Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Vel, da vil jeg si det samme om Speech Recognition.

 

Jeg godtar ikke at Microsofts teknologi er den beste før jeg ser begge systemene foran meg slik at jeg kan teste selv. Skal man sette seg på bakbena så skal man.

6704776[/snapback]

Poenget er at de ikke har vist noen forbedring til Speech Recognition i OSX på mange år, ingenting ble heller vist på WWDC-konfransen. Da vil jeg tro at de heller fokuserer seg på talesyntese, eller Voice Over som det blir kalt.

 

Var ikke det jeg snakket om. Jeg snakker om Voice over i OS X 10.5 i forhold til Vistas tilsvarende...

6705072[/snapback]

Jeg har sagt før at jeg, i motsetning til andre, ikke feller en dom på hva som er best før begge er gitt ut til allmennheten og FERDIG utviklet. Jeg stoler ikke en døyt på at et firma som leverer teksten og resultatene av disse i andres i tillegg til sitt eget operativsystem. Det blir en urettferdig framstilling, da de faktisk sier på konferansen at slik vil det bli i Leopard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en tråd som omhandler Apple vs. Microsoft eller Mac OS vs Windows Vista. Finn en annen tråd til slikt. Topic for denne tråden står nå temmelig klart i første innlegg, så det er av fint lite interesse å proklamere hva Vista har eller hvor god Vista kommer til å bli.

 

Hold dere til tema og hold en saklig tone. Å beskylde andre brukere for å være løgnere hører ingen steds hjemme, hold dere til sak og ikke person. :)

 

For å minne om hva som står i første innlegg;

 

Vil oppfordre alle til å holde seg unna Mac vs. Windows diskusjoner her, da det allerede finnes en annen tråd som omhandler dette. Seriøse kommentarer rundt Mac derimot (av både positiv og negativ karakter) må dere gjerne komme med. Alle hardcore-windows brukere er også hjertelig velkommen til å komme med spørsmål! Ellers er det bare å prøve å holde spam-nivået nede, så får vi alle noe ut av denne tråden.

 

Kan godt hende sletteknappen vil bli brukt her. Reaksjon på moderering gjøres ikke i tråden, men på pm.

 

Hold en saklig, høflig og konstrukiv tone. Kjekling som skaper dårlig stemning kan man bedrive andre steder :)

 

Edit; 5 innlegg som ikke har særlig med topic er fjernet. Vær så vennlig å hold dere på matta fremover.

Lenke til kommentar
Bare sånn btw, så kan vinduer draes frem og tilbake i linux også. I alle fall i Ubuntu 6.06.

6706381[/snapback]

Ja, men så vidt jeg vet kan man ikke gjøre det i oversiktsbilde.

Men vet egentlig ikke har aldri brukt Linux Desktop.

6706698[/snapback]

 

Det er omtrent likt som Desktop Manager som jeg lenket til litt før i tråden. Enig i at Spaces ser veldig praktisk ut med tanke på oversiktsbilde. Apple er gode på å finne praktiske/logiske/brukervennlige løsninger. :love:

Lenke til kommentar

Weee, hello fellow OS X users!

 

Nå har jeg fått opp OS X på min PC, med både lyd og internett som funker!

 

Men hvem skulle trudd at mic-in og høyttaler-inngangen var snudd i OS X?

 

 

btw; hvordan kan jeg gjøre om på keyboardet slik at tasten attmed "æ" viser et enkelt anførselstegn? nå viser den bare "@". Jeg sitter forøvrig på et IBM-keyboard, og dette plager meg.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Weee, hello fellow OS X users!

 

Nå har jeg fått opp OS X på min PC, med både lyd og internett som funker!

 

Men hvem skulle trudd at mic-in og høyttaler-inngangen var snudd i OS X?

 

 

btw; hvordan kan jeg gjøre om på keyboardet slik at tasten attmed "æ" viser et enkelt anførselstegn? nå viser den bare "@". Jeg sitter forøvrig på et IBM-keyboard, og dette plager meg.

6707431[/snapback]

 

Det er slik tastelayouten er i OSX. Det enkelte anførselstegnet er til venstre for 1/!

Lenke til kommentar
Hvilke programmer bruker dere som programmerer is OS X?

Jeg makker med PHP, HTML og CSS men finner ingen skikkelige program med FTP klient.

Noen gode forslag?

6710557[/snapback]

Jeg bruker SubEthaEdit... Er blitt shareware nå så du må nok ut med noen kroner... Ellers er det dårlig med programmer med innebygd FTP klient... Du kan bruke en standalone FTP klient som f.eks. OneButton FTP eller Cyberduck...

Lenke til kommentar

Inntrykket jeg også har fått etter å ha lest om fornøyde brukere på diverse forum. Blir nok en sånn + en cable pouch.

11407.jpg

 

Mens vi er inne på beskyttelsesutstyr til bærbare. Skal/har Crumpler laget «The slip» (mellomlegg skjerm/tastatur) for MacBook? Blir akkurat for lite med den som er laget for "12 PB/iB.

Endret av ingveh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...