Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser på tripadvisor at folk har blitt fratatt Swiss army kniven når dem har gått inn i Vietnam.

I Hongkong er det lov med inntil 3 inches.

 

Men det virker som om det ikke går til Vietnam. Så du kan risikere at du blir fratatt den når du skal ut da.

 

Hva med å sende den i posten?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg fikk heldigvis forlenget lånet av huset her, så jeg er heldig slik. Men jeg er jo litt rastløs nå, og synes det er utrolig sløvt at begge flyvningene mine har blitt kansellerert og forsinket av samme årsak.

 

Er det slik at jeg får €600 uansett om tur/retur kostet mindre? I så fall så har jo flybilletten min i praksis gitt meg over en tusenlapp rett i lommen.

Lenke til kommentar

De pengene er helt uavhengig av prisen du har betalt for billetten ja. Om du får de utbetalt/må kjepe for de er dog avhengig av hvilket selskap du benyttet. Hos sas fyller du inn ett lite skjema og betaling skjer automagisk uten kalger så lenge du er innenfor kravene. *Jeg velger dog alltid poeng, mulig de syter mer når de må betale i kroner å øre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De slaskene utsatte enda en gang og prøvde å sende meg til OSL kl 01:30 med en 7 timers overgang, så da ble det den fjerde utsettelsen på hjemreisen min og denne gangen på eget initiativ. Jeg må bare sette pris på omstendighetene mine. Jeg har det ikke travelt med å komme meg hjem, om jeg bare kommer hjem før nyåret.

Lenke til kommentar

De slaskene utsatte enda en gang og prøvde å sende meg til OSL kl 01:30 med en 7 timers overgang, så da ble det den fjerde utsettelsen på hjemreisen min og denne gangen på eget initiativ. Jeg må bare sette pris på omstendighetene mine. Jeg har det ikke travelt med å komme meg hjem, om jeg bare kommer hjem før nyåret.

Haha, herlig! Dette virker som drømmen når man skal hjem - at må får være der lengre pluss kompensasjon.

 

Dessverre har jeg bare opplevd å reise tidligere enn planlagt når jeg skal hjem med Norwegian :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og dama vil til New York til våren, og har sett oss ut 31. mars - 5. april.

 

Norwegian Dreamliner Lowfare+ direkte fra Gardermoen ligger på hhv. 1750 og 1650 per pers hver av veiene.

Synes dette virket som en grei pris, noen som har erfaring med priser til New York som vet om det pleier å komme noen tilbud på nyåret eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt meg et par flybilletter til Makedonia i sommer. Jeg kommer til å legge inn to dager (maks) i Skopje, en knapp uke i Ohrid og en uke i Albania. 

 

Er det noen som er kjent med grensepasseringen mellom Albania og Makedonia? Tar det lang tid? I utgangspunktet har jeg jo mye tid, men er jo greit å forberede seg. Noe jeg bør få med meg på landsbygda i Albania? Jeg beveger meg nok mot Tirana og deretter Durres etter å ha ankommet landet, men stopper gjerne langs veien.

 

Om noen har tips om Ohrid tar jeg gjerne i mot dette, men der har jeg nok mer kontroll per nå. Skopje mottas dog med stor takk. 

Lenke til kommentar

Jeg og dama vil til New York til våren, og har sett oss ut 31. mars - 5. april.

 

Norwegian Dreamliner Lowfare+ direkte fra Gardermoen ligger på hhv. 1750 og 1650 per pers hver av veiene.

Synes dette virket som en grei pris, noen som har erfaring med priser til New York som vet om det pleier å komme noen tilbud på nyåret eller noe sånt?

Hadde ikke SAS 2300,- t/r igår?

 

Nettopp kjøpt meg et par flybilletter til Makedonia i sommer. Jeg kommer til å legge inn to dager (maks) i Skopje, en knapp uke i Ohrid og en uke i Albania. 

 

Er det noen som er kjent med grensepasseringen mellom Albania og Makedonia? Tar det lang tid? I utgangspunktet har jeg jo mye tid, men er jo greit å forberede seg. Noe jeg bør få med meg på landsbygda i Albania? Jeg beveger meg nok mot Tirana og deretter Durres etter å ha ankommet landet, men stopper gjerne langs veien.

 

Om noen har tips om Ohrid tar jeg gjerne i mot dette, men der har jeg nok mer kontroll per nå. Skopje mottas dog med stor takk. 

To litt merkelige land som kjemper om status. De påstår begge at Mor Theresa kom fra landet deres, Skanderbeg får fake slott og Alexander den store tør de ikke sette navn på statuene av for å unngå kontrovers. Litt vanskelig å skjønne. Har aldri sett et sentrum med så mange statuer i gate og plasser som Skopje. Legg til nye bygninger med greske søyler og fake sjørøverbåter som restauranter på land ved elva og det blir litt vel mye Disney.... med med langt dårligere kvalitet og smak enn DIsney.

 

Regn med at perifere veier i Albania her meget dårlig standard. Og det er landet i verden med størst andel Mercedeser, men de er utrangerte biler fra Tyskland. Bortsett fra de nye utgravingene av et amfiteater var Durres en skuffelse. For strandliv skal man dra helt syd i landet, men veldig dårlige veier dit. Krujê er litt severdig med gammel basargate og et fake slott bygd for å se gammelt ut.... og masse Skanderberg-greier. Legg merke til de spesielle masseproduserte tomanns-bunkersene som man finner overalt i landet. Ellers skremmende mange kansinoer, og universiteter som spretter opp overalt. Da jeg var der i 2013 var å lage universiteter som selger titler den store "make money fast". Husker masse reklame for universitetgrader på radioen.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Haha, det med Mercedes og Albania kjenner jeg faktisk godt til. Kjenner flere albanere og alle sier det at å eie en Mercedes er et symbol på å "ha klart det". Spiller omtrent ikke om Mercedesen er i kjørbar stand. Bunkerne var jeg kjent med fra tidligere og jeg tenker å kikke inn i et par av det, i det minste. Leste at de brukes som hemmelig dating-sted for unge albanere i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...