Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går folket for oppgradering, eller en ren installasjon? Jeg kjører konsekvent rene installasjoner når det kommer til slik altså. Hatt dårlig erfaring med å kjøre oppgradering av Mac OSx før..

 

Jeg sliter enormt med å få lasta ned, den starter og laster ned ca 1 GB. Før jeg får melding om at den ikke kan lastes ned, prøver jeg på nytt begynner den selvfølgelig på nytt. Snaue 5gb på mitt nett går jo kjapt, men når det er så ustabilt som dette her, er det jo litt kjipt. Drøyer nedlasting til senere i dag jeg altså.

Lenke til kommentar

Kan melde om forbedring i batteritiden i Mavericks vs Mountain Lion. Jeg bruker en 2013 Air 1,3 I5 med 8gb RAM og har fått over 1 time ekstra både i "forventet batteritid" og i faktisk brukstid. I tillegg er funksjonen som forteller deg hvilke apps som bruker mye strøm veldig hendig! Godt fornøyd. Merker bedre flyt i nye safari, Netflix er mer smooth, og nye Finder er genial :)

Lenke til kommentar

Oi, har samme maskin (bare med i7) og min har halvvert batterilevetiden (oppgraderte rett fra ML). Tror dog at den holder på med noe indeksering e.l. som spiser batterilevetid.

Stemmer, det kommer til å jevne seg ut når indeksering osv er ferdig og du får brukt maskinen litt med Mavericks. i7 brikken spiser MYE batteri når den jobber i forhold til i5, men som sagt, så lenge du bruke den normalt vil du nok merke forbedringen etterhvert :)

Lenke til kommentar

Bestilte som nevnt en MPr 13" *mid* modell i går. I dag ringte dette nummeret meg "+353 (21) 238 0596". Etter et kjapt google søk så ser jeg at det er apple kundeservice eller noe i den duren. Sitter i time nå så har ikke mulighet til å svare. Vet dere om det går å ringe opp igjen dette nummeret? Noen andre som har blitt oppringt eller har peiling på hva det kan gjelde? :)

 

Edit: Ringte opp igjen nå, fikk bare autosvar "you have missed a call from apple goodbye, you have missed a call from apple goodbye". Så ble linjen brutt.. hmm..

Endret av Mr Serious
Lenke til kommentar

Har stortsett bare positive erfaringer med oppgradering av OS X, men av god gammel Windows vane kjører jeg alltid ren installasjon når de endelige versjonene kommer også gjenoppretter jeg dokumenter og applikasjoner via Time Machine, er så latterlig enkelt og effektivt at det er en fryd sammenlignet med selv mindre oppdateringer som Windows 8.0 til 8.1 som har skapt ymse problemer med fruen sin stasjonære maskin som nå snart er klar for re-installasjon igjen...

Lenke til kommentar

Bestilte som nevnt en MPr 13" *mid* modell i går. I dag ringte dette nummeret meg "+353 (21) 238 0596". Etter et kjapt google søk så ser jeg at det er apple kundeservice eller noe i den duren. Sitter i time nå så har ikke mulighet til å svare. Vet dere om det går å ringe opp igjen dette nummeret? Noen andre som har blitt oppringt eller har peiling på hva det kan gjelde? :)

 

Edit: Ringte opp igjen nå, fikk bare autosvar "you have missed a call from apple goodbye, you have missed a call from apple goodbye". Så ble linjen brutt.. hmm..

 

Kan da har vært noe problemer med betalingen? Jeg fikk av en eller annen merkelig grunn problemer med min, kansellerte gårsdagens ordre og satte opp en ny i dag og den gikk rett igjennom.

 

Du kan jo sjekke statusen på Apple.no for å se om det står noe fornuftig der.

Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som mener Apple nå har gjort 15" vanskelig å forsvare for en gjennomsnittsbruker? Jeg har veldig lyst på en 15" med retina og div specs, men kan ikke få rettferdig gjort kjøpet for meg selv.

Jeg har pengene, men det ville vært tidenes overkill med de spesifikasjone den billigste kommer med.

Ville ha gremtes hver gang jeg så min bedre halvdel ligge i sofan med en mbp 15" og surfe side2.no..

 

Har en 2009 15" fra før, som selges for å del-finansiere en 13" til ca 12-13 lapper.

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Ble også ganske skuffet over MBPr 15. Prisen er den samme, men den har dårligere skjermkort (Iris Pro vs GTX 660M/650M) og bare 1 time bedre batterilevetid enn den gamle, noe man fort ville fått på den gamle grunnet Mavericks.

 

Hadde de dog gitt Iris Pro-versjonen en pris på 13-14K, samt lansert en toppmodell med 256GB SSD og GTX 760M til 15K hadde saken vært en helt annen. Prisene som er nå er jo helt sinnsyke.

 

N56JR (som et eksempel) koster 11500kr med 500GB SSD. MBPr 15 derimot med GT 750M (som er mye svakere enn GTX 760M) koster 22000kr. Jeg skjønner at Retina-skjerm, aluminium unibody og lignende er dyrt, men prisdifferansen er jo på 10500kr. Helt ærlig skjønner jeg ikke hva Apple tenker på engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

enig aerow. Selv er jeg fan av "økosystemet" til apple, og bruker stort sett apple i hjemmet. Men dette er rett og slett for dyrt. Aller helst ønsker man jo ikke å inngå et kompromiss av den typen (bytte fra 15" til 13"), men i dette tilfellet føler jeg ikke jeg har noe valg.

 

Kan aldri i livet forsvare prisen på ~ 20.000kr for en 15" for meg selv eller kona.

(15-tommer – 2,3 GHz, 512 GB: 21 990 kroner)

 

Da klarer jeg meg med 13-tommer – 2,6 GHz, 512 GB: 15 290 kroner

 

Ja; jeg er klar over quad-core, skjermkort etc, men det er overkill så det holder for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...