Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bonusproblemet kunne jo vært løst ganske enkelt hvis alle hadde hatt samme opplegg som Norwegian. 1 poeng= 1 krone..

 

Det er faktisk helt sant, en slik løsning hadde ordnet mange "problemer" med denne føringen. Norwegian sitt opplegg er dog langt for svakt ift de testene jeg har sett av programmet, men dette er jo i stadig ending hos alle selskapene. SAS dumpet jo nettopp opptjeningen på en rekke billetter noe helt sykt. 

 

Bare å kjøpe el-bil så ordner det seg.  :)

 

Jepp, jeg har faktisk tatt en arbeidsreise i min elbil. Til Tyskland. 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Dette bonusproblemet kunne jo vært løst ganske enkelt hvis alle hadde hatt samme opplegg som Norwegian. 1 poeng= 1 krone..

Det ville løst mye, men absoutt ikke alt så lenge dette ikke er penger man straks kan få overført til egen bankkonto.

 

-Norwegian kan finne på å endre reglene slik at poengene blir mindre verdt eller går ut på dato.

-Norwegian kan legge ned ordningen eller gå konkurs.

-Mange vil aldri bruke poengene de har tilgode. Husk at nordmenn i snitt hvert år får ca. 500 kr i tilgodekort, som Presentkort, som aldri blir brukt.

Lenke til kommentar

Det ville løst mye, men absoutt ikke alt så lenge dette ikke er penger man straks kan få overført til egen bankkonto.

 

-Norwegian kan finne på å endre reglene slik at poengene blir mindre verdt eller går ut på dato.

-Norwegian kan legge ned ordningen eller gå konkurs.

-Mange vil aldri bruke poengene de har tilgode. Husk at nordmenn i snitt hvert år får ca. 500 kr i tilgodekort, som Presentkort, som aldri blir brukt.

 

Men, det er jo kun når poengene tas ut de er skattepliktige. Så om de går ut på dato, så skal en ikke skatte. Mener jeg på? 

Lenke til kommentar

Det ville løst mye, men absoutt ikke alt så lenge dette ikke er penger man straks kan få overført til egen bankkonto.

 

-Norwegian kan finne på å endre reglene slik at poengene blir mindre verdt eller går ut på dato.

-Norwegian kan legge ned ordningen eller gå konkurs.

-Mange vil aldri bruke poengene de har tilgode. Husk at nordmenn i snitt hvert år får ca. 500 kr i tilgodekort, som Presentkort, som aldri blir brukt.

Akkurat, men de kan ikke endre på dette etter at poengene/pengene er brukt.

 

Jeg bruker selvsagt denne ordningen til Norwegian på mine privatreiser, jeg betaler alltid med cashpoints alt jeg kan betale med disse slik at jeg alltid bruker poengene fra forrige kjøp.. Verdiforringelsen er ganske begrenset i slike tilfeller.

Flyr man mer enn 1 gang i året er det lett å bruke poengene til å betale for neste kjøp, problemet med at bonuspoeng går ut på dato bør således være løst.

Lenke til kommentar

Akkurat, men de kan ikke endre på dette etter at poengene/pengene er brukt.

 

Jeg bruker selvsagt denne ordningen til Norwegian på mine privatreiser, jeg betaler alltid med cashpoints alt jeg kan betale med disse slik at jeg alltid bruker poengene fra forrige kjøp.. Verdiforringelsen er ganske begrenset i slike tilfeller.

Flyr man mer enn 1 gang i året er det lett å bruke poengene til å betale for neste kjøp, problemet med at bonuspoeng går ut på dato bør således være løst.

Poenget mitt var at man ikke kunne beskatte for poengene  når de var opptjent og da har man fortsatt mange utfordringer.

 

-alle reiser ikke med Norwegian minst én gang i året.

-Norwegian kan gå konkurs eller endre reglene for bruk av poeng i løpet av året eller slutte å fly til en destinasjon som du har fokusert på.

-livssituasjonen kan endre seg for folk, så selv du kan slutte å fly med Norwegian.

-folk kan endre arbeidsgiver i løpet av året slik at de ikke lengere er hos den samme arbeidsgiveren når de bruker poengene.

 

Det vil alltid være utfordringer med beskattning av det jeg vil kalle en "mulig fremtidig økonomisk fordel". Den ligger altså alltid frem i tid, det er usikkert om den vil bli eller kan bli benyttet og hvor mye den da er verdt.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at man ikke kunne beskatte for poengene  når de var opptjent og da har man fortsatt mange utfordringer.

 

-alle reiser ikke med Norwegian minst én gang i året.

-Norwegian kan gå konkurs eller endre reglene for bruk av poeng i løpet av året eller slutte å fly til en destinasjon som du har fokusert på.

-livssituasjonen kan endre seg for folk, så selv du kan slutte å fly med Norwegian.

-folk kan endre arbeidsgiver i løpet av året slik at de ikke lengere er hos den samme arbeidsgiveren når de bruker poengene.

 

Det vil alltid være utfordringer med beskattning av det jeg vil kalle en "mulig fremtidig økonomisk fordel". Den ligger altså alltid frem i tid, det er usikkert om den vil bli eller kan bli benyttet og hvor mye den da er verdt.

 

Og poenget mitt står fortsatt, det er veldig enkelt å beregne verdien når man bruker cashpoints hos Norwegian. Du klarer sikkert å finne på noen utfordringer til om du vil.

Lenke til kommentar

Noen som har noen baktanker om klimaproblemene all denne reisingen dere gjør fører med?

 

Jeg har ikke bil... Hjelper det? Tar mye buss og tog.

 

I år skal jeg fly med Airbus A380 for første gang! Det blir interessant. Er alltid smånervøs på veldig store fly, så grugleder meg litt. Jeg vet at det ikke er farlig å fly, men det kiler alltid litt i magen likevel.

Lenke til kommentar

I år skal jeg fly med Airbus A380 for første gang! Det blir interessant. Er alltid smånervøs på veldig store fly, så grugleder meg litt.

Trodde det var motsatt for alle. Store fly har ingen knappe bevegelser. A380 er det roligste flyet jeg noengang har sittet i. Foruten vinkelen merker man ikke mye til at det tar av eller lander.

 

Har derimot sittet i et lite privatfly engang det var litt vind. Skal si setbeltene fikk kjørt seg.

 

Noen som har noen baktanker om klimaproblemene all denne reisingen dere gjør fører med?

Mange er sløve med dette, men jeg er påpasselig med å reise til riktig sesong slik at klimaet er bra på destinasjonen. Jeg klarer reise til mye av Latin-america eller Asia på en helgetur så folk har ingen unnskyldning for å ha problemer med klima når de reiser.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting av innlegg.
Lenke til kommentar

Mange er sløve med dette, men jeg er påpasselig med å reise til riktig sesong slik at klimaet er bra på destinasjonen. Jeg klarer reise til mye av Latin-america eller Asia på en helgetur så folk har ingen unnskyldning for å ha problemer med klima når de reiser.

Les posten igjen lol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som har vært borti å få melding fra Norwegian om endrede reisetider, men så er alt likt som det var? Bare å godta?

Noe er nok endret, men du har enda ikke klart se det. De kan være klokkeslett for ankomst, rutenummer, flytype, dato eller i noen tilfeller har flyselskaper også endret flyplass. Så du må sjekke én gang til hva som er endret.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...