Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doh!

Hvordan er det med Ext3 ?

6772909[/snapback]

 

Vil tru at OS X kan både skrive og lese til Ext 3, uten at jeg har prøvd det sjøl; men mener det var et alternativ jeg kunne formatere disken min i da jeg installerte OSx86.

 

Nei. Mac OS X kan bare lese fra NTFS hvis jeg husker korrekt

Sjøl om det er beta; det er nå mulig å skrive til ntfs fra linux. Jeg har sjøl prøvd dette og det funker bra. Prosjektet heter ntfs-3g og du kan finne en linux-howto her: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php...ghlight=ntfs+3g

 

Det har vært snakk om at apple har ansatt utviklerne av ntfs-3g for å få ntfs-skriving tilgjengelig i Leopard. Vi får håpe på det beste, men det blir dog noe vanskelig da ntfs-3g benytter seg av FUSE* som ikke har noe tilsvarende teknologi i OS X (rett meg om jeg tar feil her..).

 

*FUSE: Filesystem in Userspace gjør at filsystemet ikke er i direkte kontakt med kernelen. Dette er en fordel fordi at om driveren skulle krasje (den har ikke gjort dette enda til meg), så vil den ikke dra med seg hele kernelen, og dermed OSet.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Gjett om jeg har fått 'ny' maskin, eller?  :cool:

6777494[/snapback]

Så rått! :dribble:

Går det unna eller?

6779241[/snapback]

Hehe, helt ærlig talt sparker den ikke så mye mer enn PowerBooken -- men det kan jo ha noe å gjøre med at det eneste jeg har jobbet med til nå er markup og css...

 

Edit: Den drar rundt photoshop og aperture litt raskere, ja ^

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Leon, du hakke finalcut? Kunne være gøy å sammenligne macbook vs powermac i finalcut, men iMovie duger vel sikkert det og xD.

 

Men, ett lite spørsmål, kjører adobe photoshop og lignende gjennom rosetta, eller er det bare litt ustabile på intel? Photoshop og illustrator krasjer litt for mye når begge to er oppe på en gang, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...