Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Huff. Dårlig start på sesongen, skuffende. Har ikke sett kampene, men litt sammendrag og fått med meg ting, men det virker å være for dårlig fremdeles.

 

Virker som Matip bør kunne spille seg rett inn på midstopperplassen med alle de svake alternativene der. Og at ny venstreback ikke er hentet er håpløst. At en såpass stor klubb som Liverpool spiller med en midtbanespiller på VB sier vel litt om overgangspolitikken i klubben. Om det er Klopp eller klubbens feil vet jeg ikke, men de trenger desperat å kvitte seg med Mignolet. De trenger en stor sterk konge i forsvaret (Niklas Süle?) og en venstreback som er solid i forsvar og kan roteres sammen med Moreno.

 

Clyne er god, men han bør trene litt på forsvarsposisjonering. Det er dog litt vanskelig når man spiller med så dårlige kolleger i forsvaret som han faktisk gjør. 4-5 dager til vinduet stenger. Det begynner å se dårlig ut med mindre Klopp forhandler bak ryggen til hele fotballmedia.

 

 

Danielzu. Om ikke Coutinho er i form kan Origi komme inn som roterende spiller på venstre kant, eller eventuelt Llana eller Ings, Manè som også kan spille i posisjonen. Roterer man Manè inn der for noen få kamper kan Marković få muligheten til å imponere på høyre kant.
 

Morene kan vel også teoretisk spille venste midtbane, men kanskje ikke ving.

 

 

Er Joe Gomez skadet enda? Han kan jo spille venstre back. Så dårlig som Liverpool sitt forsvar er burde Gomez nesten være selvskrevet på enten sentral stopperplass eller venstre back. Han er iallefall et av Liverpools aller største talenter. Men trenger spilletid for å modnes.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg ikke til å se Milner fast på venstrebacken, nei. Kan jo alltids være det blir ok, men men. Joe Gomez blir vel også fit i løpet av sesongen, så Klopp håper kanskje han finner tilbake til storformen han viste før den kjipe skaden han pådro seg for snart et år siden.

 

For alt vi vet kan jo også Moreno ta noen store steg i riktig retning. 

Lenke til kommentar

 

For alt vi vet kan jo også Moreno ta noen store steg i riktig retning. 

 

Jaha? Jeg har ikke sett noe i han som tyder på det. Han eier ikke plasseringsevne, er evneveik når det gjelder å lage straffer og berger seg på at han er kjapp når han av og til berger fuckups fra seg selv og andre. Slik Liverpool spiller er han ikke noen spiller å sette på venstrebacken. Nei takk som byr. Sett han på U23 og tving han til å lære seg å lese spillet og plassere seg.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Liverpools overganger:

Solgt:
Jordan Rossiter, Rangers, kompensasjonssum £250 000
Jerome Sinclair, Watford, kompensasjonssum £4M
João Teixeira, Porto, kompensasjonssum £250 000
Kolo Touré, Celtic, frigitt
Samed Yesilfrigitt
José Enriquefrigitt
Daniel Trickett-Smith, Sacramento Republic, gratis
Kristóf Polgár, Szombathelyi Haladás, frigitt
Alex O’Hanlonfrigitt
Ryan McLaughlin,Oldham, frigitt
Will Marshfrigitt
Daniel Cleary, Birmingham, frigitt
Lawrence Vigouroux, Swindon, £400.000
Sergi Canós, Norwich, £2,5M+£2M
Martin Skrtel, Fenerbahçe, £5,5M
Jordon Ibe, Bournemouth, £15M
Joe Allen, Stoke, £11M+£2M
Brad Smith, Bournemouth, £3M+£3M
Christian Benteke, Crystal Palace, £27M+£5M
Luis Alberto, Lazio, £4,3M+£1,7M
Mario Balotelli, Nice, gratis

Kjøpt:
Joel Matip, Schalke, gratis
Loris Karius, FSV Mainz 05, £4,7
Sadio Mane, Southampton, £30M
Ragnar Klavan, Augsburg, £4,2M
Alex Manninger, Augsburg, gratis
Georginio Wijnaldum, Newcastle, £23M+£2M

Utlån:
Ryan Fulton, Chesterfield, hele sesongen
Danny Ward, Huddersfield, hele sesongen
Ádám Bogdán, Wigan, hele sesongen
Ryan Kent, Barnsley, hele sesongen
Jack Dunn, Morecambe, halv sesong
Allan, Hertha Berlin, hele sesongen
Jon Flanagan, Burnley, hele sesongen
Lloyd Jones, Swindon, hele sesongen
Sam Hart, Port Vale, fra 25. august og ut sesongen
Taiwo Awoniyi, NEC Nijmegen, fra 26. august og ut sesongen
Andre Wisdom, Red Bull Salzburg, fra 31. august og ut sesongen
Lazar Markovic, Sporting, fra 31. august og ut sesongen

 

 

​11 millioner pund i pluss og det stiger sannsynligvis.

​I en normal bedrift ville jeg ha vært glad, men må ærlig talt innrømme at jeg skulle ønske vi heller gikk litt i minus og fikk en til bak.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Nok en gang ser vi på overgangene at Liverpool er et stykke ifra å bli et topp 4 lag, tror nok eneste sjanse vi har der å bytte eiere.

 

FSG er fornuftige når det gjelder business delen men virker som de har null intresse av sportslig suksess.

Blir nok en lang sesong der vi kommer til å kjempe om EL plass tipper jeg.

Lenke til kommentar

Så styrtrike eiere som bare pøser ut penger er mer interessert i suksess enn FSG? Hadde FSG ansatt Klopp om de ikke hadde interesse av sportslig suksess?

Bare fordi de viser tålmodighet og skjønner at Rom ikke er bygd på en dag? De sparket jo Rodgers, nettopp på grunn av manglende resultater.

 

Vil du heller ha utålmodige styrtrike eiere som sparker hver eneste trener som ikke vinner minst 3 pokaler hver eneste sesong?

 

Jeg syns FSG stort sett åpner lommeboken for de spillerene manageren vil ha. Og jeg syns det er helt greit at de ikke betaler vanvittige overpriser (Pogba f.eks).

 

Du får skylde på manageren. Det er Klopp som ikke ønsker å bruke penger som motivasjonen til å spille for Liverpool, men snarere spillere som vil spille for Liverpool nettopp fordi det er Liverpool.

 

Vis meg gjerne den spilleren som ville spille for Liverpool men valgte en annen klubb på grunn av bedre lønn.

Den spilleren tror jeg ikke eksisterer for å være ærlig.

 

Så hvis vi skal få det slik du vil ha det da med styrtrike eiere som kaster penger etter spillere for å motivere de til å spille for Liverpool, ja da må du nok kvitte deg med både FSG og Klopp.

 

Tror du skal huske på at vi var bare 7 fattige poeng unna Champions League plass og det hadde faktisk vært fullstendig mulig å klare med litt mer medvind. Og det til tross for en ganske shabby sesong i fjor.

 

La oss snakke litt om overganger, eller mangel på i så måte. Vi (supporterne og eksperter og sikkert Liverpool selv) skulle sett at vi fikk en ny venstreback. Penger er tilgjengelig, Jonas Hector var pekt ut som et mål.

Nå vet jeg ikke om de faktisk la inn et reelt bud eller ikke, men det var snakk om at de uansett ikke var villige til å gi så mye som de ønsket for han (£20+m).

Burde vi bladd opp lommeboka og klint til med et bud? Nei, det var jo ingen vits for Hector hadde ingen intensjon om å gå noe som helst sted og skrev i stedet en ny kontrakt.

 

Jeg kan ikke huske å ha lest at vi har mistet mange spillere på grunn av penger. Stort sett fordi de ikke vil spille for Liverpool, som Sanchez og Mkhitaryan.

 

Så hvordan gjør vi Liverpool mer attraktive? Ikke ved å sparke Klopp i hvert fall, det er sikkert og visst.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klopp kunne kjøpt en ny venstreback hadde han hatt lyst, hvis dette går rævva så er det han som har ansvaret.

 

Klopp tenker vel mer langsiktig enn det. Han har fokus på trening. Et par av midtstopperne kan spille venstreback i tillegg til Moreno. Milner virker å være en reserveløsing inntil hele forsvaret er skadefritt. Jeg gir Moreno 1 år før han blir solgt om han ikke forbedrer seg på forsvarsdelen. Jeg tenker Klopp vil bruke dette året på trening og forbedrelse av de som allerede er i troppen, og bedre bruk av spillere i forskjellige posisjoner. F.eks Joe Gomez som både kan spille HB, VB, of SF. Sammen med Moreno er vel han en perfekt rotasjon. Han trenger kamper for å bli god, og da kan han nok ikke bare regne med å spille sentralt i forsvar. Klavan kan også spille ventre forsvar. Jeg tenker han ble hentet som rotasjonsspiller for VF og SF. Flanagan når han kommer tilbake kan også spille VF.

 

Jeg har egentlig vært enig i det hele tiden at Liverpool trenger en ny venstre forsvarsspiller. Men når Klopp ikke kjøper det, har jeg tenkt over alternativene, og de er faktisk ganske greie hvis forsvaret holder seg skadefri. Milner virker også å være en type spiller som kan spille tøft som venstre forsvarer og har en rekke kvaliteter som tilsier at han kan være en god reserveløsning på plassen og gjøre det vanskelig for høyre angrep på andre lag å komme forbi han.

 

Selv hadde jeg likt å se Liverpool satse på Coentrao fra Real Madrid, men det gikk tydeligvis ikke igjennom. Jeg hadde også likt å sett en ny stopperkonge komme inn på laget, f.eks Niklas Süle. Men noe slikt skjedde heller ikke. Og tatt i betraktning at Liverpool nå har Matip og at de også har en rimelig god sentral forsvarsspiller i Sakho, så er de egentlig godt dekket på posisjonen. Emre Can og Joe Gomes kan også spille sentralt i forsvar, og jeg håper virkelig at Joe Gomez er sentral i Klopps fremtidige planer, for han kan bli en enorm forsvarskonge.

 

Liverpool har god dekning på midtbanen også, men kunne godt hatt en bedre sentral midtbanekonge. Men kanskje de har det i Emre Can som midtbane sentral eller defensiv midtbane. Liverpool sin AM rekke er mer enn gode nok og spissplass med Sturridge/Ings/Origi som alternativ er heller ikke dårlig. Når Firminho i tillegg kan spille på den plassen ser det bedre ut.

 

Jeg tenker nok at Klopp ikke er så dum som vi skal ha det til når han ikke gjennomfører kjøp som alle tror er nødvendige og heller fokuserer på trening og de spillerne han har til rådighet. Jeg tror de interessante kjøpene heller kommer neste sommer, for å korrigere det troppen eventuelt mangler da. Eventuelt kan det komme noen spennende og overraskende kjøp av unge spillere i vintervinduet. F.eks Ante Coric, Christian Pulisic og andre han ser på for å bygge Liverpool opp til å bli et sterkt lag også i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...