Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Denne her missa jeg faktisk i går, virker ikke som folk gjenga denne på Twitter. Fra Richard Arnolds åpne brev:

 

Sitat

The alleged victim's family participated in the process and were given the opportunity to review and correct our factual findings.

 

Veldig interessant. Det har jo blitt argumentert med at mennesker i sånne typer forhold ofte går tilbake til hverandre, og at det derfor ikke frikjenner Greenwood at de er sammen igjen og har fått barn. Dette handler vel ofte om frykt og at ingen andre vet om hva som skjer innad i forholdet. I dette tilfellet er jo alt på bordet, og det at familien, som kan representere "offeret" fra et nøytralt og oppegående ståsted faktisk har fått si sin mening....

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.berZerk skrev (6 minutter siden):

Jeg forholder meg til dømt/ikke dømt, alt det andre er umulig å vite hva som er riktig uansett hvor ille det ser ut. 

I utgangspunktet jeg også, men når det kommer til overgrepssaker i akkurat det britiske rettssystemet blir det en lite hensiktsmessig inngang å ha da svært få blir siktet og enda færre blir dømt i slike saker der, på grunn av ekstremt strenge beviskrav. Det er relativt sett nesten ingen som dømmes uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (14 minutter siden):

Og nettopp derfor liker jeg å holde tankene og meningene mine langt unna saker som dette her, det kan være alt mulig rart som ligger bak. Jeg forholder meg til dømt/ikke dømt, alt det andre er umulig å vite hva som er riktig uansett hvor ille det ser ut. 

Det er et godt poeng, derfor sletter jeg min siste "tanke".

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

I utgangspunktet jeg også, men når det kommer til overgrepssaker i akkurat det britiske rettssystemet blir det en lite hensiktsmessig inngang å ha da svært få blir siktet og enda færre blir dømt i slike saker der, på grunn av ekstremt strenge beviskrav. Det er relativt sett nesten ingen som dømmes uansett.

Hva blir mer hensiktsmessig da, og lage sin egen oppfatning basert på bruddstykker av den informasjonen som blir offentliggjort? Jeg liker ikke den gapestokkmentaliteten som man ser i mange saker i sosiale medier. Det er en grunn til at man fjernet gapestokken for over 150 år siden. 

Lenke til kommentar

Som priviligert idrettutøver som tjener millioner så er man derfor mer i søkelyset. Dette vet de og det er endel av det, så om man driter seg ut så fortjener man denne virtuelle gapestokken. Man skal holde de ved en høyere standard enn resten av befolkningen, og det er deres plikt og oppføre seg

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at Casemiro, og midtbanen i sin helhet, får ekstremt unødvendig mye pepper?

Vår offensive rekke har vært helt ubrukelig siden sesongstart, og virker beskyttet av både media så vel som fans. Kan det være fordi over halve frontrekken vår er britisk og/eller fra akademiet?

Rashford er ubrukelig i spissposisjon. Anthony kunne like greit lekt gjemsel ute på banen. Sancho sover i timen - dog vært friskere enn før, og Garnacho er ung og ikke god nok fra start. I tillegg finner disse tre-fire spillerne seg konstant ute av formasjon og etterlater enorme rom bak seg hver kamp, og både Rashford og Sancho gjør ikke returløp - selv Rashford med sin nye 300k-i-måneden kontrakt.

Og så, for litt ekstra salt i såret, så har vi Mount (som jeg og mange andre var ekstremt usikker på lenge før kjøp) som virker som en forvirret høns. Og Bruno som prøver alt for mye på en gang, for så å være død i bena siste tjue minuttene og prøve på konstante langskudd.

Men neida, det er Casemiro som har blitt feit tydeligvis og for gammel... selv om frontlinjen vår hadde over 20 skudd på mål mot Tottenham. Hvor mange sjanser trenger de egentlig? 50?

Jeg er direkte bekymret for oss denne sesongen. Vår defensive rekke er god, men med alt for mye arbeid rettet mot seg. Midtbanen er svak og forvirret. Men verst av alt, spør du meg, er den offensive rekken. Jeg er målløs!

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar
Aldrack skrev (1 time siden):

Hva blir mer hensiktsmessig da, og lage sin egen oppfatning basert på bruddstykker av den informasjonen som blir offentliggjort? Jeg liker ikke den gapestokkmentaliteten som man ser i mange saker i sosiale medier. Det er en grunn til at man fjernet gapestokken for over 150 år siden. 

Man kan gjøre det, eller i hvert fall unngå å spekulere alt for langt, siden vi ikke har særlig mye kunnskap om denne saken. Det vi har å forholde oss til er de to uttalelsene der Greenwood har sagt han har handlet feil, og at det som skjedde av klubben og Richard Arnold ble bedømt uforenlig med arbeidsgiverens verdier. Det synes jeg forsåvidt er nok.

Lenke til kommentar
Debutanten skrev (2 minutter siden):

Bare jeg som synes at Casemiro, og midtbanen i sin helhet, får ekstremt unødvendig mye pepper?

Vår offensive rekke har vært helt ubrukelig siden sesongstart, og virker beskyttet av media ettersom over halvparten er britiske og/eller fra akademiet.

Rashford er ubrukelig i spissposisjon, Anthony kunne like greit lekt gjemsel ute på banen, Sancho sover i timen - dog vært friskere enn før, og Garnacho er ung og ikke god nok fra start. I tillegg finner disse tre-fire spillerne seg konstant ute av formasjon og etterlater enorme rom bak seg hver kamp, og Rashford gjør ikke returløp selv med sin nye 300k-i-måneden kontrakt engang.

Og så, for litt ekstra salt i såret, så har vi Mount (som jeg og mange andre var ekstremt usikker på lenge før kjøp) som virker som forvirret høne og Bruno som prøver alt for mye på en gang for så å være død i bena siste tjue minuttene og prøve på konstante langskudd.

Men neida, det er Casemiro som har blitt feit tydeligvis og for gammel... selv om frontlinjen vår hadde over 20 skudd på mål mot Tottenham. Hvor mange sjanser trenger de egentlig? 50?

Jeg er direkte bekymret for oss denne sesongen. Vår defensive rekke er god, men med alt for mye arbeid rettet mot seg. Midtbanen er svak og forvirret. Men verst av alt, spør du meg, er den offensive rekken. Jeg er målløs!

Jeg var litt inne på angrepsrekka på forrige side:

Snikpellik skrev (På 20.8.2023 den 21.34):

Ut fra disse tre kampene med samme lag (Lens, Wolves, Spurs) er jeg mer bekymret over hva som skjer i fremste ledd enn på sentral midtbane egentlig.

En ting er sjansesløseriet. Vi har 4.28 i xG på de to kampene til nå, men bare én scoring. Ikke skapt voldsomt med sjanser, men det har likevel vært noen kjempemisser allerede. Det har vi ikke råd til, spesielt når vi skaper mer enn motstanderen borte sånn som vi gjorde mot Spurs. 

Det problemet som er størst er at vi ikke klarer å holde i ballen høyt i banen. Pasningsspillet sitter ikke, og ingen driblet seg forbi noen en eneste gang i andreomgangen før Pellistri kom inn. Jeg håper dette kan bli bedre når Højlund er spilleklar og laget har en mer definert targetmann som motstander må ta hensyn til på en litt annen måte. Per nå er det ganske lite fysikk og duellstyrke i dette laget.

Ellers ser jeg nok ikke såpass mørkt på det som du gjør, og tror ikke det skal så mye justeringer til før ballen ruller bedre i angrep. Jeg har veldig troa på Garnacho, ganske troa på Antony, litt troa på Sancho og jeg mener Rashford er vår beste angrepsspiller - men han virker litt ute av form og er bedre på kanten. Vi trenger litt bedre balanse på midten og å holde ballen lengre i laget sånn at de to lagdelene linker bedre sammen.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Mount er skadet og ute i noen uker. Tilbake etter landslagspausen. Mister Forest og Arsenal-kampene.

https://x.com/manutd/status/1694041674647760953?s=46

Jeg ler så jeg griner. Dette går fra ille, til verre. Altså, spilleren har jo vært usynlig i over ett år. Men - kom igjen da! Mainoo, Mount, Fred, VDB. Alle som kan gjøre bittelitt bedre enn McTominay er borte. Lykke til til oss.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Mount er skadet og ute i noen uker. Tilbake etter landslagspausen. Mister Forest og Arsenal-kampene.

https://x.com/manutd/status/1694041674647760953?s=46

Mener jeg leste at han også var en del skadet i Chelsea? Trasig uansett, men kanskje ikke den verste timingen mtp kampprogram, og et visst behov for å prøve en annen konstellasjon på midten. 

Lenke til kommentar
Aldrack skrev (11 timer siden):

Mener jeg leste at han også var en del skadet i Chelsea?

Han hadde en skade i bekkenet forrige sesong som satt han ut i et par måneder, samt en belastende stalking-sak.

Ellers har han vært Chelseas beste spiller de siste årene og vært lite skadet. Ute med skade i en kamp i 19/20, ingen i 20/21 og fire i 21/22.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 22.8.2023 den 21.38):

Mount er skadet og ute i noen uker. Tilbake etter landslagspausen. Mister Forest og Arsenal-kampene.

https://x.com/manutd/status/1694041674647760953?s=46

4-6 uker sies det, 5-8 kamper.

Kanskje dette er hell i uhell, at de bruker dette som unnskyldning til å hente inn en ny midtbane og samtidig rette opp i balansen på midtbanen.

Det er noe helt feil i hvordan vi henter spillere. Forstår ikke hvorfor det alltid skal være manager som tar de avgjørelsene. Bør ikke det være andre i klubben som står bak slikt, lokaliserer og henter korrekte spillere i posisjonene som manager ønsker å forsterke? Bruke nettverk, speidere, analyseverktøy osv til å kartlegge riktige spillere fremfor at manager skal velge ut i fra egne preferanser. 

Andre klubber klarer jo dette, så det kan ikke være så vanskelig å få til. Da hadde vi kanskje unngått ubalansen vi har i laget, kanskje fått inn enn høyrekant som var mer egnet til langt lavere overgangssum. Høyreback som er mer i tråd med hva ETH ønsker osv.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det ikke gjøres endringer på dette området.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (11 timer siden):

4-6 uker sies det, 5-8 kamper.

Kanskje dette er hell i uhell, at de bruker dette som unnskyldning til å hente inn en ny midtbane og samtidig rette opp i balansen på midtbanen.

Det er noe helt feil i hvordan vi henter spillere. Forstår ikke hvorfor det alltid skal være manager som tar de avgjørelsene. Bør ikke det være andre i klubben som står bak slikt, lokaliserer og henter korrekte spillere i posisjonene som manager ønsker å forsterke? Bruke nettverk, speidere, analyseverktøy osv til å kartlegge riktige spillere fremfor at manager skal velge ut i fra egne preferanser. 

Andre klubber klarer jo dette, så det kan ikke være så vanskelig å få til. Da hadde vi kanskje unngått ubalansen vi har i laget, kanskje fått inn enn høyrekant som var mer egnet til langt lavere overgangssum. Høyreback som er mer i tråd med hva ETH ønsker osv.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det ikke gjøres endringer på dette området.

Ja, kjedelig at det ser ut til å bli lengre enn det United meldte først. Da er det inn med Eriksen i laget igjen, kanskje McTominay. Utrolig synd med skaden til Mainoo, jeg tror han ville vært aktuell for en del spilletid og.

Jeg vet ikke helt hvordan du kommer til alle disse konklusjonene om hvordan det fungerer i United, eller hva du baserer det på? Hvorfor tror du ikke United lengre har en speideravdeling? Hvorfor tror du manageren alene tar avgjørelsene om alle spillerkjøp? Hvordan kommer du til at det ikke er gjort endringer på dette området?

Nå synes jeg ikke det har vært så mye gærent med kjøpene våre under Ten Hag heller. De nye spillerne før fjorårssesongen har alle gjort det bra, forsterket oss og er gode kjøp synes jeg (Martinez, Casemiro, Antony, Eriksen), kanskje med unntak av Malacia. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...