Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Selv håper jeg vi selger Kewell, egentlig. Men med litt blandet følelse ... Har alltid likt ham, vil sånn sett egentlig at han skal bli i Liverpool så lenge som mulig. Men han er skadeforfulgt, han har nådd toppen vil jeg påstå, og sånn sett er det nok smartest å selge ham til en sum pålydende £5M+. Hvis ikke kan vi risikere å bare sitte igjen med en helt middelmådig venstreving som aldri kommer i form på grunn av skadeavbrekk. Men som sagt, har alltid likt Kewell ... :(

 

Positiv til Neill hvis han kommer. Har forklart dette i detalj tidligere i tråden. Blir også glad hvis Diao og Kromkamp forsvinner, og Pongolle går på lån. Vi trenger definitivt ikke sistnevnte denne sesongen, og de to andre er rett og slett for dårlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler jeg også på, spesielt siden Kewell er skadet for tiden. Ser ikke helt logikken i at Tottenham skal betale £5M for en spiller som for øyeblikket er skadet og som generelt er veldig skadeplaget. Tviler på at han blir solgt nå.

 

Men jeg håper det, for klubbens beste. Selv om jeg liker ham utrolig godt, er det bare til å innse at Kewell er på vei ned. Han er skadeplaget og går dermed altfor mye skadet, han kommer aldri i form på grunn av at han er skadet, og i tillegg har han en av de høyeste lønningene i Liverpool. På venstresiden har vi god nok dekning nå, med Riise, Aurelio, Warnock (om ikke han forsvinner til Blackburn), Zenden og Gonzalez. Et salg ville vært meget bra for klubbens beste.

Lenke til kommentar

Uenig. En Zenden i form er omtrent like god som Kewell når han ikke er i form. Dog kan man ikke sammenligne dette i en salgssituasjon, fordi Kewell ville blitt solgt for mye mer, samt at man må se på lønningene.

 

Kewell er etter mitt syn altfor mye skadeplaget, og når han først er skadefri trenger han lang tid på å finne formen og som regel blir han skadet i mellomtiden ... Hovedargumentet for å selge Kewell er nettopp nevnte skaderisikoen, samt at han har en av LFCs høyeste lønninger - ligger på £60 000 i uka i følge Liverpool.no. Samme hvor mye jeg liker Kewell, er dette enorme summer for en så skadeplaget spiller som svært sjelden er i form. Jeg ville nok valgt Gonzalez, Garcia og Aurelio på venstrevingen foran Kewell 10/10 ganger slik situasjonen er nå. Zenden blir en back-up.

Lenke til kommentar

Hmm ... Hva i all verden? Vi selger Kromkamp (og Barragan tidligere) uten å hente inn en erstatter? Hva i all verden er det som foregår? Vi kan da ikke bare ha Finnan på høyrebacken, og midtstopper Carragher som back-up. Det er jo syltynt. Ikke nok med at høyrebacken har vært vår svakeste ledd lenge siden vi har hatt liten bredde der når Finnan er utilgjengelig, men nå gjør vi altså dette kunststykket?!

 

Håper virkelig Neill kommer. Vet ikke om vinduet er gått ut nå (gikk vel ut ved midnatt, men vet ikke helt hvilken tidssone det gjelder?) eller om det er ordnet og offentliggjøres utpå dagen, men håper for Guds skyld det har gått i orden. Går rett og slett ikke an å ha én rendyrket høyreback i stallen!

Lenke til kommentar

Da er det klart, som vi egentlig forventet etter natten, at overgangen til Neill ikke ble fullført. Veldig synd, vil jeg si, for øyeblikket, da vi sliter med høyrebacken nå. Samtidig høyner det sjansene for at vi prøver på Alves igjen ved neste transfervindu, som i lengden utvilsomt er en bedre (dog dyrere) løsning. Ellers er jo Neill bosmanspiller ved neste transfervindu, så der har vi også en billig løsning. Det jeg dog er bekymret for er tiden nå til neste vindu, da vi kun har én rendyrket høyreback og det er syyyyltynt. Greit at Carragher kan spille der, og Gerrard kan, men jeg foretrekker begge disse i sinne opprinnelige roller der de utvilsomt er aller best. En løsning er Paletta eller Warnock, men igjen - usikkerheten er til stede fordi disse ikke er rendyrka høyrebacker. Ellers har vi noen juniorer, mend der er det enda større usikkerhet for øyeblikket. Er veldig fornøyd med dette transfervinduet totalt sett, da vi har forsterket laget, men jeg stiller meg svært undrende til at vi solgte både Kromkamp og Barragan uten å hente inn én eneste erstatter og jeg frykter det verste dersom Finnan blir skadet, eller når sesongen trår til og Finnan begynner å bli sliten etter 40-50 kamper.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...