Gå til innhold

Skaperen - hva synes du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varslingsystemet for fotovergang er jo ikke noe nytt i grunn. Det finnes sensorer som slår ut på trafikklys, så vidt jeg vet. Uansett, hvis veivesenet synes at dette var en god idee fra starten av, så trenger ikke presten Skaperen for å få produktet ut. Det samme gjelder for sykkelen. Dvs, sykkelen er oppskrytt uansett. Puma har en lignende versjon.

 

Mirann: De fleste unger spiser vel det de får, men etter at de hadde smakt på det så laget de grimaser. Med så stort antall unger så burde det i hvert fall ha vært en eller to som spiste alt de fikk - men ingen av dem så ut til å like det. Forøvrig ikke rart om ungene ble skremt slik som kjærringen holdt på. "åååh så godt, ååå såå godt!!".

Lenke til kommentar
Mirann: De fleste unger spiser vel det de får, men etter at de hadde smakt på det så laget de grimaser. Med så stort antall unger så burde det i hvert fall ha vært en eller to som spiste alt de fikk - men ingen av dem så ut til å like det. Forøvrig ikke rart om ungene ble skremt slik som kjærringen holdt på. "åååh så godt, ååå såå godt!!".

5761740[/snapback]

Vel.. Jeg forsvarer ikke maten til hun kjerringa, men prøver å se det fra ungens side. Vi vet f.eks ingenting om når de spiste sist. -Om de i hele tatt var sulten der de satt. Mange følte seg kanskje utrygge, noe var nok mer opptatte av og se på folk rundt seg. Mødrene stappa jo bare maten i kjeften på noen av de.. he he..

 

Jeg synes det er rart at de f.eks ikke gikk til en barnehage og filmet under et måltid (der maten hennes ble servert). Da blir den en naturlig og trygg situasjon, og da hadde man mer sett om ungene virkelig likte det. :)

Lenke til kommentar

Syrenøytralisator er ikke noe nytt! Det ble også opplyst at den eneste behandlingsmetoen mot syreskader er vann! Det er bare bløff. Det er så vidt jeg vet også et brudd på kvakksalverloven å hevde at middelet virker positivt på skader og sykdommer når dette ikke blir dokumentert? Videre humrer jeg over tabben da han skylte ansiktet med syre. Han brukte sprayen i ansiktet, men glemte å bruke det på hendene han dyppet i syre! :-D Tror det er han som bare bruker vann! Tror at TV2 ville stanse et hvert påfunn med ekte syre. Tenk deg det erstatningsansvaret! Dette minner om en westernfilm med kvakksalveren som selger Snake-oil som kan brukes mot alle sykdommer! Må gi mannen kredd for å bløffe seg til finalen, men at inovasjon norge godtar dette er jo pinlig. Det er jo faktisk våre skattepenger de deler ut.

 

Hun trønderdama med babymaten kan ikke vært mye pop blant TVseerne. Hun fikk av en eller annen mystisk grunn full pott fra trønderne i fagpanelet, men havnet bare på en delt annenplass etter seerstemmene. Etter å ha lest hennes svar på nettpraten ser jeg at halvparten av spørsmålene kommer fra hennes egne venner og familie. Når hun ikke er pop hos seerne, må fagpanelet fortsette å gi henne full pott hvis hun skal ha noen sjanser til å gå videre.

 

Jeg stemte ikke på sms så jeg bør vel holde kjeft. Synes det er en uting at det skal koste penger å stemme i et TVprogram. Dessuten er det jo like udemokratisk som idol og VGlista. Det er jo bare å få noen venner til å stemme for noen tusnlapper så vips er de videre. Tror heller ikke jeg så noen oversikt over hvor mange prosent stemmer deltagerne fikk. Jeg hadde stor tro på skaperen som TVkonsept, men nå virker det litt flaut. Har aldri følt et savn etter syrespray eller pulverbabymat. Jeg er av og til fotgjenger, jeg har mistet minst 2 sykler, jeg liker ikke å grave i kjøkkenvasken og det hender jeg er ute og flyr. Synes faktisk alle de andre deltakerne hadde mye bedre ideer for oss forbrukere enn de som gikk videre. Kanskje med unntak av han med flyet, som ikke passet inn i programmet. Han så ikke ut til å trives der heller. Virket som han tok talen sin på sparket. Kan ikke forstå at han var en av de 18 beste?

Lenke til kommentar

Jeg stusset også over det syreforsøket i studioet. Bare en liten dråpe syre i øyet hadde vært nok til å spolere hele showet og han plasket jo rundt i karet med hendene som bare det. Vaskingen virket ikke helt troverdig heller. Kan ikke tenke meg til at han fikk nøytralisert en hver dråpe som sprutet rundt og rannt nedover halsen. Enten tror jeg syra var veldig svak, eller så var det bare juks, eller så var det sinnsykt flaks (etterfulgt av en grundig rens og vask like etter opptrednen)

Lenke til kommentar

Vel, han sa vel at "her e det 60% syre", og da er det sannsynligvis utblandet maursyre. Nå husker jeg ikke akkurat hvor sur maursyre er, og husker ikke i farten hvordan man regner ut pH til utblandet syre. Sannsynligvis var denne syren så svak at det ikke var fare for liv og helse. Kanskje pH-en var 1,5 til 2, og da er den ikke langt fra coca-cola som har en pH på 2,5 (som er relativt surt, og ikke spesielt bra for tennene)

 

Jeg tror denne sprayen er effektiv, men vann burde holde i massevis. Det er jo tross alt vann som brukes til å nøytralisere syrer og baser... Jo mer vann, jo mindre pH.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Eg har gledet meg lenge til denne serien. Og eg er dypt skuffet.

 

Ikke fordi folk ikke har gode ideer, eller er dårlige til å forklare dem(de ligger litt i kortene), men at produksjonsselskapet legger så lite vekt på selve innholdet, og fyller det opp med meningsløst idol-lignende fjas!

 

Hvor blir det av ideene? Eg ser kanskje et kort innslag om hver enkelt, hvor mye av det kreative og inspirerende er klippet bort til fordel for forhåndsdømmende bedrevitende dommere!

 

Eg forstår at programmet er til og for å kunne tjene penger. De burde kalt det for "Oppfinnelser som melkeku" eller "Pengemaskinen".

 

Eg såg reprisen i dag av første finale(eller semifinale), og her er min kommentar til noen av skapelsene:

 

Tørrfrosent babymat

Hva er dette for noe? Hvor forskjellig er dette fra babygrøt egentlig? Eller, som problemstillingen tydeligvis var, kun varme opp deler av matglasset, og ikke hele. Tross alt, lager man for mye med dette må man kaste resten her også.

 

Lavtflyvende fly

Nyvinning? Nei, og personen bak har heller ingen teknisk bakgrunn til å kunne designe, planlegge eller gjennomføre noe slikt, og han vet ikke en gang om det er helt gjennomførbart. Eg kan godt komme med gode ideer om ting eg ikke har peiling på, men i stede for å surre rundt med dem selv så sørger eg for at folk som har peiling får vite om det. Men det var en god ide.

 

Nedbrytbar avfallspose?

Hallo? Er det kun eg som har gått glipp av et vesentlig poeng her? Biologisk nedbrytbare poser har vi nok av. Billige er de heller ikke.

 

Varsellys for fotgjengerovergang

Genialt. Denne kan redde liv. Hvordan kan dommerpanelet være så negativ til dette? Jo, de kan ikke tjene penger på det.

 

Anti-syre krem :)

Dette kan eg for lite om, men en god ide. Og ser gjennomførbar ut.

 

Antityverisykkel

Genialt, men litt feil navn. Man forhindrer ikke noen i å stjele den, og montere den sammen igjen senere. Men man bruker lenger tid, tid nok til å miste interressen.

 

 

Ellers synes eg dommerene og produksjonen fokuserer alt for lite på selve oppfinnelsene, og prosessen bak. Det er kun å sortere, plukke ut og tjene penger.

 

Dessuten var selve det tekniske rundt programmet i dag alt for dårlig. Eg vet ikke hvor mange ganger lyden falt ut, eller feil lyd var koblet inn. Dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nedbrytbar avfallspose?

Hallo? Er det kun eg som har gått glipp av et vesentlig poeng her? Biologisk nedbrytbare poser har vi nok av. Billige er de heller ikke.

5774617[/snapback]

Du gikk glipp av at hensikten med posen var å forhindre matfall i sluken/rørene.

5775045[/snapback]

 

Da forstod eg ikke poenget. Var ikke dette en avfallspose? Hva skal da den i et rør gjøre? Kan du forklare hele poenget, og praktisk bruk av denne? Eg ble litt nyskjerrig :)

Lenke til kommentar

Da forstod eg ikke poenget. Var ikke dette en avfallspose? Hva skal da den i et rør gjøre? Kan du forklare hele poenget, og praktisk bruk av denne? Eg ble litt nyskjerrig :)

5775244[/snapback]

 

 

Skulle ikke denne posten på en eller annen måte legges ned i avløpet som en slags sil, slik at restavfall skulle bli fanget opp og dermed ikke sluket tettes. Når posen var full kunne man bare ta opp og kaste denne. Derfor nedbrytbar materiale.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at den posen i vasken blir klissete, tilsølt og matrester vil hope seg opp under kantene på den. Og ikke minst: Blir like ekkel å ta ut av vasken som å fjerne klisset uten posen. F.eks potetskall og andre matrester.

5777649[/snapback]

 

heh, bra å se at det er andre som syns det er nasty å pelle ut gamle rester av sluket! :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...