Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har kontrakt ut august. Også er det vel fremdeles gode muligheter for at han blir ut sesongen. Martinez har slitt litt med skader, Varane trenger generelt at man begrenser hvor mye han spiller. Så da er det greit med 5 og ikke 4 stoppere (evnt. at Shaw må brukes på stopperplass igjen).

Lenke til kommentar

https://www.united.no/nyhetsarkiv/na-er-united-blitt-det-laget-som-presser-mest-offensivt/

Antall pressforsøk på motstanders halvdel hittil i sesongen:

  1. Manchester United 237
  2. Brighton 227
  3. Everton 226
  4. Newcastle 223
  5. Liverpool 207
  6. Wolves 207
  7. Bournemouth 205
  8. Tottenham 169
     
Spoiler
  1. Bruno Fernandes 35
  2. Alejandro Garnacho 30
  3. Mason Mount 29
  4. Marcus Rashford 27
  5. Casemiro 24
  6. Antony 21
  7. Luke Shaw 15

Interessant. Forrige sesong var United på 14. plass på denne statistikken. Bare to kampers grunnlag foreløpig da, det blir spennende å se hvordan dette fortsetter, eller om det i det hele tatt kan fortsette uten Mount på banen.

Også fra artikkelen:

Sitat

Det er også verdt å merke seg at Casemiro faktisk er den spilleren i hele Premier League som står bak flest press som har endt i gjenvinning så langt.

Hele 18 ganger mot Wolverhampton og Tottenham har brassen satt inn et press som har ført til en United-gjenvinning i løpet av fem sekunder etter det. Newcastles Tonali, Liverpools Konaté og Wolves’ Kilman er nærmest med 15.

Med et snitt på 9,0 per kamp er Casemiros snitt så tidlig dobbelt så bra som i hele forrige sesong.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke helt hvordan du kommer til alle disse konklusjonene om hvordan det fungerer i United, eller hva du baserer det på? Hvorfor tror du ikke United lengre har en speideravdeling? Hvorfor tror du manageren alene tar avgjørelsene om alle spillerkjøp? Hvordan kommer du til at det ikke er gjort endringer på dette området?

Nå synes jeg ikke det har vært så mye gærent med kjøpene våre under Ten Hag heller. De nye spillerne før fjorårssesongen har alle gjort det bra, forsterket oss og er gode kjøp synes jeg (Martinez, Casemiro, Antony, Eriksen), kanskje med unntak av Malacia. 

Bare en følelse med tanke på at flertallet av de som hentes er spillere ETH har erfaring med fra tidligere. (Martinez , Mount, Malacia, Eriksen, Antony, Onana og eventuelt Amrabat) Om det er et fungerende nettverk av speidere og bruk av analyseverktøy for å kartlegge spillere så er det veldig spesielt at de beste kandidatene i de posisjonene vi forsterker er tidligere ETH spillere eller med bakgrunn fra Nederland. Så dermed er det mer sannsynlig at det er ETH som har sagt hvilke spillere han ønsker, og ikke hvilke spillertype han ønsker. Et annet tegn er jo at det hentes unggutter som er i familie med ansatte og tidligere spiller. 

Mulig alt er tilfeldigheter, og bassert på spillertyper til taktikken ETH ønsker å kjøre så finnes det ikke bedre alternativer når de søker igjennom databaser av spillere fordelt på hele verden, samt kartlagte spillere av speidernettverket, men jeg tror ikke noe på det. Andre klubber klarer dette, vi gjør ikke det. 

Anthony har ikke vært den spilleren jeg så for meg, og har så langt ikke vært løsningen på problemene på høyrekant. Samme kan vel sies om Malacia. Jeg forstår heller ikke helt poenget med å hente inn en spiller som for eksempel Malacia. Ja jeg forstår han er backup, men bør ikke en spiller som hentes inn være av slik kvalitet at de i det minste har potensiale til å utfordre og eventuelt ta plassen fra den som er fast på sikt? Malacia er ikke en slik spiller ut i fra hva jeg har sett av ham, og vil vel aldri bli noe mer enn backup heller. 

Fred var på banen i 56 kamper sist sesong, han ble solgt og er ikke erstattet enda. At han ble solgt synes jeg var helt rett, at det ikke er kommet inn en bedre spiller i samme posisjon er bekymringsfullt. 

Jeg er tydeligvis ganske alene om å være pessimist angående disse tingene, så kanskje det er følelsesstyrt og ubegrunnet, men det er slik klubben fremstår på overgangsmarkedet i mine øyne.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er vel eneste venstrebacken i klubben nå siden Williams akkurat er sendt på lån.

Mener Dalot scoret da han var venstreback i Shaws fravær forrige sesong, tror det var mot Forest.

Shaw er så viktig for laget og så god at det blir en nedgradering uansett, men vi har hatt verre skadeproblemer før.

Med såpass lange kamper denne sesongen frykter jeg at det blir like ille igjen. Allerede mye skader i hele ligaen.

På den positive siden trener Højlund med laget. Han blir ikke klar nå, men på Ten Hag i dag virket det som neste helg ikke er umulig.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (3 timer siden):

Kunne det vært en ide å latt Jadon Sancho få noen kamper på høyre og droppet Antony? Antony er veldig forutsigbar da han utelukkende skal skjære innover og prøve å sette den i lengste. Hadde vært greit å prøvd noe annet på den siden snart.

Har håpet å se enten det eller Garnacho der, men samtidig er Antony vesentlig bedre og mer disiplinert defensivt. Ten Hag ser han som viktig for systemet. Tror det skal litt til før det skjer.

Egentlig har jeg lyst til å se Sancho på topp som falsk nier før Højlund er klar, sånn at Rashford kan spille på venstre. Det ble prøvd i pre-season og så ganske spennende ut egentlig.

Lenke til kommentar

Synes ikke folk overreagerer. Uttalelser som er kommet til nå er bassert på følelser, og dermed helt ok. Selv om en ser på det nå i ettertid så var det to mål som ikke skulle ha skjedd.

Men, etter de fire første minuttene når laget valgte å møte opp til kamp så spilte de bra. De gjorde en god figur frem til McT kom inn for Antony. Da skulle de forsvare inn ledelsen og ga fra seg alt initiativ og slapp Forrest helt unødvendig inn i kampen. De burde holdt presset oppe å gått for nr 4 i stedet.

På en annen side sparte de nok en del krefter på å legge seg bakpå, og så lenge det holdt helt inn er det greit nok. Personlig skulle jeg sett de punktere kampen istedet, men da kunne vi fort endt opp som Arsenal med ett poeng istedet og et sent mål i mot.

Mange gode i dag, spesielt Antony ønsker jeg å trekke frem sammen med Bruno.

Lenke til kommentar

Mye som var bra i dag, og klar fremgang etter Wolves og Spurs. For meg var Wan-Bissaka banens beste etter Bruno.

Antony som nevnt her var også god. I dag holdt han bredden, var god til å kombinere og utfordret med suksess på utsiden. Mye fine angrep med han og Wan-Bissaka involvert. Veldig nære scoring også med sitt sedvanlige bananskudd. En annen ving som holdt bredden og hadde en helt annen kamp enn i de to første rundene var Rashford. Han er så mye bedre på venstrekanten, og bidrar nesten alltid med målpoeng derfra.

Varane sin form bekymrer meg noe. Nå vet jeg ikke om han ble byttet ut på grunn av skade, men vi ble bedre offensivt med Lindelöf på banen. Han er en bedre pasningsspiller og bidrar mer til å åpne opp med dype løp gjennom ledd.

Arsenal borte neste. De har ikke imponert så mye ennå de heller, men det blir vanskelig på Emirates. Shaw, Mount og kanskje Varane ute, mulig det blir Højlunds første kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...