Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meiner Gomez ideelt sett også kan styrke elleveren, men slik det er i dag er det ikkje rettferdig å ta ut Milner, og heller ikkje å la han ta plassen til nokon på midtbana.

Ja, men nå mente jeg på kort sikt :) Det går rykter om at han blir lånt ut ettersom han trenger å komme i form igjen og det vil sannsynligvis ta lang tid.

Lenke til kommentar

Can har spilt mye back for Tyskland, posisjonen Löw mener han er best i. 

 

Er vel kanskje litt å banne i kirka å snakke ned Henderson i Liverpool-tråden som United-fan selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så populær blant fansen når det ofte er han som er lagets svakeste punkt.

 

Men jeg synes Can tilsynelatende har mye større potensial enn Henderson, som egentlig stort sett er en god ballfordeler med grei skuddfot. Ser bra ut på statistikkene, men på sikt tror jeg Can vil bli bedre i den rollen med god fysikk, teknikk og defensive egenskaper.

 

Henderson synes jeg har hatt en veldig skuffende utvikling siden sesongen Liverpool nesten tok gull, både for klubb og landslag.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Can har spilt mye back for Tyskland, posisjonen Löw mener han er best i. 

 

Er vel kanskje litt å banne i kirka å snakke ned Henderson i Liverpool-tråden som United-fan selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så populær blant fansen når det ofte er han som er lagets svakeste punkt.

 

Men jeg synes Can tilsynelatende har mye større potensial enn Henderson, som egentlig stort sett er en god ballfordeler med grei skuddfot. Ser bra ut på statistikkene, men på sikt tror jeg Can vil bli bedre i den rollen med god fysikk, teknikk og defensive egenskaper.

 

Henderson synes jeg har hatt en veldig skuffende utvikling siden sesongen Liverpool nesten tok gull, både for klubb og landslag.

Han har ihvertfall prestert bedre enn Paul Pogba hittil i PL og det er ikke bare Liverpool-supportere som deler denne meningen (se kilde under).

 

Hvorfor er han så populær? er han det? hvis ja, så skyldes det muligens kapteinsbindet hans da. Rooney er vel heller ikke det sterkeste leddet i United laget? eller er han det?

 

Nå er det dessverre sånn at vi ikke har så mange andre på benken som kan gjøre det bedre enn Henderson i Klopps sitt system, så han får bli så populær som mulig inntil Can kommer i bedre form eller vi får en ny erstatter.

 

Liverpool sitt svakeste ledd i perioden under Klopp har i mine øyene vært forsvaret og spesielt forsvar mot dødballer og jeg er jammen usikker på om de aller fleste innslupne mål i form av dødballer skyldes Henderson.

 

I tillegg så må du ikke glemme at Liverpool er en enhet bygget på et system og en spiller som Ibrahimovic ville aldri blitt foretrukket av Klopp over Firmino, selv om den sistnevnte ville vært ansett av deg som det svakeste leddet i laget (eksempelet bygger på en forutsetning at Ibrahimovic og Firmino var de dårligste spillere i laget).

 

kilde: http://www.skysports.com/football/news/15205/10616662/id-pick-jordan-henderson-over-paul-pogba-says-paul-merson

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Can har spilt mye back for Tyskland, posisjonen Löw mener han er best i. 

 

Er vel kanskje litt å banne i kirka å snakke ned Henderson i Liverpool-tråden som United-fan selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så populær blant fansen når det ofte er han som er lagets svakeste punkt.

 

Men jeg synes Can tilsynelatende har mye større potensial enn Henderson, som egentlig stort sett er en god ballfordeler med grei skuddfot. Ser bra ut på statistikkene, men på sikt tror jeg Can vil bli bedre i den rollen med god fysikk, teknikk og defensive egenskaper.

 

Henderson synes jeg har hatt en veldig skuffende utvikling siden sesongen Liverpool nesten tok gull, både for klubb og landslag.

 

Nå skyldes jo den manglende utviklingen i stor grad skader da. Hendo har vært god i år. At han ofte er lagets svakeste punkt mener jeg er direkte usant. Han har gjort det bra i år, i noe som er en helt ny rolle for han.

Lenke til kommentar

Jeg syns Henderson har fungert mye bedre i ankerrollen enn jeg trodde han skulle gjøre. Tror likevel hans beste posisjon er som indreløper. De posisjonene er for tiden godt fungerende med Lallana og Gini. Vi har grei dekning på midten men ingen som virkelig skiller seg ut som en klassespiller, kanskje utenom Lallana.

Lenke til kommentar

Can har spilt mye back for Tyskland, posisjonen Löw mener han er best i. 

 

Er vel kanskje litt å banne i kirka å snakke ned Henderson i Liverpool-tråden som United-fan selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så populær blant fansen når det ofte er han som er lagets svakeste punkt.

 

Men jeg synes Can tilsynelatende har mye større potensial enn Henderson, som egentlig stort sett er en god ballfordeler med grei skuddfot. Ser bra ut på statistikkene, men på sikt tror jeg Can vil bli bedre i den rollen med god fysikk, teknikk og defensive egenskaper.

 

Henderson synes jeg har hatt en veldig skuffende utvikling siden sesongen Liverpool nesten tok gull, både for klubb og landslag.

Enig om Henderson, men han har tatt seg opp denne sesongen og har fremstått bra både for Liverpool og har blitt kaptein på det Engelske landslaget. Han er 26, så han burde være på topp nå, som midtbaneppiller. Denne sesongen vil nok vise om han er riktig midtbanespiller for Liverpool eller ikke.

 

Angående Emre Can kan han spille flere plasser. Men DM er nok fremtiden, og han kan bli den type DM spiller Liverpool trenger. Det er han jo egentlig allerede, men han er fortsatt ung.

Lenke til kommentar

Innslupne mål de siste fem kampene i PL:

 

Tottenham 2

Arsenal 3

Liverpool 4*

City 5

Chelsea 7

United 7

 

*Vi ser en fremgang i forsvaret til tross for WBA sin scoring på dødball i dag?

 

Også godbiten:

"Only Bayern München and Juventus are conceding fewer shots on target per game than Liverpool this season!"

 

Scorede mål de siste fem kampene i PL:

 

Arsenal 11

Liverpool 11
City 10
Chelsea 8
United 7
Tottenham 6
Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Meiner Gomez ideelt sett også kan styrke elleveren, men slik det er i dag er det ikkje rettferdig å ta ut Milner, og heller ikkje å la han ta plassen til nokon på midtbana.

 

Rotasjon er nøkkelen. Det er vel også litt slitsomt for Clyne å spille 90 minutt hver eneste kamp. Dessuten trenger Gomez trening på Premier League nivå i hans naturlige posisjon sentralt i forsvar. Venstre back er en annen posisjon han kan spille. Milner har vist at han kan spille i mange posisjoner, og er også en god rotasjonsspiller. Han kan jo f.eks ta Sadio Mane sin plass når han drar til Afrikamestersapet, eller posisjon sentralt på midtbanen når det er skader der, ellers kan han jo som nå, spille venstre back i påventa av en ny førstelagsspiller i posisjonen.

 

Men ja, Gomez har absolutt en rolle å spille i Liverpool sin fremtid. Hovedsaklig som sentral forsvarsspiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...