Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk ikke peiling, går gjennom skolen. Skal nå sies at jeg har brukt mac endel før, ett år på GK medier, vel og merke en fem år gammel eMac, men som faktisk aldri kræsjet eller låste seg, selv om vi kjørte den litt vel, ehm, hardt i forhold til maskinvare.

 

Har i tilleg en first edition powerbook liggende her hjemme, som snart nærmer seg 15 års jubileum om jeg ikke husker helt feil. Desverre er batteriene ødelagt, noe som minner meg på at jeg skal sende en mail til apple for moroskyld.

Lenke til kommentar

Paralells går tregt!

Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra :hm:

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Paralells går tregt!

Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra :hm:

6719908[/snapback]

Ja, men vis man har over 1 GB ram går det vel greit. Eller bør man ha mer.

Det er vel ram som er problemet her.

Lenke til kommentar
Paralells går tregt!

Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra :hm:

6719908[/snapback]

Hvis du ikke ser noen grunn til å bruke to operativsystemer er jo åpenbart Parallels et produkt som ikke passer deg :)

Jeg ser ingen grunn til å lage databaser, så derfor bruker ikke jeg Filemaker.

 

Og Parallels er LANGT fra tregt, det er tregere enn native, men hvis du regner med å få 100 % ytelse fra virtualisering bør du komme tilbake til virkeligheten.

 

Edit: Jeg bruker Parallels til å programmere i flere operativsystemer samtidig.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Heisann

 

Har kjøpt meg en cube som supplement i maskinparken, og kunne tenke meg litt tilbehør til den. Lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan skaffe meg en brukt 15" Apple Cinema Display, type LCD? 200 Dollar + frakt på eBay er litt i stiveste laget for en så gammel og liten skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt noen rykter om en slik "ADC"-rabatt eller hva det nå var... Hva er egentlig dette, og hva gjelder det? Har vært inne på tanken om en MacBook Pro, så alle mulige rabatter er greit å få med seg...

6722528[/snapback]

 

Apple Developer Connection. Er du medlem og student, får du opptil 20% rabatt.

 

Fant en tråd på Mac1, hvor det står hvordan du kan bli medlem,men den er litt gammel:

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=1697

Lenke til kommentar

Åååå! Jeg sier som Eirikeb!

Jeg GLEEEEEDER meg til imorgen!

Da får jeg min nye Powerbook, og min første MAC! (Vi hadde en mac når jeg var 5-6 år men da var jo den allerede 4 år så.. Men jeg kunne spille på den!! Jeg har fortsatt diskettene til ett eller annet golf spill!)

 

AAARG! Klarer ikke å vente! Må igjennom en haug med timer først på skolen. Blant annet 3:45 klokke timer med norsk. :ermm:

 

Men sååå! :dribble::dribble::dribble:

 

Kjøper en 12" Powerbook, 1.83GhZ, med 512mb RAM. (Bestiller 2 GB på nettet!)

 

:w00t: Måtte bare få det ut! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...