Gå til innhold

Demo av Age of Empires III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC' date=08/09/2005 : 16:26] Jeg synes nå grafikken virket temmelig 2D, jeg. Den er jo 3D, men ikke like "rundt" som i andre strategi-spill som WC3, Rome, BFME, osv.

Jeg har nå enda ikke klart å rotere kameraet (må nevnes at jeg ikke har sjekka så alt for mye i options).

Nei jeg har heller ikke klart å rotere.. Er det noen som vet hvordan man gjør dette? har også en del spørsmål på forrige side som det hadde vært fortreffelig om noen som har skjønt det kunne svart meg på.. :yes:

Lenke til kommentar
[iC' date=08/09/2005 : 16:32]
Og en ting til jeg kom på : Hvordan deleter man bygninger?

 

Ganske enkelt ved å klikke på bygningen slik at du får opp dens informasjonsboks, for så å trykke på "Delete this unit" (et ikon med bilde av en hodeskalle). :)

Det har jeg prøvd?? Det fungerer ikke på bygninger?

Lenke til kommentar
[iC' date=08/09/2005 : 16:26] Jeg synes nå grafikken virket temmelig 2D, jeg. Den er jo 3D, men ikke like "rundt" som i andre strategi-spill som WC3, Rome, BFME, osv.

Dette er (selvfølgelig) et bevisst valg utviklerne har tatt for å unngå for store perspektivforskyvninger (det at ting ser mindre ut jo lenger unna kameraet de befinner seg), som ville gjort at det ble vanskelig å velge enheter som står langt unna.

Lenke til kommentar

Endelig fått prøvd det jeg også, og må si jeg er kjempeskuffet, grafikken er ikke så nøye(selvom den også var skuffende i forhold til screenies), men gameplayet er ikke noe særlig forbedret siden Aoe 1 og 2.

 

Det var kanskje dumt av meg å forvente noe annet, de som digga de to første versjonene digger garantert dette også. Men jeg må innrømme at jeg ble lei av å passe på at bøndene mine sanket bær for 9 år siden (aoe1), dessuten hater jeg å styre en og en unit, hva med battaljoner?

 

BFME og andre spill er mye mer tiltalende, selvom de kanskje ikke er så "koselige" som AOE3.

Lenke til kommentar

Likar ikkje spel som går ut på å lage flest mulig folk på kortast mulig tid, og der det plutseleg kjem ein diger klump med folk og utrydder heile hæren min. :blush: (American conquest var eit mareritt.) Kanskje eg bør stille vanskegraden til easy. :hmm:

Men men, sikkert bra spel for dei som liker sånt. :p

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
Likar ikkje spel som går ut på å lage flest mulig folk på kortast mulig tid, og der det plutseleg kjem ein diger klump med folk og utrydder heile hæren min. :blush: (American conquest var eit mareritt.) Kanskje eg bør stille vanskegraden til easy. :hmm:

Men men, sikkert bra spel for dei som liker sånt. :p

Enig, blir litt kipt i lengda, men likevel ein bra demo :)

Lenke til kommentar

dette var dritt. har fått lasta ner demoen. men når jeg starter den får jeg bare blå skjerm og pcen restartes.. jeg har en amd athlon 3000+ klokka til 2.7ghz og 1024ddr og et Ati Sapphiretech X850XT PE pci-e.. hva kan årsaken være? jeg har prøvd og kutte ut klokkings men fynka kje likavell. har windows XP home:) alle updates osv.. har directX 9.0c noen som kan hjelpe mg?

Lenke til kommentar
Likar ikkje spel som går ut på å lage flest mulig folk på kortast mulig tid, og der det plutseleg kjem ein diger klump med folk og utrydder heile hæren min. :blush:  (American conquest var eit mareritt.) Kanskje eg bør stille vanskegraden til easy. :hmm:

Men men, sikkert bra spel for dei som liker sånt. :p

Enig, blir litt kipt i lengda, men likevel ein bra demo :)

Er enig med dere. Jeg selv liker bedre spill som Rome, som ikke har så sinnsykt me med "bygge-skills" å gjøre. Rome fokuserer i mye høyere grad på detaljert taktisk krigføring. Liker det bedre.

 

Men det er på en måte fint at AoE3 er sånn som det er. Hadde blitt helt feil om det skulle bli helt annerledes enn AoE2. Da har det sett ut som at de hadde snudd ryggen til fansen for så å utnytte Rome sin suksess eller noe sånn.

 

Uansett, det jeg mener er at AoE3 og Rome kjører i to forskjellige undersjangere av RTS-sjangeren, og at det er fint at d er forskjellige, da noen liker det sånn også. :)

Lenke til kommentar
[iC' date=09/09/2005 : 06:51] Men det er på en måte fint at AoE3 er sånn som det er. Hadde blitt helt feil om det skulle bli helt annerledes enn AoE2.

Er delvis enig dette, men samtidig så tror jeg endel av Age2 fansen har prøvd Rome/Bfme/War3/C&C Gen/RON etc, og samtidig sett at disse har bidratt til en naturlig evolusjon i RTS sjangren på forskjellige måter.

 

Når jeg satte igang Aoe3 demoen, så følte jeg det nesten som å ta en tidsmaskin tilbake i tid rent spillemessig. Faktisk litt samme følelsen som jeg fikk med DooM 3, "dette har jeg vært med på før, men da var pixlene 10 ganger så store" ;)

 

Eneste virkelig nye med Aoe3 var denne "Home City" greia, som jeg egentlig følte var litt overflødig, ihvertfall kan jeg se for meg at det blir et uromoment i Multiplayer, da man plutselig befinner seg et helt annet sted og ikke ser at en evt motstander går til frontal-angrep. (Jada, kun snakk om sekunder, men de kan være viktige iblant)

Lenke til kommentar
[iC,09/09/2005 : 06:51]
Likar ikkje spel som går ut på å lage flest mulig folk på kortast mulig tid, og der det plutseleg kjem ein diger klump med folk og utrydder heile hæren min. :blush:  (American conquest var eit mareritt.) Kanskje eg bør stille vanskegraden til easy. :hmm:

Men men, sikkert bra spel for dei som liker sånt. :p

Enig, blir litt kipt i lengda, men likevel ein bra demo :)

Er enig med dere. Jeg selv liker bedre spill som Rome, som ikke har så sinnsykt me med "bygge-skills" å gjøre. Rome fokuserer i mye høyere grad på detaljert taktisk krigføring. Liker det bedre.

 

Men det er på en måte fint at AoE3 er sånn som det er. Hadde blitt helt feil om det skulle bli helt annerledes enn AoE2. Da har det sett ut som at de hadde snudd ryggen til fansen for så å utnytte Rome sin suksess eller noe sånn.

 

Uansett, det jeg mener er at AoE3 og Rome kjører i to forskjellige undersjangere av RTS-sjangeren, og at det er fint at d er forskjellige, da noen liker det sånn også. :)

Ja, eg digger RTW.:thumbup: Men eg likte jo Age of Kings...

Enten har eg forandra meg eller så har det kanskje blitt litt vanskelegare. Får prøve demoen litt til, så kanskje eg likar det meir etterkvart som eg blir beire. ;)

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...