Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å streame tv.nrk.no (airplay) via en mac fra midten av 2009 til TV´n via en ATV? Eller er airplayen på iPad den beste løsningen? Regner med dette løser seg med "flere skjermer" oppgraderingen i Mavericks, men kjører nå Lion og finner ingen løsning på det. Finner heller ikke noe airplay ikon på mac´n når jeg ser på nrk nett-tv.

Ligger litt bakpå på broen s02, og skal kjøre en økt nå tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det finnes vel ingen mulighet for airplay fra mac før 2011? Airparrot er et alternativ, men det er ikke like stabilt og fint som Apples originale løsning. Har du ikke Airplay fra mac i dag vil du heller ikke få det med Mavericks så vidt jeg har forstått. Det letteste er nok om du bruker iPaden som du nevner. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å streame tv.nrk.no (airplay) via en mac fra midten av 2009 til TV´n via en ATV? Eller er airplayen på iPad den beste løsningen? Regner med dette løser seg med "flere skjermer" oppgraderingen i Mavericks, men kjører nå Lion og finner ingen løsning på det. Finner heller ikke noe airplay ikon på mac´n når jeg ser på nrk nett-tv.

Ligger litt bakpå på broen s02, og skal kjøre en økt nå tenkte jeg.

Fra NRK sin nett-TV i browser mener jeg det ikke går og kjøre AirPlay på mid-2009 MacBook Pro. Klarer det ikke selv på min heller, kun fra iTunes klarer jeg dette. Bruker selv iPad/iPhone til NRK appen ganske ofte og ser nettTV derfra og den bruker forbausende lite strøm på dette syns jeg :)

Jeg kjører GM Mavericks nå, og flere skjermer hjelper ikke på dette problemet. Kun på nyere MacBook's vil jeg tro, men jeg er ikke noen ekspert, kun en vanlig bruker :)

Lenke til kommentar

Kjenner eg gleder meg til i kveld. Har lengta etter iPad Mini lenge no, men har bestemt meg til å vente til den kjem med retina skjerm og bedre HW.

 

Men "dessverre" kjem den nok uten TouchID og A7. Eg tviler på at Apple vil specce den like bra som iPad 5 i frykt for at dei skal dekke samme segmentet.

 

Kva trur de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...