Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Har ikke peiling, men det er det sikkert ikke siden det ikke står Nokia på den.

Siden interessen min ligger i å få opp batterikapasiteten, bryr jeg meg svært lite om det...  :whistle:

7194111[/snapback]

 

Og du er sikker på at telefonen takler det batteriet? Er jo litt kjedelig om den tar kvelden for at du har brukt et "for stort" batteri.

 

Kan jeg få komme med et tips?

 

Takk, ring din forhandler eller Nokia Norge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke peiling, men det er det sikkert ikke siden det ikke står Nokia på den.

Siden interessen min ligger i å få opp batterikapasiteten, bryr jeg meg svært lite om det...  :whistle:

7194111[/snapback]

 

Og du er sikker på at telefonen takler det batteriet? Er jo litt kjedelig om den tar kvelden for at du har brukt et "for stort" batteri.

 

Kan jeg få komme med et tips?

 

Takk, ring din forhandler eller Nokia Norge!

7194581[/snapback]

 

Som postet tidligere i denne tråden, så er batteriet beregnet for blant annet N80. Samt at andre bruker det i sine N80'er knirkefritt. Men selvfølgelig, er man nervøs for dette, og usikker, så holder man seg unna ;)

Lenke til kommentar
Var den ikke noe bra? Hvorfor likte du den ikke? Skal til og kjøpe den selv skjønner du..

 

Kan andre som heller ikke likte telefonen si hvorfor?

7191836[/snapback]

 

Bjørnar var nok uheldig og fikk en "mandags"-telefon. Noen synes telefonen er knallbra, mens andre ikke...sånn vil det alltid være.

Selv synes jeg telefonen er veldig bra, bortsett fra batterikapasiteten - den suger :thumbdown: ...defor har jeg nå kjøpt meg et batteri med høyere kapasitet :)

7192370[/snapback]

 

Chivas har trolig rett. Var nok uheldig med min. Hovedgrunnen til at jeg er/var misfornøyd var på grunn av dårlig batterikapasitet og elendig byggekvalitet. Slideren på telefonen knirket og slarket helt grusomt. Når telefonen ringte så skranglet telefonen pga vibreringen. Jeg tolererer ikke så elendig byggekvalitet på så dyre telefoner. Føltes ut som om telefonen datt fra hverandre mellom fingrene på meg. Var i 3(!) forskjellige butikker og kjente på 7 forskjellige telefoner, alle slarket. Min ble uheldigvis mye verre bare etter en uke, så jeg ga opp. Fikk heldigvis like mye for den som jeg ga.. ;) Det at telefonen ble så mye verre etterhvert er heldigvis noe jeg bare har hørt om ved 2 tilfeller bortsett fra mitt. Problemet er at det ikke er noe å gjøre med det. Fikk beskjed av verkstedet om at de ikke fikser slike "problemer", med mindre det går ut over en eller flere av telefonens funksjoner.

 

Så syntes det var greiest å bytte til en telefon jeg kan "leve med".. Råder deg til å ta ei runde å kjenne på et par stykker før du kjøper. Alle dummys er slarkefrie, så be om å få kjenne på "the real deal". Hvis du lar deg plage på samme måte som meg da.. Tåler som nevnt ikke sånt.. ;) Lykke til med valget!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Fant ut hva som var nytt i nyeste FW. Det var sannelig ikke mye :!:

 

4.0623.0.41 -> v 4.0623.0.42

 

FOTA

 

*Camera forward compatibility fix for FOTA update

* Sync agent forward compatibility fix for FOTA update

 

Messaging

 

* SMS sending delay

 

Display

 

* Correction for miss-read of ASIC version causing pink display

7195662[/snapback]

Med disse små endringene, tror jeg ikke at jeg oppgraderer før det kommer en større og viktigere endring. Husker alle som fikk problemer forrige gang, og nå virker min N80 helt knirkefritt...

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. firmware oppgradering:

 

Vil alt av programmer ol forsvinne etter en oppgradering, slik at det må innstalleres på nytt? Eller vil en backup restore alt jeg hadde?

 

Har litt lyst til å teste en oppgradering for å se hvordan det går serru...selv om regelen om å ikke fikse noe som ikke er ødelagt surrer i bakhodet :!:

Lenke til kommentar
Hei

Programmer ligger på minnekort.

7200893[/snapback]

Nei, programmer ligger der du har installert dem.

 

Chivas, Telefonminne vil bli slettet. Ta backup av telefonminne på minnekortet før du oppdaterer så er du trygg.

7201023[/snapback]

Beste er å ta backup til både minnekortet og PC. For meg funka ikke backup-funksjonen på telefonen da jeg oppgraderte fra 3.xx til 4.xx... :)

Lenke til kommentar
Haha, samme her. Jeg mistet alt jeg hadde på telefonminne på grunn av det >_<

 

Men ifølge ser det ut som om opgraderingen er så liten at den ikke trenger å slette noe :) Så er det jo ingen sak.

7201759[/snapback]

Det enkleste etter min mening, er å ta kopi av telefonminnet til minnekortet. Deretter fjerne det når man oppdaterer mobilen. Etterpå er det bare å gjenopprette dataene. Da vil alle kontakter, bilder osv bli bevart. Noen prg må nok installeres igjen.

Lenke til kommentar

Når jeg skal ta sikkerhetskopi av N80'en til minnekortet ,får jeg beskjed om at minnet er fullt å jeg må slå av noen progr. Kortet er på 2gb - 1,8 gb ledig. Det som skal flyttes over er på 41 mb. Noen som vet hva som er problemet?

Hvor kan jeg se hvilke prog. som kjører?

Endret av fantona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...