

 

Kan være derfor dere med Telenor låste telefoner har problemer?

 

Videre står det på forumet deres:

 

2. If you have installed the SMS accelerator patch for your Nokia N80, this will need to be re-installed after the N80 software update...

7002444[/snapback]

 

 

Hvor finner du teksten No new firmware available for N80 on Telenor in Norway... på forumet til Nokia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...