Gå til innhold

Skaperen - hva synes du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han karen hadde en ting som så ut som en helt vanlig firkantet boks, men på toppen så var det et lokk som gikk an å skyve frem og tilbake, som hadde ostehølveskjær i seg. Slik at han bare dro logget frem og tilbake over osten så kom det skiver :)

Lenke til kommentar
Det som var genialt med den var at den var lufttett, og gjorde at man fikk åpnet utnyttet absolutt hele osten ned til siste skive.

5725347[/snapback]

 

Gikk den videre?

 

Det var faktisk rimelig genial oppfinnelse :)

 

Men eg må melde meg inn i trønder-dama-motstandsgjengen.

Hva er hun så sur for?

Lenke til kommentar
Det som var genialt med den var at den var lufttett, og gjorde at man fikk åpnet utnyttet absolutt hele osten ned til siste skive.

5725347[/snapback]

 

Gikk den videre?

 

Det var faktisk rimelig genial oppfinnelse :)

 

Men eg må melde meg inn i trønder-dama-motstandsgjengen.

Hva er hun så sur for?

5725358[/snapback]

 

Den gikk videre :lol:

Lenke til kommentar
Den bærepose håndtak greien finns også..

5712460[/snapback]

Hvor får man kjøpt sånne?

5712996[/snapback]

Bag Lift er faktisk et produkt av en Ålesunder (dama hans er søstra til en kompis av meg). Jeg har enda til gode å se folk faktisk bruke dette produktet på gata. Men mange butikker her i byen har en dispenser ved kassa der man kan plukke opp en Bag Lift, koster vel en tier eller noe sånt.

5713680[/snapback]

Jeg har kikket litt rundt etter slike de siste dagene uten å finne det. Så jeg tok like gjerne saken i egne hender og laget 4 stk som jeg synes er bedre enn Baglift på et par områder:

* Baglift senker posenes avstand til bakken med ca 5-8 cm i forhold til å holde posene uten håndtaket. Dette kan gjøre at posene vil subbe i bakken når man går i trapper, lettere støte borti fortauskanter osv. Min modell senker ikke posene noe i forhold til å bære de uten håndtak.

* Min modell er mer kompakt. Man får lett plass til 10 stk i en vanlig jakkelomme (uten at jeg tror at man får bruk for så mange)

* Jeg slapp å betale en tier per stykk i butikken. Mine fire kostet meg ca 1 kr i råmaterialer og 10 minutter fritid. Edit: Legg til 10 minutter for å knipse noen bilder og skrive dette innlegget ;)

* Også er det litt mer gøy å ha noe egenprodusert enn noe som er masseprodusert

 

Ok, over til resultatet:

post-3851-1142117715_thumb.jpgpost-3851-1142117726_thumb.jpgpost-3851-1142117739_thumb.jpgpost-3851-1142117748_thumb.jpg

 

Baglift har en kanskje en utseendemessig fordel og er kanskje litt mer ergonomisk, men jeg synes den myke PVC-slangen var ganske behagelig på min første prøvetur fra butikken i dag. Må si meg generellt fornøyd med de nye håndtakene :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Enig i at Bag Lift er en genial idé som mangen hatr savnet i diverse hjem fra handletur-situasjoner. Men det blir for me ork å kjøpe og bruke dette som et eget produkt. Jeg mener en bedre løsning heller vil være å endre på selve posene. Det er jo de som i første omgang skaper problemet. Løsningen må være poser med hendler som enkelt lar seg produsere sammen i ett med posene (og som må være like nedbrytbare og økonomisk forsvarlige).

Lenke til kommentar

Simen1: et av poengene med Baglift er at den holder seg på plass på håndtaket på posene (merk de små flippene). Ikke bare kan du bære "så mange poser du vil på en gang" med den, men den holder posene lukket av seg selv når du f.eks. frakter dem i en bil.

 

Men holderen din var finfin :)

Lenke til kommentar

Anth: Held enig. Det burde vært standard utrustning på poser. Mulig det er det økonomiske som ødelegger. Jeg regner med at et solid håndtak koster over 50 øre å produsere. Legger man til det produksjonskostnaden for selve posen (ca 20 øre) og litt fortjeneste må kanskje posene selges for 1,50 - 2 kroner. Et solid håndtak vil kanskje også gjøre at bæreposeprodusentene får plass til færre poser i en standard eske (med 500? bæreposer). Dette er bare en mulig forklaring. Det kan selvfølgelig være andre årsaker også. Kanskje ingen har tatt tak i den idéen ennå. (Ta patent og bli rik :p )

 

Vandalen: Takk for komplimentet :) Holderen min går forresten fint an å bruke med flere opser på en gang. Det er bare å tre posehåndtakene ned i sprekken på holderen. Det er ikke trangt om plassen der med 2 poser (som var det jeg prøvde i går). Den holder seg også på når man legger f.eks 2 poser i bagasjerommet, men sikkert ikke fullt så godt på som den smarte løsningen til Baglift med mothaker.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Bandprosjekt 2006 (eller Prosjekt Band) = :D

 

Aka MTVs making the band...

 

For dere som klager på atd et er for mye like Idol .. selvsagt er det det ..

ogd et er ikke det første!

de har aldri sagt at de ikke er som idol..

 

det er faktisk det 4 Idol konsepet som blirsent på norsk TV (tidligere er det sendt for Musikk, skuespillere, Dansere og nå oppfinere.. eller folk som kopierer andre)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Tvilar på at han som ville fly med jumbojet 10 meter over havet vil ha noko suksess.

5713596[/snapback]

Som kisens elv sa .. Russerene oppfant det på 50tallet

Ideen er å blande Fly og båt..

Russerene skulle bruke de som Raske båte til å slå til havner ..

tenk deg selv et fly som flyr rett over vannet og som funker som båt når den stopper ..

(en blanding av jetfly og et slagskip)

 

De heter Aerofoil..

x113.jpg

 

Og her er russerene han snakket om

project_903_image_lg.jpg

De kalte de for Ekranoplan

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Beist det der siste... ligger jo fortsatt i en tørrdokk i russland :) .

 

men de vinner lite på det både økonomisk og tidsmessig.. det kommer nok til å være sånn at fremtidens fly går bare høyere å høyere og ikkje lavere å lavere.. jo høyere opp jo mindre motstand og mer økonomisk, skal de satse på noe som går i lav høyde synst eg de skal satse på zeppelinere igjen.. må jo være noe av det sikreste å feiteste å fly med... :)

Lenke til kommentar

Ekranoplan var vistnok svært økonomisk i forhold til løfteevnen. Så vidt jeg husker hadde det verdensrekorden for høyeste løfteevne en periode (ennå?) På grunn av en aerodynamisk effekt som heter bakkeeffekten økes løfteevnen til 2-3 ganger det det ville hatt i fri luft. Ekranoplan kunne vistnok bære flere store russiske tankser. Kunne sikkert vært ideell ved stormangrepet i normandie og frakting av enorm slagkraft i form av tankser til stedet like etter at stranda var sikret. Jeg så en dokumentar om det flyet. Imponerende monstermaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...