Gå til innhold

Skaperen - hva synes du?


Anbefalte innlegg

Jeg synes dommerpanelet har satt seg alt for lite inn i hvilke oppfinnelser som finnes og ikke finnes fra før av.

 

Ta f.eks første sykkelen som ble presentert. Puma har lansert sin idee om en sykkel bestående av en låsevaier som stang. Kutter du vaieren så henger ikke sykkelen sammen.

 

Den mp3-tingen virker som en grei idee, men hvis folk må drive og laste ned ting selv på forhånd, så kan de vel liksågodt klare seg uten gps, og greie å velge riktig lydfil når de er på diverse steder selv.

 

Ellers så synes jeg hele holdningen til to av dommerne var helt på tryne. Det de sitter og gjør er å drepe skapergleden til folk. Måten de oppfører seg på er respektløs. Kjærringen med mørkt hår provoserer så til de grader med de teite grimasene og blikkene sine.

 

Når de i tillegg begynner å kritisere fordi folk ikke greier å fremlegge ideene sine godt nok pga nervøsitet, så ble det for dumt. Dette er ikke en sangkonkurranse hvor det er om å fremføre en vilkårlig sang best. Poenget er ideene, skapergleden og ønsket om å få til noe.

 

Som om ikke alt dette er nok, så presterer tøsen å sende en person videre fordi hun hadde den riktige utdannelsen. Er ikke dette å misforstå hele konseptet med konkurransen? Skal man dra fordel av en utdannelse? Trodde dette handlet om nyskapende ideer som skulle bli hjulpet frem til å se dagens lys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, de kunne ha fulgt litt med i tiden. Blant annet når det gjelder den sykkelen. De sa jo i tillegg at de skulle vurdere om de trodde at det var ritkig person bak ideen. Jeg lurer fremdeles på hvordan de liksom vurderte det. De kommenterte det heller ikke med et ord når de to små guttene presenterte sine ideer.

Lenke til kommentar
Ellers så synes jeg hele holdningen til to av dommerne var helt på tryne. Det de sitter og gjør er å drepe skapergleden til folk. Måten de oppfører seg på er respektløs. Kjærringen med mørkt hår provoserer så til de grader med de teite grimasene og blikkene sine.

5677254[/snapback]

 

Jeg likte måten Slungård var på, jeg. Hun utfordret deltagerne, og lot de få vite hva hun syntes om presentasjonene og oppfinnelsene deres. En helt ærlig sak. På den måten slipper man også alt fjaset.

 

Hun gikk rett på; walk or talk.

 

Slike sider ved folk liker i hvert fall jeg. :)

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at de ikke har noen aldersgrense på dette programmet. Selv om en 13 åring har verdens beste ide, så er det vel svært liten sjans for at han får laget en forretning ut av dette. Hva skjer om en 13 åring faktisk vinner? Ingen investor i verden vil vel gi penger til et barn. Skal han liksom slutte på skolen da for å jobbe med produktet sitt?

Lenke til kommentar

De gir vel ikke penger direkte til skaperen, men mer til selve prosjektet.

 

Reverto: Jeg synes Slungård virket tvers igjennom som en dum og alt for forutintatt person. Alle gangene hun svarte ja, var hun jo under tvil. Det er vel ikke akkurat som om det er hennes penger som står på spill her. Det må vel være bedre å sende en for mye videre, enn å gå glipp av en god idé.

Lenke til kommentar

Når det gjelder de som hadde den ideen om ballong som blåses opp ved snøskred, er jo også dette "ALLEREDE FUNNET OPP" FFS "/¤&¤

 

De burde -ved siden av dommer panelet- hatt en som satt å googla etter oppfinnelsene dems.. For etter å være overbevist at den allerede var opfunnet, googlet jeg litt på det så fant jeg til slutt dette:

 

http://www.abssystem.com/

 

Jeg har også funnet opp en genial ting! Den er rund, og utmerket til transport.. skal melde meg på skaperen.

Lenke til kommentar
Det er jo slemme-dame der. (Vet ikke hva navnet hennes er)

5680747[/snapback]

Hun er jo bare dum, kritiserer folk for at noe ikke fungerer når hun ikke har peiling i det hele tatt.

Tar så grådig feil. Tenker spesielt på plagiatet av abssystems sin skredballong der hun ikke forstod konseptet engang.

 

Jeg har fortsatt tilgode å se en ting som ikke er funnet opp og som ikke er helt ubrukelig der enda.

Lenke til kommentar

Var morsomt å se eks-ordføreren i Trondheim klage på at de ikke hadde konsultert noen på et universitet eller en pilot (wtf? Hvorfor skal en pilot vite sånt?). Har hun konsultert noen? ;p

 

Anyway, utrolig mye rare folk der. Som han som ikke ville ta med prototypen, fordi han var redd noen skulle stjele ideen.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...