Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (11 minutter siden):

Jo, tja. Best i 1. mtp antall sjanser, men Tottenham hadde de STØRSTE sjansene. 2. omgang så eksisterte vi ikke engang. Fradømt straffe, hvilken da? 

EDIT: Hvis det skuddet til Garnacho i hånden på Romero, så syns jeg ikke det er straffe. Det er altfor nærme

Den soleklart største sjansen i første hadde Bruno. Og Man. U var ganske gode i spillet og presset Tottenham tidvis godt,  det sa til og med Spurs sin trener som mente at laget hans ikke hang med de første tredve. 

2. omgangen var begredelig, der er vi selvsagt enige. 

Og jo, det er straffe, både ut i fra regelverket og vanlig praksis. Romero har hånden unaturlig langt ut og blokkerer en mulighet  (men rent karmamessig er det greit at man ikke får den med tanke på hva som skjedde mot Wolves). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Da så du ikke hele første omgangen. 

Jo. Bruno er alene med keeper på fem meter, har masse tid og header som en syvåring. Førsteomgangs største sjanse.

XG-en I førsteomgang er forøvrig 1.74 (ManU) vs 0.52 (Spurs). Det er den begredelige andreomgangen som gjør at man glemmer at første faktisk var ganske bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (16 minutter siden):

Jo. Bruno er alene med keeper på fem meter, har masse tid og header som en syvåring. Førsteomgangs største sjanse.

Uenig. Tottenham hadde en sinnsykt en i tverra og det var flaks det ikke var selvmål rett etterpå.

xG er ingen fasit for kvalitet, dette har vi sett gang på gang på gang på gang. At folk bruker dette enda er meg en gåte

Lenke til kommentar
bshagen skrev (16 timer siden):

Uenig. Tottenham hadde en sinnsykt en i tverra og det var flaks det ikke var selvmål rett etterpå.

xG er ingen fasit for kvalitet, dette har vi sett gang på gang på gang på gang. At folk bruker dette enda er meg en gåte

Et langskudd i tverra er ikke en større sjanse enn en heading alene med keeper på fem meter bare fordi headingen er elendig utført. Bruno snur jo seg mot linjemannen i håp om at det er offside fordi han innser hvilken enorm mulighet han nettopp har svidd.

Og det andre stangskuddet er et innlegg som tilfeldigvis treffer baksiden av leggen på Shaw og dermed skifter retning. Å slippe inn det målet ville vært ekstremt uflaks.   

XG er på ingen måte et perfekt verktøy og feilbrukes av enkelte, men det er en langt bedre metode for å måle hvor nærme et lag er å score enn publikums subjektive vurderinger som ofte hever opp det spektakulære (som stangskudd og TV-redninger) og undervurderer det uspektakulære (som blokkeringer og klønete avslutninger). 

Endret av VifteKopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (28 minutter siden):

Samma det, vi tapte i dag - dønn fortjent. Det er 100% en sannhet. Enten du vil det eller ikke. 

Det er riktig at vi tapte og at det til slutt nok var fortjent. Men vi spilte altså en ganske god første omgang og burde hatt på både en scoring og en straffe. Det var den begredelige andre omgangen som ødela. 

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at det fokuseres på andreomgangen. Vi har så langt hatt 3 dårlige omganger, og en ok+ mot Wolves og Spurs. To middelmådige lag som har mistet sine beste spillere i sommer.

Synes det er bekymringsverdig at så mange forutså dette når Mount ble kjøpt, og så starter sesongen og det er nøyaktig den overkjøringen som har spådd vi ser.

Flere gode  innlegg på Reddit, redcafe som avkledde svakhetene i laget før sesongstart, og nå er det nøyaktig det vi ser med en Bruno-Mount-Casemiro midtbane.  Nå er det heldigvis tidlig i sesongen, så mye kan endre seg. Men for meg er det bekymringsfullt det vi til nå har sett, vi fremstår som Chelsea 22/23.

Hva er det ETH ønsker å få til med laget han har disponibelt? Hvorfor gikk han så hardt for en Mount som kom fra en elendig sesongbi Chelsea fremfor å satse alt på Caicedo eller tilsvarende spillertype tidlig i vinduet? Lever han fortsatt i håpet om at FDJ skal melde flytting til den røde delen av Manchester? Om noe så ender han vel opp i City med tanke på skaden til De Bruyne? Laget vårt er fult av svakheter, og bortsett fra vår nye keeper så ser jeg ikke at laget er forsterket fra sist sesong. Chelsea, Newcastle, Arsenal har forsterket laget stort, City er en maskin, Liverpool har fått inn en ny generasjon på midten. Vi er svekket denne sesongen sett opp mot disse lagene.

Jeg krisemaksimerer sikkert så til de grader, men det er slik jeg føler det etter spillet de to første kampene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (4 timer siden):

Jeg krisemaksimerer sikkert så til de grader, men det er slik jeg føler det etter spillet de to første kampene.

Spiller man ræva hjemme mot Forest neste uke og ikke får noen inn før vinduet stenger kan man trykke på den røde knappen. Akkurat nå er det altfor tidlig å trekke for mange tunge konklusjoner om noe som helst.

Mount er et spørsmålstegn og det er interessant å diskutere hans rolle i dette laget, men han hadde flere gode involveringer det første kvarteret i går enn hele kampen mot Wolves. Onana ser bra ut, Hojlund har ikke en gang rørt en ball og Rashford spiller ute av posisjon, han må ut på venstrekanten!. 

Altså, Arsenal så ganske tamme ut hjemme i førstekampen uten at noen avskriver dem. Liverpool ble tidvis løpt i senk av et nykomponert Chelsea, men nå er de plutselig friskmeldt etter 3-1 hjemme mot Bournemouth. 

Folk er veldig reaksjonære og husker bare det aller siste. Fjoråret startet enda dårligere, men det ble bra til slutt og kanskje er jeg naiv, men Ten Hag ga meg nok gode grunner i fjor til å stole på fotbllhodet hans og at han kommer til å gjøre å de nødvendige justeringene. 

(men ja, vi trenger nok noen ved siden av Casemiro). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 minutter siden):

Selvsagt er de ikke friskmeldte. Poenget er det utrolig reaksjonære og konklusive kommentarene som kommer etter to kamper. Men det er kanskje bare slik det er å være på internett.  

Sånn har det alltid vært. Selv før internett ble stort.

En skal ha spilt en god del kamper før en kan begynne å konkludere. Så en kan nok ikke konkludere med stort før lenge etter at transfervinduet er stengt. Og da er det kanskje for sent?

Lenke til kommentar

En ting er de to kampene denne sesongen, men manglene i laget er ikke nytt for denne sesongen, de er bare mer tydelig slik laget er sammensatt i disse kampene sammenlignet med sist sesong.

Synes det er tull å unnskylde med at det er tidlig i sesongen. Det er jo like tidlig for de andre lagene, og en må være klar fra første kamp av. Derfor har en treningskamper før sesongen starter.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (8 minutter siden):

Sånn har det alltid vært. Selv før internett ble stort.

En skal ha spilt en god del kamper før en kan begynne å konkludere. Så en kan nok ikke konkludere med stort før lenge etter at transfervinduet er stengt. Og da er det kanskje for sent?

Ten Hag vet åpenbart hva laget mangler. Og så er spørsmålet om han får det han trenger innen vinduet stenger. Mye av problemet er jo at man ikke blir kvitt daukjøtt som Maguire, De Beek, et cetera, og det dermed er vanskelig å få noe inn. 

Men vi trenger ikke konkludere. Like lite som vi trengte å konkludere med seriegull i 2021 (jeg husker stemningen), da Solskjær knuste både Leeds og Newcastle og alt raknet like etterpå. Fundamentet nå er mye sterkere, fordi treneren og stammen i laget er mye sterkere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...