Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har klaget på dette før, men jeg sutrer litt til, det er nærmest umulig å holde en saklig debatt i religion, livssyn og filosofi, det virker som hele denne delen av forumet er fritatt for moderering, hvorfor vandrer trollene løst der ? Hvorfor er det ingen som er inne der å gjør noe ? 

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Jeg har klaget på dette før, men jeg sutrer litt til, det er nærmest umulig å holde en saklig debatt i religion, livssyn og filosofi, det virker som hele denne delen av forumet er fritatt for moderering, hvorfor vandrer trollene løst der ? Hvorfor er det ingen som er inne der å gjør noe ? 

Har du et konkret eksempel, så jeg kan ta en titt?

Skrevet

Jeg skal jobbe meg gjennom tråden, takk for innspill. Når det gjelder personangrep så kan de gjerne rapporteres, så vil en moderator undersøke saken.

• 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg ønsker å kontakte diskusjon.no's administratorer pga noen moderatorer som to ganger har stengt tråder jeg har prøvd å få liv igjen.. Hvor kan jeg det? Er det mulig å sende epost? (Jeg ønsker også å få svar på hvorfor den ble stengt.

Her er den siste:

image.png.83d746f33b462e772c0c7300fcd5f5ad.png

Endret av AMajor
Skrevet (endret)
AMajor skrev (4 timer siden):

Jeg ønsker å kontakte diskusjon.no's administratorer pga noen moderatorer som to ganger har stengt tråder jeg har prøvd å få liv igjen.. Hvor kan jeg det? Er det mulig å sende epost? (Jeg ønsker også å få svar på hvorfor den ble stengt.

Her er den siste:

image.png.83d746f33b462e772c0c7300fcd5f5ad.png

Necrobump betyr at man svarer på en tråd som er for lengst død. Diskusjon.no foretrekker heller at man lager en ny tråd når det har gått så lenge siden noen har svart. Det er begrunnelsen for hvorfor tråden ble stengt.

Endret av Rawls
skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Rawls har rett. Vi gjør noen unntak om det f.eks. er en sak som har tatt en ny vending, men her er det snakk om en fortsettelse av et ganske generelt debattemne. I disse tilfellene så vil vi at du lager en ny tråd.

• Liker 1
Skrevet
Hansien skrev (6 minutter siden):

Om det er tilfellet, hvorfor ikke legge inn automatisk låsing av tråden etter gitt tid?

Bumping er ikke et veldig stort problem, og vi velger å tro at det finnes legitime grunner til å bumpe også.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Noe jeg har tenkt på, som sikkert ikke alle er enige i, men jeg lufter den her avlikevel..

Hvor lurt er det å diskutere med admin/moderator konto her på forumet? Kan vi blokkere admin/moderator? Kan vi virkelig være uenig uten å risikere represalier? Kanskje, men vet alle det, og stoler alle på at det er slik?

Burde ikke admin/moderator diskutere med en litt mer "anonym" konto nettopp for å unngå disse og lignende problemstillinger?

just my 2 cents

• Liker 1
Skrevet
Kakkelfant skrev (15 minutter siden):

Noe jeg har tenkt på, som sikkert ikke alle er enige i, men jeg lufter den her avlikevel..

Hvor lurt er det å diskutere med admin/moderator konto her på forumet? Kan vi blokkere admin/moderator? Kan vi virkelig være uenig uten å risikere represalier? Kanskje, men vet alle det, og stoler alle på at det er slik?

Burde ikke admin/moderator diskutere med en litt mer "anonym" konto nettopp for å unngå disse og lignende problemstillinger?

just my 2 cents

Tatt opp ørtenhundre ganger siden forumets fødsel. If it ain't broke, don't fix it..

Skrevet

Løsningen på ytterliggående yttringer (for dere) er å dekonstruere dem, om de er feil så burde det være ganske enkelt, tag de gode debattantene om du ikke tror noen som er tilstede klarer det selv.
Med sensur og utestengelse så bekrefter du bare konspirasjonen om at det er mørke krefter bak teppet som vet at de grusomme tingene skjer, men moderator og admin støtter det, så mye at de vil kneble varslere.
Det er spesielt dystert når moderatorer lager sine egne konspirasjoner om hva de tror folk kanskje mente, og sensurerer den stråmannen.

Mitt tips er å forholde dere til loven vedrørende ytringsfrihet, er det lov, så burde det være tillatt.
Kanskje også om det er ulovlig også, da anmelder du dem.
Ganske grunnleggende konsept, vær ett forum, ikke ett ekkokammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...