Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra disse tre kampene med samme lag (Lens, Wolves, Spurs) er jeg mer bekymret over hva som skjer i fremste ledd enn på sentral midtbane egentlig.

En ting er sjansesløseriet. Vi har 4.28 i xG på de to kampene til nå, men bare én scoring. Ikke skapt voldsomt med sjanser, men det har likevel vært noen kjempemisser allerede. Det har vi ikke råd til, spesielt når vi skaper mer enn motstanderen borte sånn som vi gjorde mot Spurs. 

Det problemet som er størst er at vi ikke klarer å holde i ballen høyt i banen. Pasningsspillet sitter ikke, og ingen driblet seg forbi noen en eneste gang før Pellistri kom inn. Jeg håper dette kan bli bedre når Højlund er spilleklar og laget har en mer definert targetmann som motstander må ta hensyn til på en litt annen måte. Per nå er det ganske lite fysikk og duellstyrke i dette laget.

EDIT: En annen faktor, som jeg synes var tydelig i begge de to kampene og også i siste treningskamp er at vi mangler litt intensitet, og spesielt etter 50-60 minutter. Ser man på statistikken har United færre spurter og løp færre kilometer enn motstanderne i de første kampene. En pre-season som avsluttes med Manchester til Edinburgh til New Jersey til San Diego til Houston til Las Vegas og så igjen til Dublin de siste par ukene er veldig intenst. United spilte også flest treningskamper av alle lagene i ligaen i sommer.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Så da har Manchester United bare forsterket nåtidens jury gjennom sosiale medier, og at uskyldig til det motsatte er bevist hører fortiden til.

Helt sikkert den rette avgjørelsen, men på feil grunnlag, imo. Trist å se hva verden tyr til.

Vi får alle håpe at hvis vi gjør en gigamega tabbe i vårt liv at vi ikke blir forhåndsdømt, fryst ut og anklaget like sterkt som MG uten å en gang ha hørt fra verken ham selv eller damen (som han nå er sammen med igjen, og venter barn med).

Endret av Debutanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (22 minutter siden):

Håper noen lærer av denne saken. Ikke forhåndsdøm.

Yeah, bro! 

Men helt seriøst, bra klubben og Greenwood tok riktig avgjørelse sammen. Ekstremt uheldig situasjon han utsatte seg for, noe han innrømmer selv. Fremdeles ung så mulighen er der.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad det ble tatt riktig avgjørelse.

Om man ser tilbake i tid er det utrolig synd at han gjorde det han gjorde. For et monstertalent, og for en avslutter. Vokst opp i klubben, alle muligheter til å bli en storhet i Uniteds stolte historie med egenproduserte spillere.

Sånn ble det ikke, og det er bare hans egen feil. Nå håper jeg det løser seg fort med å finne en annen arbeidsgiver.

Greenwoods uttalelse:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/den-beste-avgjorelsen-for-oss-alle-er-at-jeg-fortsetter-fotballkarrieren-min-borte-fra-old-trafford/

Richard Arnolds uttalelse:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/slik-forklarer-arnold-avgjorelsen/

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, bshagen said:

Dette er ikke ensbetydende med at han ikke har påført henne vold, dette har utallige historier fra lignende tilfeller vist oss

Sa ikke det. Og det er heller ikke ensbetydende med at han er skyldig. Hva hvis det var rollespill? Hva hvis hun pepret han i seks, tolv måneder om å slå henne? Hva hvis han gjorde det fordi han ble overbevist om at det var en sexlek hun tente på? Hva hvis hun truet med å ende forholdet hvis han ikke gjorde det hun sa? Hva hvis det var en barnslig og dårlig motivert felle, som gikk utover all kontroll?

Hele saken er totalt uprofesjonell og pill råtten, og alle involvert burde skamme seg. Fansen er mer forvirret enn klok etter det hele, og vi burde vært informert bedre om forholdene som faktisk lå til rette.

Det er så forbanna lett og kaste folk under bussen av èn alvorlig feil i livet, for så å danse videre med sitt eget liv. Men så skjer noe sånt deg eller meg om ti år? Nei da ser vi tilbake på saker som dette og tenker "aiai, jeg skulle reflektert litt forbi nesetippen fordi jeg har vært fordomsfull hele livet og nå får jeg tilbake med samme mynt".

 

Jeg sier ikke at dette gjelder deg altså, @bshagen. Jeg sier bare at dette er mitt standpunkt på det hele. Hele mitt liv har jeg sett mennesker være fordomsfulle og følge elvestrømmen fordi det er trygt og akseptabelt. Og så når ting butter i mot så vil alle bli behandlet slik de aldri behandlet andre.

 

Jeg er totalt delt på hele saken, men mener klubben tok det rette valget. Det ble bare tatt under de helt feile forholdene og med total mangel på åpenhet og respekt for fansen.

 

Uansett; er fyren så ondskapsfull som videoene viste, så håper jeg at det aldri blir noe neste, stor klubb og at han får skynding hjelp. Og skulle fyren ha blitt manipulert og lurt i kjærlighetens navn; måtte Gud ha tålmodighet for våre fordomsfulle sjeler.

Endret av Debutanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Debutanten skrev (3 timer siden):

Hva hvis det var rollespill? Hva hvis hun pepret han i seks, tolv måneder om å slå henne? Hva hvis han gjorde det fordi han ble overbevist om at det var en sexlek hun tente på? Hva hvis hun truet med å ende forholdet hvis han ikke gjorde det hun sa? Hva hvis det var en barnslig og dårlig motivert felle, som gikk utover all kontroll?

Da ville vel NOEN prøvd å få ut den siden av saken. I stedet ble det stille og hun gikk tilbake. Ting TYDER på at det hun sa stemte men at hun vil ha han tilbake. Slik mange voldsofre gjør. Hvor er forsvaret til Greenwood? Ingen steder. Jeg har ikke hørt noe formildende rundt han i hele saken.

I saker der folk blir falskt anklaget så PRØVER de i alle fall å vise at de er uskyldig. Kan ikke si at det ble forsøkt her. Her var det mest "få saken til å forsvinne"-stemning.

Nei fuck Greenwood. Godt å bli kvitt han. Enten er han voldelig mot dama eller så har han VERDENS verste PR team og advokater rundt seg selv som ikke klarer å få han til å framstå som et fnugg uskyldig. Jeg tipper det er det første.

banansplitt™ skrev (4 timer siden):

Håper noen lærer av denne saken. Ikke forhåndsdøm.

Enig. Alt for mange som trodde han var uskyldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 timer siden):

Da ville vel NOEN prøvd å få ut den siden av saken. I stedet ble det stille og hun gikk tilbake. Ting TYDER på at det hun sa stemte men at hun vil ha han tilbake. Slik mange voldsofre gjør. Hvor er forsvaret til Greenwood? Ingen steder. Jeg har ikke hørt noe formildende rundt han i hele saken.

I saker der folk blir falskt anklaget så PRØVER de i alle fall å vise at de er uskyldig. Kan ikke si at det ble forsøkt her. Her var det mest "få saken til å forsvinne"-stemning.

Nei fuck Greenwood. Godt å bli kvitt han. Enten er han voldelig mot dama eller så har han VERDENS verste PR team og advokater rundt seg selv som ikke klarer å få han til å framstå som et fnugg uskyldig. Jeg tipper det er det første.

Enig. Alt for mange som trodde han var uskyldig.

 

Jo mer Greenwood er uskyldig jo mer skyldig er Harriet Robson og vice versa. Så der kan du ha grunnen til at de nøyer seg med å nevne at de mener han er uskyldig uten å gå for langt inn i det å forsvare. Det er tross alt sånn at de er en liten familie nå, og alt som skader den ene skader den andre.

Endret av banansplitt™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (11 minutter siden):

Så der kan du ha grunnen til at de nøyer seg med å nevne at han er uskyldig uten å gå for langt inn i det å forsvare.

Hvem sier han er uskyldig? Har klubben sagt det? Forskjell på ikke dømt og uskyldig. Uskyldig til det motsatte er bevist gjelder kun for retten, ikke ute i daglige liv.

banansplitt™ skrev (13 minutter siden):

Det er tross alt sånn at de er en liten familie nå, og alt som skader den ene skader den andre.

Helt enig. Om det er sant eller ikke så er det en veldig fucka situasjon for de. En eller begge har problemer uansett hvordan man vrir på det. 

Stakkars unge 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor vi som supportere skal ha krav på å vite detaljer i denne saken.

Tragisk hele greia, Så får vi håpe de er blitt enige på godt grunnlag og ikke i konebankers offer går tilbake til mishanlderen sin.

Men det har ikke eg en dritt med uansett i denne saken.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (38 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor vi som supportere skal ha krav på å vite detaljer i denne saken.

Tragisk hele greia, Så får vi håpe de er blitt enige på godt grunnlag og ikke i konebankers offer går tilbake til mishanlderen sin.

Men det har ikke eg en dritt med uansett i denne saken.

Supportere bør vite hva slags type mennesker som representerer klubben de støtter. Om de er voldtektsmenn, konebankere, et cetera. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...