Gå til innhold

Skaperen - hva synes du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble heller ikke særlig begeistret for serien...

Noen oppfinnelser var litt på tryne men dommerpanelet overdrev sterkt spes. ho dame med svart hår... Ho ble jo forbanna vis noen kom med en ide "ho" ikke likte...

Jeg syntes TV2 burde ha forandret litt på stilen IDOL måten er vel litt oppbrukt...

Lenke til kommentar
Da var det nye programmet Skaperen til TV2 i gang. Jeg må si meg dypt skuffet, da jeg trodde dette var et program som skulle fokusere på oppfinnelsene. I stedet så har de laget et dommerpanel som sitter og driter ut oppfinnelsene og ideene til andre mennesker. Dette blir for meg helt feil måte å gjøre de på. De bryter ned andres drømmer og gjør alt annet enn å oppfordre folk til å tro på sine egne ideer. Makan til slitsom kjærring enn hun mørke i dommerpanelet skal man lete lenge etter.

 

Hva mener dere?

5675099[/snapback]

 

I mine øyner beskriver det der mer årets Idol (med den sure dotten Tor i spissen) enn det beskriver "Skaperen". Jeg synes det var helt greit å se på, ikke noe toppers eller nyskapende, men helt greit å slenge øynene på i stede for ultra tragiske BigBrother som ikke har vært grei underholdning siden 2001.

 

Jeg synes nå de er sakelig, men det er jo klart at enkelte deltagere legger løpet selv med at de nekter å godta meningene til dommer panelet og tror de vet best av ALT.

Lenke til kommentar
Idar Vollvik vart jo nesten sur på guttungen som hadde funnet opp ei usynleghetsdrakt. Her kjem ein liten gutt og har kome fram til samme idè som høgt lønna forskarar, også bryter han ut "MEN DETTE ER JO ALLEREDE FUNNET OPP!", litt skjønn må det vel være mogleg å ha?

5675906[/snapback]

Hele den avvisningen der var jo en fiasko deluxe fra dommerene. De hadde tydeligvis ikke satt seg inn i oppfinnelsen og missforsto hele konseptet etter det jeg skjønnte av forklaringa til gutten. De eksisterend konseptene de avviste han med er jo totalt forskjellige fra det han hadde funnet opp. Det med fiberoptikk fungerer over hodet ikke på den måten og er umulig å lage til en drakt på den måten man så på videoklippet eller sånn jeg fikk inntrykk av oppfinnelsen hans. Det videoklipept verserte som en myte en stund på internett (rundt år 2000) med den påstanden om at dette var en usynlighetsdrakt. Fakta er at det videoklippet var basert på den velkjente bluescreen-teknologien som brukes blandt annet på værmeldingen på TV hver dag. Bluescreen er jo noe fullstendig annerledes enn det gutten forklarte. MEGET slett arbeid av dommerpanelet.

Lenke til kommentar
Jeg synes dommerpanelet har satt seg alt for lite inn i hvilke oppfinnelser som finnes og ikke finnes fra før av.

5677254[/snapback]

Det høres ut for meg som en umulig oppgave.

5677304[/snapback]

Det er derfor man har patentbyråer til å ta seg av slikt. ;)

 

Når det gjelder de som hadde den ideen om ballong som blåses opp ved snøskred, er jo også dette "ALLEREDE FUNNET OPP" FFS "/¤&¤

 

De burde -ved siden av dommer panelet- hatt en som satt å googla etter oppfinnelsene dems.. For etter å være overbevist at den allerede var opfunnet, googlet jeg litt på det så fant jeg til slutt dette:

 

http://www.abssystem.com/

5680605[/snapback]

 

Var morsomt å se eks-ordføreren i Trondheim klage på at de ikke hadde konsultert noen på et universitet eller en pilot (wtf? Hvorfor skal en pilot vite sånt?). Har hun konsultert noen? ;p

5681584[/snapback]

Jepp, jeg synes det var lattelig utskjelling av Anne Kathrine Slungård. Hun burde spist lykkepillen sin før opptakene. Litt dumt for de som møtte opp at det er funnet opp fra før, men selve konseptet er jeg ikke i tvil om. Det er velkjent at snøskred og jordskred osv oppfører seg fluidmekanisk som en elv med ganske høy tetthet og at flytelegemer vil få personer til å "flyte" i overflaten av skredet slik at det blir mye lettere å bli funnet nært overflaten og reddet. Evt. komme seg løst på egenhånd. (Skred kan ofte ende opp i hauger som er 5-10 meter dype og det er kjipt å havne langt fra overflata.) Kritikken som Anne Kathtine Slungård kom med var rett og slett på et elendig teknisk grunnlag. Hvis det var noen som hadde teknikken i orden så var det oppfinnerene og ikke Slungård.

 

Også synes jeg hun lyshåra dommeren slapp alt for lite til. Slungård overkjørte jo hele greia. Hvis det hadde gått an å stemme ut henne så hadde jeg kanskje sendt min første SMS-stemme til et TV-program. Makan til høy på pæra dame. Hun trenger å jekkes ned noen hakk.

Lenke til kommentar
En ting til, (Det jeg søkte opp denne tråden for). En link til en del morsomme oppfinnelser (med bilder og forklaring) som kom frem i den amerikanske versjonen "Amerikan inventor":

 

http://www.wired.com/wired/archive/14.03/inventors.html :)

5691501[/snapback]

Det såg mykje artigare ut enn den norske versjonen, fleire Reodor Felgen-oppfinnelsar, er jo det som er kult. Fant ein bra:

FF_140_inventors14_f.jpg

 

The Upper Hand

Make a fist to activate Brian ­Walker's Taser-equipped glove. Then deliver super­powered 300,000-volt punches. ­Already a prolific inventor, Walker says he self-­medicates to keep his mind from ­racing. "I do my own electro­shock therapy," he says. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg likte det at de brukte realitykonseptet å fokusere på noe konstruktivt nemlig å finne opp ting folk kan ha nytte av enn å bare sende en gjeng med slasker som sitter på ræven i en sofa i noen måneder (BB). Men de ødela det ved å fokusere på å fremstille folk som idioter. Det kan dog være at konseptet tar seg opp etter hvert...

Lenke til kommentar

Anne Kathrine Slungård til kulturadressa, tirsdag 28. februar.

 

Hva føler du nå, Anne Kathrine Slungård?

 

- Akkurat nå er jeg veldig spent. Jeg aner ikke noe om hvordan det ferdige resultatet kommer til å bli, og er spent på hva som kommer ut av alle timene vi har jobbet. Det kiler i magen.

 

VGs anmelder kalte deg seriens "slemme-tor". Hva synes du om det?

 

- Haha, sa han det? Jeg mener jeg er streng, men rettferdig, og på den måten skiller jeg meg nok fra "slemme-tor". Jeg har nok med vilje tatt den strenge rollen i dommerpanelet. Det skal jo dreie seg om faktisk innovasjon, ikke bare underholdning, og om deltagerne tror det virkelige liv bli mindre streng enn meg, har de et problem.

 

Føler du at du spiller en rolle som dommer?

 

- Ja, det gjør jeg. Det er en av grunnene til at jeg er så spent på å se programmet. Vi møtte mange mennesker med så mange ideer og forventninger. Det var et stort ansvar å vite hvordan man skal forholde seg til dem.

 

Hva synes du om nivået på deltagerne?

 

- Det er to ting jeg kan si om nivået og det er at det har vært en enorm spredning i ideer og tenkemåer og stor variasjon i nivået. Det største kvalitetsskillet går egentlig på hvor godt forberedt folk er. Mest imponert har jeg blitt over ungdommer som har vært med på ungt entrepenørskap. De er utrolig flinke til å svare for seg.

 

Idar Vollvik har sagt at han er mest interessert i inntjeningspotensialet til ideene i "Skaperen". Hva er viktigst for deg?

 

- Vi tre dommerne er veldig ulike typer. Idar er den rått kommersielle, Randi er fagmennesket som har tatt imot mange søknader fra håpefulle gründere gjennom Innovasjon Norge. Jeg sa ja til å gjøre dette "gratis arbeidet" for TV2 fordi jeg har en genuin interesse for nyskapning, og for å løfte fram dem som tar tak og viser initiativ.

 

Skal du se kveldens premiere?

 

- Ja, den skal jeg se sammen med dem som var med på å lage serien, men aller helst skulle jeg ønske jeg kunne se den alene i senga med ei pute foran ansiktet.

 

Tenkte kanskje denne var relevant. Og joa; jeg liker fremdeles Slungård. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...