Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få slått av mavericks nye strømsparingsfunksjon på enkelte programmer? Bruker flere programmer som er avhengig av lange simuleringer og det er helt håpløst at programmet går i dvale vis jeg sjekker nettaviser eller noe annet i mellomtiden. Var lenge redd for at denne funksjonen kom til å fungere like dårlig som på iOS og det viste seg å stemme. Fjerner jo hele poenget med multitasking. Virkelig idiotisk og provoserende.

Finn programmet i Finder, trykk kommando-i og kryss av for "Forhindre App Nap".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å klargjør gammelmaskinen for salg, og holder på med en clean install av mavericks på den.

Men den avslutter prosessen før den er ferdig, og går til bake til valgmenyen mellom "reparer diskverktøy, installer osx, og hent backup fra timemachine" menyen

 

Maskinen holder lenge på med "Laster ned tilleggskomponenter. Maskinen starter på nytt automatisk". prosessen, men så avslutter den før den er ferdig.

 

Hva er galt, og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Edit: Leverte den inn på eplehuset, og de fant ut at disken hadde blitt ødelagt etter installasjon, for så formatering av disk for så installasjon igjen av Mavericks. Så nå leverer jeg maskinen med Snow Lion, og alt skal være ok for update for ny kjøper. (rotete innlegg dette ser jeg)

 

Enda jeg hadde kjørt en verifisering/reparasjon av disk i diskutility.

Lenke til kommentar

Funker det helt fint å instalere Mavericks uten clean instal, eller burde jeg reinstalere alt?

Tingen er det at jeg ikke har tid til å sette opp en helt "ny" maskin her jeg befinner meg for tiden, og det er vel mulig å reinstalere hele pcen om noen uker når jeg har tid?

Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger muligens litt hjelp. Fruen har en MBA, av typen som Apple har meddelt at det er noen problemer med SSDen. Jeg prøvde å laste ned Macbook Air Flash Storage Firmware 1.1, som det står på apple sine sider. Jeg finner det ikke i app store, som det står at skal ha den. Har funnet den på apple sine hjemmesider, men når det skal installeres kommer det opp at maksinen ikke trenger å innstallere programvaren.

 

Betyr dette at MBAen hennes ikke er påvirket, eller betyr det bare at jeg ikke får anledning til å teste om det er noe galt med SSDen på egenhånd?

Lenke til kommentar

Opplever en del rart med nrk.no for tiden, både på mac og iphone. På macen så nekter safari å vise webutgaven av nrk.no og hopper rett til m.nrk.no uansett hva jeg gjør, også når jeg klikker på at den skal ta meg til webutgaven. Jeg kjører siste utgave av os x og safari og ja jeg har prøvd å slette informasjons kapselen og nullstilt safari til ingen nytte. Har også forsøkt å kjøre forskjellige brukeragenter for å se om det hjelper men ingenting hjelper, jeg havner bare tilbake på m.nrk.no. Begynner å lure på om dette kan ha en sammenheng med ios og at noe lagres i nettskyen på min bruker på en eller annen måte …

Lenke til kommentar

Skal bytte ut harddisken i MBP'en min med en Samsung 840 EVO. Hvilken dock trenger jeg da?

 

Dock? Bare å koble ut, og koble inn vel?

 

EDIT: Vet ikke hvilken MBP du har forsåvidt, men det skal bare være å skru ut de fire skruene som står i harddisken i Macen, og sette den nye ned i sporene.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Noen som har fått norsk ordbok til å fungere godt sammen med Office 2011 for Mac? Jeg refererer til en norsk ordliste, og noen ganger så retter den på Norsk. Men det virker som om den bytter språk automatisk tilbake til engelsk hele tiden. (Blir vel nødt til å vende tilbake til LibreOffice...)

Jeg har heller ikke fått det til å virke...etter at jeg gikk igjennom et hav av innstillinger fikk jeg norsk på ett dokument, men innstillingene var glemt neste gang jeg lagde et nytt dokument....Nå skriver jeg heldigvis ikke så mye i word! :) men kanskje man skal prøve seg på pages?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...