Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir egentlig faen i cupene ass. Gjør som meg på Fifa, gi 100 % i PL og deretter PL og CL. Jo lenger man kommer i cupene jo mer nødvendig blir det å bruke de beste spillerne, og da går det for ut over PL. Kunne gjerne sett at vi brukte utelukkende spillere med overskudd, uavhengig av motstander og hvor langt vi har kommet.

 

Liga cup er sløsing av energi. Den har meget lav status. Men det er jo en grei mulighet til å bruke unge spillere og eksperimentere med troppen. De kunne vel uansett hevet statusen til Liga Cup i England uten at det hadde skadet.

 

FA Cup har mye høyere prestisje enn Liga Cup, men er i bunn og grunn også sløsing av energi og fører bare til et tetter kampprogram på et tidspunkt hvor både Premier League og Champions League er inne i en avgjørende fase.

 

Liga Cup bør greit kunne gjennomføres uten topp10 fra Premier League forrige sesong, og dermed bli mer spennende og mer prestisjefult for antatt dårligere lag og de som spiller i lavere liga. Premiepenger for å komme seg til kvartfinale kan også heves.

 

FA Cup bør vel egentlig kun ha en mye større premiepot slik at prestisjen kan heves og gjerne sendes på gratis tv, slik at flere kan ta interesse i å følge cupen.

 

Hadde jeg vært manager for et lage med potensiale til topp 8 i Premier League hadde jeg nok tapt både ligacup og FA cup kampene med vilje slik at programmet og fokuset kan ligge på Premier League og Europa Cup/Champions League. Selv om Europa League heller ikke er så veldig interessant. Det er nok gøy for spillerne å delta i Europa League, men å komme langt er jo ikke spesielt prestisjefylt.

Lenke til kommentar

No har vi ikkje europa, så det er ikkje så farlig å henge med i mikkemus og FAcup.

Men alle er vel jamt enige om at ligaen er viktigast.

 

For et lag som Liverpool å slippe å spille i Europa League er jo en kjempefordel. Eneste Liverpool trenger å fokusere på i år er Premier League. Neste år forhåpentligvis Champions League også.

Lenke til kommentar

Det kan jo skade, bokstavelig talt, om en fra startelleveren vår blir skadet. Evt slitasje om det er tett i mellom cup i midtuke og PL i helgene. Jeg husker Dalglish skulle "redde" en svak PL-sesong med å vinne ligacupen, men det betyr virkelig ingenting imo. Kun en liten ydmykhet å se så mye feiring og glede for noe så ubetydelig. Jeg tror vi skal ha en grei sjanse på topp fire i år, og da håper jeg ikke Klopp risikerer det for noen av cupene.

Lenke til kommentar

Det kan jo skade, bokstavelig talt, om en fra startelleveren vår blir skadet. Evt slitasje om det er tett i mellom cup i midtuke og PL i helgene. Jeg husker Dalglish skulle "redde" en svak PL-sesong med å vinne ligacupen, men det betyr virkelig ingenting imo. Kun en liten ydmykhet å se så mye feiring og glede for noe så ubetydelig. Jeg tror vi skal ha en grei sjanse på topp fire i år, og da håper jeg ikke Klopp risikerer det for noen av cupene.

Viktig og hvile spillere, men håper ikke på noe tap heller. Nå er heldigvis bredden fremover på banen veldig bra. Veldig skralt på back plass da, men kan jo hende det er noen som kunne steppet inn om for eksempel Clyne blir skadet. 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

 

Det kan jo skade, bokstavelig talt, om en fra startelleveren vår blir skadet. Evt slitasje om det er tett i mellom cup i midtuke og PL i helgene. Jeg husker Dalglish skulle "redde" en svak PL-sesong med å vinne ligacupen, men det betyr virkelig ingenting imo. Kun en liten ydmykhet å se så mye feiring og glede for noe så ubetydelig. Jeg tror vi skal ha en grei sjanse på topp fire i år, og da håper jeg ikke Klopp risikerer det for noen av cupene.

Viktig og hvile spillere, men håper ikke på noe tap heller. Nå er heldigvis bredden fremover på banen veldig bra. Veldig skralt på back plass da, men kan jo hende det er noen som kunne steppet inn om for eksempel Clyne blir skadet. 

 

 

 

Heldigvis er han "aldri" skadet. 3 sesonger siden eller noe er det vel siden han var utilgjengelig for spill  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Kun en liten ydmykhet å se så mye feiring og glede for noe så ubetydelig.

 

Lol. Bare tapere som ikke går all in for å vinne alt.

Hvorfor skal man ikke feire når man har vunnet noe? Da er man jo best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...