Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer jo ikke helt når skjermen + datamaskin, altså iMac, er så latterlig mye slankere enn bare skjermen. Men igjen så synes jeg det er en ganske overpriset skjerm. Man får jo mange gode alternativer av 27" med den samme oppløsningen. Det eneste unike med Thunderbolt-skjermen er vel nettopp det at man kan daisy-chain'e skjermer og enheter.

Lenke til kommentar

Blir en iPad Mini med retina på meg. Nå må jeg bare få solgt min iPad 3 til blodpris hos min far, så mellomlegget for den nye iPaden ikke blir allverden... ^^

 

Er i ferd med å legge inn Mavericks. Brukt en liten time på backup, og å mekke en USB stick med Mavericks, men nå er det straks ferdig. Har ikke prøvd developer preview eller noe, så er spent på å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar

Da er ny MacBook Pro 13" og 15" Retina bestilt, ble "mellommodellen" av 13" Retina til madammen som a går fra 15" Retina 2012 til denne, bedre batteri, langt mer portabel og god nok ytelse og jeg går fra 15" Retina 2012 til 2013", svakere skjermkort men antagelig mindre støy og varme (personlig trengte jeg ikke dedikerte skjermkort) og småsnacks som 802.11ac, PCI-Express basert SSD er jo en fin bonus.

 

Kontoen må lide for får ikke pengene for min ene 15" Retina som er solgt via Finn.no før om noen dager, og min andre er ikke solgt enda men "heldigvis" så er jo prisene er såpass stive at jeg neppe må ned ytterligere i pris på grunn av denne lanseringen. Godt kontoen kan overtrekkes rentefritt i 30 dager eller hva det er for på fredag så skal jo jaggu meg 2x iPhone 5S 64GB skaffes også...


Men er litt snodig at prisene går ned 200 dollar i USA men holder sirkus samme pris i Norge, og iMac gikk også opp i pris selv om den ikke gikk opp i USA, det samme med iPhone 5S..

Lenke til kommentar

Godt å høre at du bruker pengene fornuftig. Blir jo som julaften, bursdag og valentinsdag på en gang. Mye materialistisk kjærlighet.

 

Får jeg spørre om hva du fikk for 15" du solgte, og hvilke specs den har? Tenker sterkt på å selge min.

 

Det er det fine med Apple, igjensalgsverdien er så høy og jeg får 10% studentrabatt på alle modeller, samtidig som jeg har forhandlerpriser på iPhone så regnestykket går nesten opp i opp om jeg bytter modeller årlig.

 

Selger MacBook Pro 15" Retina "Basis" for 13'000kr, betalte vell 14'500kr med studentrabatten for de så syntes ikke det taper er allverden, det er faktisk dyrere å beholde maskinene i type 3-4 år på grunn av hvor lite verdien synker på 1 år kontra 3-4 år.

 

Med iPhone så er regnestykket helt absurd på grunn av forhandlerfordeler så sitter jeg faktisk igjen med 500kr etter å ha solgt 2x iPhone 5 64GB og anskaffer 2x iPhone 5S 64GB så noe annet er jo ren idioti.

Lenke til kommentar

Det virker som et deilig privilegie du har. Men jeg mener å huske at sist gang jeg kjøpte Mac med studierabatt så fikk jeg 5%... Hvordan får man 10%?

 

Selv sitter jeg med en toppkonfigurert retina 15". Riktigere sagt var den toppkonfigurert fra lanseringsdatoen, og Apple greide å snike inn en oppdatering på prosessoren for noen måneder siden. Så det er en retina 15" med følgende specs:

 

16GB RAM

768GB SSD

2,7 GHz, blir vel 3820QM

 

Nypris på denne var 30.090,- Noen formening om hva jeg kan se for meg å få for denne i dag? Macen min er mitt lille barn, så den er faktisk 100% ripe- og merkefri. Får også en ukentlig vask, og nattahistorier hver kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...