Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud hvor deilig den nye iTunes er.

6850907[/snapback]

Liker den ikke i det hele tatt.

Den eneste forbedringene jeg liker er at Sanger kan grupperes etter album og at man får gratis albumbilde (selv om sistnevnte har jeg ikke merket noe til)

 

EDIT: Asj, det siste krever registrering. Tror jeg bytter til WMP eller noe annet.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Den nye ipod'en var nice  :)  *lyst på*

6851448[/snapback]

Hvilken da?

Syns det var litt lite forbedringer.

6851547[/snapback]

 

Syntes nanoen rent designmessig har gått ned siden forrige modell, den ser jo ut som en kryssning mellom mini og nano.

 

Shuffelen var deilig, rett og slett fantastisk for sitt bruksområde.

 

iPod Videoen skuffet.

Endret av dassen
Lenke til kommentar

Kommer sikkert til å bli refset for dette, men la gå;

 

Ny oppdatering av iTunes. Jeg var litt skeptisk i forhold til min er erfaring med iTunes som bloatware. Det er MASSE å utsette på iTunes 7, jeg kan nevne i fleng;

 

1. iTunes er tregt. Det tar mellom åtte og ti sekunder å starte opp, WMP starter på to sekunder. iTunes bruker 10 minutter på importere 700 sanger. WMP bruker 20 minutter på 12.000...

 

2. Norsken i iTunes har aldri vært noe bra, men det bør da gå an å stave noen ord riktig? ("Kalende" istedenfor "Kalender")

 

3. Noen som synes at dette ser pent ut?

ituneshx1.th.jpg

 

4. Jeg synes iTunes plagerer WMP 11 på en del viktige punkter, men selvfølgelig må det jo gjøres på ekte Apple vis. Jeg nevner albumgrafikkvisningen som har tre modus, de tre modusene som finnes i WMP. iTunes har dratt strikken enda lenger og viser både speilvendinger, 3D-effekter og annet dill-dall som ikke bør være i et allerede bløtt program. "If you can't innovate, imitate", noe som Apple gjør uten skrupler, men heldigvis med Photoshop CS 2 i bakhånd. Akkurat slik som fremstillingen av Windows-logoen på WWDC...

 

5. Hvorfor går det fortsatt ikke an å kopiere sanger fra iPoden TIL PCen?

 

Det er dog noen positive sider ved iTunes 7;

 

1. Bedre integrasjon av albumgrafikk, mer som WMP 11

2. Automatisk importering av albumgrafikk, men man må være logget på iTMS. Det må man ikke med WMP.

 

Jeg likte albumvisningen i 3D, men synes det alt i alt er litt for mye glore-faktor fra Apple for tiden. Virker mer som om de "flyter på bølgen".

 

Lenke til kommentar
1. iTunes er tregt. Det tar mellom åtte og ti sekunder å starte opp, WMP starter på to sekunder. iTunes bruker 10 minutter på importere 700 sanger. WMP bruker 20 minutter på 12.000...

6852852[/snapback]

Enig i en god del av punktene dine -- men her tenker du rett og slett windows. iTunes skal startes opp én gang i måneden når du starter om maskina di. Ellers går det i bakgrunnen og er mer enn raskt nok.

 

Kan ikke si at jeg har fått testa det skikkelig ut enda -- på jobb vil iTunes av en eller annen grunn ikke spille av musikken min. Videoer går bra, men ikke podcasts eller musikk...

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags pcer dere har som sier at iTunes tar 10 sekunder å starte opp... Har en kamerat som har pc, kan vel ikke si at det tar så lang tid å starte opp iTunes... Selv har jeg Mac, og her går det selvfølgelig litt kjappere... Opera på en annen side tar evigheter å starte...

 

EDIT: Jeg vil også anbefale at dere ser på <a href="http://events.apple.com.edgesuite.net/sep_2006/event/index.html">denne</a> før dere begynner å diskutere videre...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å bli refset for dette, men la gå;

 

4. Jeg synes iTunes plagerer WMP 11 på en del viktige punkter, men selvfølgelig må det jo gjøres på ekte Apple vis. Jeg nevner albumgrafikkvisningen som har tre modus, de tre modusene som finnes i WMP. iTunes har dratt strikken enda lenger og viser både speilvendinger, 3D-effekter og annet dill-dall som ikke bør være i et allerede bløtt program. "If you can't innovate, imitate", noe som Apple gjør uten skrupler, men heldigvis med Photoshop CS 2 i bakhånd. Akkurat slik som fremstillingen av Windows-logoen på WWDC...

 

6852852[/snapback]

 

Er ikke WMP 11 fortsatt i Beta?

Altså, jeg har ingen aning om hvem som var først, men muligheten er jo der for at apple har hatt planer om albumgrafikkvisningene vel så lenge som Windows.

De var hvertfall først til å lansere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...