Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firmino er vel førstevalget på topp, med Sturridge som supersub/backup og Origi og Ings litt lenger bak i køen. Syns det er rart at Ings aldri får sjansen, men jeg regner med Klopp mener han ikke er klar/god nok etter hva han viser på treninger. Jeg syns vel ikke at det er et skrikende behov for noen nye på topp. Liker godt det jeg ser offensivt når vi spiller med Coutinho, Firmino og Mane i flytende treer på toppen, særlig når Lallana (og tildels Gini og Hendo) spiller litt lenger bak og kommer på løp fra midten. Problemet med midtbanen vi spiller i dag, med Lallana, Hendo, Gini, er at den er svak defensivt. Laget slipper inn mål i bøtter og spann, men scorer heldigvis mer (som oftest).

Lenke til kommentar

Kampen mot United var vel første gang under Klopp at dere stilte med to defensive midtbanespillere? Er enig i at midten deres er svak defensiv med både Hendersen, Wijnaldum og Lallana samtidig. Skulle vært interessant å se en Liverpool-midtbane uten Henderson som jeg ofte synes er deres svakeste spiller, men med Can, Wijnaldum og Lallana. 

Lenke til kommentar

Kampen mot United var vel første gang under Klopp at dere stilte med to defensive midtbanespillere? Er enig i at midten deres er svak defensiv med både Hendersen, Wijnaldum og Lallana samtidig. Skulle vært interessant å se en Liverpool-midtbane uten Henderson som jeg ofte synes er deres svakeste spiller, men med Can, Wijnaldum og Lallana. 

Jeg synes Can er for tung og treg, og akkurat nå så sliter jeg å se noen bedre alternativer enn Lallana, Wijnaldium og Henderson på midtbanen.

 

Man kan mene mye om forsvaret, men bare ta en titt på de 5 ledende lag i Premier League nå, de mest scorede lag slipper inn flest mål (av topp 9 lag). Unntaket er Tottenham, men til gjengjeld så scorer de færre mål. Det tyder dermed på at angrepsfotball svekker forsvaret uansett. Nå har jo Liverpool spilt mot Arsenal (B), Tottenham (B), Chelsea (B), Leicester (H) og United (H). Og da mener jeg at forsvaret til Liverpool er ikke noe dårligere enn til lag som City, Arsenal og Chelsea. Den største utfordringen var og blir "set-pieces", og jeg er usikker på keeperplassen, men Karius har ikke hatt så mye å gjøre siden han ble førstevalget. Han virker litt nervøs, men samtidig så er han mye bedre med ballen enn for eksempel Mignolet.

 

1. Manchester City 19-8

2. Arsenal 19-9

3. Tottenham 13-4

4. Liverpool 18-10

5. Chelsea 15-9

 
Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Kampen mot United var vel første gang under Klopp at dere stilte med to defensive midtbanespillere? Er enig i at midten deres er svak defensiv med både Hendersen, Wijnaldum og Lallana samtidig. Skulle vært interessant å se en Liverpool-midtbane uten Henderson som jeg ofte synes er deres svakeste spiller, men med Can, Wijnaldum og Lallana.

 

Can er mange mil bak Henderson, han er alt for treig med ball. Henderson har nå mest pasninger i PL, ikke det at det sier alt da.

Lenke til kommentar

Nei, det sier veldig lite om kvaliteten på spilleren, faktisk, i motsetning til treffsikkerheten på pasningene, som sier littegrann i hvert fall. At Henderson har flest pasninger i PL så langt indikerer at Liverpool som lag har mange pasninger pr kamp, og at Henderson er en sentral spiller i oppbyggingen av Liverpool sine angrep. Det ser man også klare tegn på når de spiller, at backene kjøres opp i angrep for å strekke motstanderen, og at man heller sprer pasninger til backene når de er høyt oppe i banen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som om mange har glemt hvor god Can var i slutten av sist sesong. Han virker treig nå fordi han ikke har hatt noe skikkelig kamptrening på evigheter - tunge typer som Can trenger ofte mange kamper på å spille seg i form.

 

Tror Emre har større potensial enn både Hendo og Gini, men akkurat nå er det nok lurest å bruke de to sistnevnte, siden det har fungert så bra.

Lenke til kommentar

Virker som om mange har glemt hvor god Can var i slutten av sist sesong. Han virker treig nå fordi han ikke har hatt noe skikkelig kamptrening på evigheter - tunge typer som Can trenger ofte mange kamper på å spille seg i form.

 

Tror Emre har større potensial enn både Hendo og Gini, men akkurat nå er det nok lurest å bruke de to sistnevnte, siden det har fungert så bra.

Jeg er helt enig med deg angående potensialet til Can, men i øyeblikket så synes jeg at Henderson fortjener den plassen mer enn Can. Så gjenstår det å se om Can skjerper seg litt :) Og det skal nevnes at det var flere enn Can som var veldig gode i slutten av forrige sesong, Origi overasket meg veldig og han er bare 21 år gammel. 

 

Dersom vi legger til grunn Karius, Clyne, Milner, Lovren, Matip, Henderson, Lallana, Wijnaldium, Mane, Firmino, Coutinho som fast ellever så synes jeg at Sturridge, Origi, Can og Sakho (kun hvis han oppfører seg profesjonelt) har potensialet til å komme inn og heve dette laget på kort sikt. 

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...