Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Jeg skjønner at det ikke er noe fasit på dette, men, dersom man skal reise rundt 20. februar (med andre ord, ikke lenge til), innenfor Norden, er det bare å booke? Billettene koster en million kroner, men det er vel neppe håp om at det er noe gunstigere tidspunkt å bestille på enn akkurat nå?

Personlig så har jeg aldri tjent på å vente med å bestille. Spesielt ikke når det ikke er typisk ferie-destinasjoner der prisene kan variere stort.

 

Sjekk Google flights og alternative ruter. Man kan spare noen kroner der.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det ikke er noe fasit på dette, men, dersom man skal reise rundt 20. februar (med andre ord, ikke lenge til), innenfor Norden, er det bare å booke? Billettene koster en million kroner, men det er vel neppe håp om at det er noe gunstigere tidspunkt å bestille på enn akkurat nå?

Biletter for februar legges først ut i mars så du bør nok vente litt.

 

Om er så ellevill at du hadde tenkt å reise allerede i februar i år, og det midt i vinterferien så er det bare å vrenge lommeboka.

 

Var selv en tur i helgen... og den reisen booket jeg i april for å få god pris...

Lenke til kommentar

Hvordan er komfort og beinplass på en SAS Plus flygning til USA med 737-900 kontra Norwegian Premium med Dreamliner?

 

Noen som vet? :)

 

Oi, aldri flydd 737 på longhoul med sas, men det er iallefall god plass på airbus'ene. Spessielt med bulkhead. Har vært uheldig å havnet på pluss ett par ganger. 

 

Aldri flydd DY dog. 

Lenke til kommentar

Kan umulig være 737. Kanskje du har sett på flytypen til mellomlandingen.

 

Tja, ikke umulig. Når jeg tenker meg om var vell "oljeruta" sola - houston en ombygd 737 kun med biz klasse. Men, jeg har aldri sett andre ruter hos sas med dette. Så jeg tror han har blingset ja. Tror ikke SAS har -900 varianten heller? 

Lenke til kommentar

Ja, det kan se ut som jeg kanskje har blingset litt  :w00t:

 

Ruta er Oslo - New York - Las Vegas. 

 

Oslo - New York flys med Airbus, og er selvfølgelig den lengste etappen. Der er jeg kjent med plassen, og den er forholdsvis ok. Er en lang kar på 194 cm, så bare noen cm ekstra tas godt i mot... :) 

 

New York - Las Vegas flys med 737-900 av United Airlines og er på ca 6 timer. DENNE flys av 737-900. Hadde vært greit med litt plass her også da, for så vidt.

 

Sist jeg fløy til Las Vegas var med Norwegian Premium på Dreamliner. Det fungerte ganske greit.

Lenke til kommentar

Ja, det kan se ut som jeg kanskje har blingset litt  :w00t:

 

Ruta er Oslo - New York - Las Vegas. 

 

Oslo - New York flys med Airbus, og er selvfølgelig den lengste etappen. Der er jeg kjent med plassen, og den er forholdsvis ok. Er en lang kar på 194 cm, så bare noen cm ekstra tas godt i mot... :)

 

New York - Las Vegas flys med 737-900 av United Airlines og er på ca 6 timer. DENNE flys av 737-900. Hadde vært greit med litt plass her også da, for så vidt.

 

Sist jeg fløy til Las Vegas var med Norwegian Premium på Dreamliner. Det fungerte ganske greit.

 

Ikke værst at United flyr så stor flytype på den turen, normalt sett føler jeg alltid at jeg havner på Bombardier med håpløs plass. Men 6 timer er jo i overkant med en slik flytype :) Hvorfor ikke til San fran eller LA? Med sas altså. 

Lenke til kommentar

Ruta er Oslo - New York - Las Vegas.

Vil advare mot å ha connection ved ankomst til USA. I New York må du gjennom immigration, ta ut innsjekket bagasje som skal gjennom tollen og så my du sjekke inn igjen bagasje og komme deg inn gjennom sikkerhetssjekken igjen. Dette kan fort ta mye tid og selv om flyselskapet skal booke deg om med gjennomgående billett kan United være vanskelig å ha med å gjøre og det kan det blir store endringer av når du kommer frem.

 

Og SAS og United samarbeider absolutt ikke godt. Ble for en uke siden nektet innsjekking i av United i Los Angeles med billett bestilt gjennom SAS.

Lenke til kommentar

Cuab er fint! Anbefaler aa leie bil eller motorsykkel. Kom deg utenfor Havana, vi var stort sett overalt paa nordsiden av oeyen. Tror de nylig fikk internett der for privatpersoner, da jeg var der var det saa og si 0 internett. Jeg fikk sjekket eposten min et par ganger via en remote desktop jeg satt opp paa Amazon App Stream etter mye om og men. Veldig fint land, men du maa ta helt fri fra jobb :D

Lenke til kommentar

Cuab er fint! Anbefaler aa leie bil eller motorsykkel. Kom deg utenfor Havana, vi var stort sett overalt paa nordsiden av oeyen. Tror de nylig fikk internett der for privatpersoner, da jeg var der var det saa og si 0 internett. Jeg fikk sjekket eposten min et par ganger via en remote desktop jeg satt opp paa Amazon App Stream etter mye om og men. Veldig fint land, men du maa ta helt fri fra jobb :D

Jeg synes det er kjipt at så mange prøver få noe ekstra fra turistene der. Folk er hyggelige og ikke farlige, men veldig mange har innført en egen "turistskatt" med at de tar ting fra turister eller alltid gir feil sum tilbake når man kjøper noe. Det er ikke store dyre ting eller store summer, men det er irriterende at det er slik hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...