Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Lurer på en ting med N80. Det er utrolig plagsomt når den ligger i lommen, at tastelåsen går av av seg selv og ringer opp folk øverst på listen. Finnes det noe program som gjør om på tastelåsen? Som f.eks. gjør at man må trykke ned to andre taster eller dra ned tastaturet? Idiotisk at det er de to tastene som er nesten ved siden av hverandre som åpner tastelåsen. Noen som kan bekrefte et program som gjør at man kan bruke alternative taster for å åpne? Har prøvd Handylock, men der kan man ikke det...

7165970[/snapback]

Kan du ikke velge det under Alt. Keylock?

7170956[/snapback]

 

Har prøvd, men den kunne likevel åpnes med de 2 orginale tastene :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fetter av pappa som jobber i Telenor hadde imidlertid en enkel forklaring på strømforbruk problemet! Mye av grunnen til at 3G suger så mye strøm i Norge er på grunn av den crappy dekningen mente han. 3G nettet er sparsomt utbygd og telefonen sliter tilsvarende.

7154820[/snapback]

 

Ok, det forklarer litt.

Er det noen måte å slå av 3G på? Kan godt bruke Edge istedet jeg, for synes ikke 3G er store forskjellen uansett...

7155675[/snapback]

 

Ok, jeg burde kanskje Googla litt_før_jeg spurte, for fant svaret rimelig kjapt :whistle::cool:

 

Man går inn i Verktøy - Innst. - Nettverk og velger GSM på nettverksmodus. Så da er det bare å vente å se om det hjelper noe :)

 

På samme side som jeg fant dette, var det flere som meldte om betraktelig bedre batteritid etter at de skiftet til 1000mah batterier...opptil 4-5 dager med bruk hadde de klart å skvise N80 til - og det er jo helt utrolig! :yes:

Nå vet jeg ikke om disse er å skaffe i Norge, men på eBay ligger de visstnok...

 

Jeg skal hvertfall ha meg et sånt batteri :thumbup:

7155800[/snapback]

 

 

OK, nå har jeg hatt 3G avslått noen dager, men er litt usikker på hvor mye det hjalp. Batterikapasiteten har absolutt økt, men samtidig har jeg slått av skjermspareren jeg brukte, og gått over til orginal. Nå har telefonen stått på i over ett døgn, og fortsatt viser indikatoren fullt :dribble: (jeg har riktignok ikke brukt tlf så veldig mye det siste døgnet, men kapasiteten er nødt til å ha blitt bedre.)

 

Jeg skal prøve å sette på 3G igjen, for å se om det kanskje var skjermspareren som brukte mye strøm.... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vet det er en radio på telefonen. Men er den sånn at man kobler seg opp via nettet, (altså, koster penger) eller som på Nokia 6280?

7185967[/snapback]

 

Det er vanlig FM-radio i N80. Du må dog ha i hodetelefonene for å høre på radioen, siden de fungerer som antenne.

 

Det finnes også program for å spille web-radio, som da bruker 3G eller WLAN, men dette følger ikke med som standard.

Lenke til kommentar
Ved å registrere seg flere ganger.. ;)

7188941[/snapback]

 

Hvor? :p

7190709[/snapback]

 

På nokias Nseries sider var det et skjema du kunne fylle ut for å registrere din N80. Borte nå desverre.. De fant vel ut at folk mottok kort i hytt og gevær! :p

 

Mottok bare et selv pga "ærlighet varer lengst" prinsippet. :innocent:

 

Men i etterkant skulle jeg ønske jeg hadde bestilt omtrent en milliard kort, passelig straff for Nokia for å selge meg en så skrøpelig telefon..

Lenke til kommentar
På nokias Nseries sider var det et skjema du kunne fylle ut for å registrere din N80. Borte nå desverre.. De fant vel ut at folk mottok kort i hytt og gevær!  :p

 

Mottok bare et selv pga "ærlighet varer lengst" prinsippet.  :innocent:

 

Men i etterkant skulle jeg ønske jeg hadde bestilt omtrent en milliard kort, passelig straff for Nokia for å selge meg en så skrøpelig telefon..

7190812[/snapback]

 

Var den ikke noe bra? Hvorfor likte du den ikke? Skal til og kjøpe den selv skjønner du..

 

Kan andre som heller ikke likte telefonen si hvorfor?

Endret av Jacobsen_Andreas
Lenke til kommentar
Var den ikke noe bra? Hvorfor likte du den ikke? Skal til og kjøpe den selv skjønner du..

 

Kan andre som heller ikke likte telefonen si hvorfor?

7191836[/snapback]

 

Bjørnar var nok uheldig og fikk en "mandags"-telefon. Noen synes telefonen er knallbra, mens andre ikke...sånn vil det alltid være.

Selv synes jeg telefonen er veldig bra, bortsett fra batterikapasiteten - den suger :thumbdown: ...defor har jeg nå kjøpt meg et batteri med høyere kapasitet :)

Lenke til kommentar
Bjørnar var nok uheldig og fikk en "mandags"-telefon. Noen synes telefonen er knallbra, mens andre ikke...sånn vil det alltid være.

Selv synes jeg telefonen er veldig bra, bortsett fra batterikapasiteten - den suger  :thumbdown:    ...defor har jeg nå kjøpt meg et batteri med høyere kapasitet  :)

7192370[/snapback]

 

Det koster hvor mye? Hvor lang batteri tid har du nå? Eventuell link hadde vært fint! :)

Lenke til kommentar
Bjørnar var nok uheldig og fikk en "mandags"-telefon. Noen synes telefonen er knallbra, mens andre ikke...sånn vil det alltid være.

Selv synes jeg telefonen er veldig bra, bortsett fra batterikapasiteten - den suger  :thumbdown:    ...defor har jeg nå kjøpt meg et batteri med høyere kapasitet  :)

7192370[/snapback]

 

Det koster hvor mye? Hvor lang batteri tid har du nå? Eventuell link hadde vært fint! :)

7192436[/snapback]

 

En normal bruksdag for meg er 3-4 samtaler på få minutter hver, og kanskje 10 meldinger. Pluss at det hender at jeg surfer litt, og blar litt i menyer. Da må jeg lade batteriet hver natt. Ergo, for meg holder batteriet ca. 1 døgn. (jeg har alltid mobilen påslått).

 

Jag fant dette batteriet til 110,- på QXL:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=412993025

 

Jeg har ikke fått det enda, men etter å ha lest på div. engelske forum virker det som om folk har opplevd betraktelig bedre batterikapasitet med 1000mAh, enn med det originale 750(?)mAh.

 

Jeg anbefaler deg å lese postene i denne tråden. Da får du litt bedre inntrykk om hva folk mener er bra/dårlig med telefonen. Merk deg også at mange problemene som ffolk hadde, er fikset med firmwareoppgraderinger.

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
En normal bruksdag for meg er 3-4 samtaler på få minutter hver, og kanskje 10 meldinger. Pluss at det hender at jeg surfer litt, og blar litt i menyer. Da må jeg lade batteriet hver natt. Ergo, for meg holder batteriet ca. 1 døgn. (jeg har alltid mobilen påslått).

 

Jag fant dette batteriet til 110,- på QXL:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=412993025

 

Jeg har ikke fått det enda, men etter å ha lest på div. engelske forum virker det som om folk har opplevd betraktelig bedre batterikapasitet med 1000mAh, enn med det originale 750(?)mAh.

 

Jeg anbefaler deg å lese postene i denne tråden. Da får du litt bedre inntrykk om hva folk mener er bra/dårlig med telefonen. Merk deg også at mange problemene som ffolk hadde, er fikset med firmwareoppgraderinger.

7193802[/snapback]

 

Er dette et godkjent batteri av Nokia for telefonen? Sånn at man ikke bryter noen garanti osv?

Lenke til kommentar

Er dette et godkjent batteri av Nokia for telefonen? Sånn at man ikke bryter noen garanti osv?

7193845[/snapback]

 

Har ikke peiling, men det er det sikkert ikke siden det ikke står Nokia på den.

Siden interessen min ligger i å få opp batterikapasiteten, bryr jeg meg svært lite om det... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...