Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke jeg kom til å skrive dette. Men jeg savner Fred allerede 🥲

Så i fjor at Bruno - Eriksen - Casemiro ofte ble hakket for svakt defensivt mot gode lag. Spent på hvordan vi skal få det til å fungere med Bruno - Mount - Casemiro utover i sesongen. Sier allerede nå at vi MÅ ha inn en midtbanespiller til før vinduer stenger.

For meg så gir dette meg flashbacks til andre sesongen med Matic. Det fungerte når han var 100% første sesongen. Og det vil kanskje fungere når Casemiro spiller opp mot sitt beste. Men pga kombinasjonen alderen + tempoet i PL + lengre kamper pga tillegg, MÅ vi ha en spiller han kan roteres med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drømmesituasjon hadde vært og kvitte seg med McTominay og Donny. Erstatte de med Onana 21 år (på Everton) og Amrabat. Trenger noe yngre krefter der og Casemiro drar på årene. Eriksen også. Må tenke litt fremover. Onana får lært masse av Casemiro før han tar over i rollen. Evt da. Lavia er vel så og si klar for Chelsea..

Satse på får litt fortgang i Amrabat overgangen nå fremover..

e: har selfølgelig Mainoo og men må bygge for framtiden med flere yngre! Fortsatt litt usikker om han er best som 6er eller 8er dog.

 

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (12 timer siden):

In other news:

 

Ser dessverre ut han blir værende. Får varme benken da...

Skjønner det ikke. Virker jo ikke som han passer inn i planen å spille på som Ten Hag ønsker.

Jeg skjønner han godt. WH tilbyr han 70 000 mindre i uken. 70 000 x 104 uker han har igjen av kontrakten med United utgjør en betydelig sum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Jeg skjønner han godt. WH tilbyr han 70 000 mindre i uken. 70 000 x 104 uker han har igjen av kontrakten med United utgjør en betydelig sum. 

På en annen side så hadde han fått spilt mer i WH og kanskje kommet seg tilbake i en slags form igjen. Hva skal han gjøre nå, slite benken til kontrakten går ut og melde overgang til Saudi? 

Lenke til kommentar

Han fikk 23 kamper på tvers av alle turneringer fra start + 7 innhopp i Premier League i fjor. Ikke for ille det. Og var nok for å beholde plassen som midtstopper på landslaget i hvert fall. Og antakelig tilstrekkelig for å holde nivået høyt nok til at han kan være aktuell for en annen klubb i Premier League også neste sesong, eller sesongen etter der igjen.

Lenke til kommentar

Ja, og statistikken hans forrige sesong var faktisk også ganske bra. Den rekka han spilte mye forrige sesong ble det 20-3 i målforskjell og 15 seire på 15 kamper.

Det kan også hende han blir bedre igjen, selv om han nok aldri vil passe så godt inn i Ten Hags system. Vi har nå ny keeper, og jeg er spent på hvordan det vil påvirke Maguire i de kampene han eventuelt skal spille. Han er vant med en mer "spillende" keeper på landslaget, der han stort sett gjør det bra.

En annen ting er at vi skal spille CL, og kampene blir lengre denne sesongen som krever mer rotasjon. Da er det å ha to backup-midtstoppere pluss Shaw et minimum. Varane har en ugrei skadehistorikk og Martinez vil neppe holde hele sesongen han heller. Det samme gjelder Lindelöf. Skal en stopper ut, må vi ha en ny inn og det er nok ikke så lett - spesielt ikke når vi har et fast stopperpar i så høy klasse fra før.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

United spilte treningskamp mot Everton på tirsdag, dagen etter Wolves. Det ble 2-0 seier etter selvmål og en scoring av McTominay.

Martial som er tilbake fra skade og Maguire, Van de Beek, Mejbri og Gore spilte også. 

Everton stilte med Calvert-Lewin, Danjuma, Branthwaite, Godfrey og Mykolenko blant spillerne.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg sliter veldig med å forstå hvordan Ten Hag tenker at en midtbane med Bruno - Mount - Casemiro er godt nok defensivt på dette nivået. Selv i fjor så vi jo hvor ofte Casemiro - Eriksen ikke var nok i toppkampene, og at han måtte ty til Casemiro - Fred for å få det til å henge ish sammen. Men selv ikke det var alltid godt nok. Også skal liksom Mount være løsningen på det ?

Kanskje vil det fungere bedre når (1) vi blir bedre på å presse på topp (med Højlund/Martial), og (2) samspillet + evnen til å holde ballen i laget blir bedre.

Men tipper han er veldig overrasket over hvor dårlige vi har vært på å holde ballen i laget hittil...

Lenke til kommentar
bshagen skrev (49 minutter siden):

Fullt fortjent. Dette laget ble rundspilt av Wolves og ble rundspilt i dag. Jeg gremmes over hvordan denne sesongen skal fortsette :( 

Var faktisk best i første omgang og ble fradømt en klar straffe. Ble først utspilt i andre omgang. Ikke bra nok, selvsagt, men starten på forrige sesong var verre. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (9 minutter siden):

Var faktisk best i første omgang og ble fradømt en klar straffe. Ble først utspilt i andre omgang. Ikke bra nok, selvsagt, men starten på forrige sesong var verre. 

Jo, tja. Best i 1. mtp antall sjanser, men Tottenham hadde de STØRSTE sjansene. 2. omgang så eksisterte vi ikke engang. Fradømt straffe, hvilken da? 

EDIT: Hvis det skuddet til Garnacho i hånden på Romero, så syns jeg ikke det er straffe. Det er altfor nærme

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...