Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

På business class hadde det vært helt greit, men å sitte sammenklemt på economy i 10 timer kan grense til tortur. Bare for å strø salt i såret må du gå gjennom business på vei til economy når du flyr med Finnair/Japan Airlines, sånn bare for å minne meg på hvor mye mer komfortable de andre er.

Bah. Er den over 10,5 timer bruker jeg stå opp fra mitt økonomisete én gang under flighten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På business class hadde det vært helt greit, men å sitte sammenklemt på economy i 10 timer kan grense til tortur. Bare for å strø salt i såret må du gå gjennom business på vei til economy når du flyr med Finnair/Japan Airlines, sånn bare for å minne meg på hvor mye mer komfortable de andre er.

Absolutt enig i det, lengre turer på økonomi kan tære på både fysisk og psyksik. Heldigvis er det sjeldent jeg reiser slikt lengre. Sist var premium fra Haneda til Sanfran og new york til københavn? Pga ekstreme priser. Den turen kostet 70k med noen mellomlandinger i us og europa.

Lenke til kommentar

Når her tatt Fredrikstad bussen, FB11, til Gardermoen?

 

Står 1t 50min reisetid så lurer på om å komme der 40min før avreise er nok med DY.

Å komme til gate 40 minutter før avreise burde holde. Husk at avreise er tiden når flyet letter. Cutoff ved gate er vanligvis 20 miutter før dette selv om man enkelte ganger har det åpent til 10 minutter før avgang.

Lenke til kommentar

Jeg kan oppdatere med å si at jeg rakk flyet. :)

 

Ankom Gardermoen sånn kl15.45.

Rett opp i sikkerhetskontrollen uten kø. Men dumme meg tok med en deo som det sto 3.8oz på som er 112ml så den ble fratatt. Lett for når man kjører ned til Østlandet og glemmer litt at man skal fly hjem.

 

Så sto i sikkerhetskontrollen når det sto boarding men folk kom inn på flyet selv om det sto gate closing. Så dette var good.

 

Kjipt å reise fra en så fin landsdel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken norwegian reward skal jeg velge? 2% cashpoints, fast track eller setereservasjon.

 

Flyr mest utenlands med sas, innlands med norwegian og utenlands med familie med norwegian, betaler med bank norwegian.

Regner med at du vet at du kan ikke velge den først rewarden etter 6 flighter, det er +2% cashpoints.

Det er etter 12 flighter du kan velge den neste revarden, +2% cahspoints, fast track eller setereservasjon

For at 2% mere cashpoints skal lønne seg så må flightene i snitt koste 3750 hver vei... så den lønner seg ikke over setereservasjon.

 

Prioritert påstigning har de ikke flere steder, eller om de har det gjennomfører det det ikke alltid og selv når de prøver gjennomføre den så fungerer det ikke. Tror jeg bare ville blitt irritert om jeg hadde valgt denne.

Lenke til kommentar

https://www.aftenposten.no/norge/i/EoeplK/Passasjerene-krever-9500-kroner-etter-Gatwick-strabasene-Norwegian--Vi-har-avsluttet-saken?fbclid=IwAR0Se02TVnzmhbKVz-WpPMs5LyDMZV0zTrbp5bm2he7kghMqB3wfd3Zo4fk

 

Denne saken har gått meg hus forbi.

 

Men jeg må si dette høres helt absurd ut. Hvem i all verden finner seg i å sitte ti timer i et fly som står bom stille?

Folk som ikke ønsker å bli ledet bort av britisk politi, svartelistet av Norwegian og få rettet erstatningskrav fra Norwegian mot seg pga forsinkelsen de forårsaket?

 

Eller hva mente du de skulle gjøre?

Lenke til kommentar

Folk som ikke ønsker å bli ledet bort av britisk politi, svartelistet av Norwegian og få rettet erstatningskrav fra Norwegian mot seg pga forsinkelsen de forårsaket?

 

Eller hva mente du de skulle gjøre?

 

Det er nå så, men ett sted går grensen for hva man holder ut med, lovlig eller ei. Å være sperret inne i et trangt fly i ti timer er over den grensen for min del. Da hadde det bare fått stå til.

 

Forsinkelsen her var forårsaket av alt annet enn passasjerene.

Lenke til kommentar

Forsinkelsen her var forårsaket av alt annet enn passasjerene.

Ja. Men den hadde neppe blitt kortere av at de måtte ut av køen igjen. Og da hadde de jo hatt en syndebukk å skylde på.

 

Jeg forsvarer på ingen måte Norwegian her. Saken er hårreisende. Men jeg lurer fortsatt på hva du ville at passasjerene skulle ha gjort.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er det noen som vet om det er mulig å få med seg en leatherman multitool på flyreise når man ikke reiser med innsjekket baggasje?

 

Det er en gave, og destinasjonslandet har ikke disse i tilnærmet lik kvalitet som vi har her - ellers ville jeg kjøpt den når jeg kom frem.

 

Jeg antar på det sterkeste at dette ikke vil være mulig, men spør likevel, i tilfellet noen har positiv erfaring med lignende :)

 

post-268618-0-60473000-1543322225_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å få med seg en leatherman multitool på flyreise når man ikke reiser med innsjekket baggasje?

 

Det er en gave, og destinasjonslandet har ikke disse i tilnærmet lik kvalitet som vi har her - ellers ville jeg kjøpt den når jeg kom frem.

 

Jeg antar på det sterkeste at dette ikke vil være mulig, men spør likevel, i tilfellet noen har positiv erfaring med lignende :)

 

ScreenHunter_866 Nov. 27 13.31.jpg

Så lenge bladet/kniven er under 6cm er det bare å ta den med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...