Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Young har vært ok+ som høyreback, og god som ving når han blir dyttet fram mot slutten av kampen (1 kamp?) under Ole. Vi viste jo også med Fellaini at ny kontrakt ikke nødvendigvis betyr at de er her om 2 år.

 

Jeg har alltid hatt sansen for Jones, men jeg har vel gitt litt opp dette mulig verdensstjerne-stempelet han hadde som 19-åring. 

For å snu på det: 

Hadde noen sperret opp øynene om United var interessert i en 26 år gammel midtstopper. Midtstopperen har slitt mye med skader, men har 150 kamper i PL, 20+ landskamper og laget kom til semi i VM for 7 mnd siden. Han har forøvrig også vunnet PL, EL, FA-cup.

Det eneste man trenger å gjøre er å signere mannen. Han fungerer utmerket som backup. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 3 måneder siden var det helt greit å klage på Lindelôf. Han var rett og slett elendig i lang tid. Faktisk var det helt innenfor å klage på flere av spillerne. Dette virus tullet er jo JM, og hvem bryr seg vel om ham?

 

Si hva dere vil, men Jones, Rojo, Darmian, Smaling, Valencia og Young er ikke god nok til å starte i United om en skal kjempe om gull.

 

Jeg vil tro at grunnen til at flere av disse for ny kontrakt er fordi det vil koste langt mer å kjøpe inn erstatter som stallfyll enn å beholde dem. Selv om de selger hele gjengen og en topp stopper hentes inn så må en fortsatt ha bredde i laget. Da er det MYE billigere å forlenge kontrakter med Jones og Smaling enn å kjøpe inn to stoppere ekstra til en samlet sum av 200-500 mill. Dette gjelder jo for andre posisjoner også. Flere av spillerne som er i klubben i dag er nok ikke tenkt en fast plass til neste sesong, med mindre de tar enorme steg resten av sesongen.

 

Ta stopperplass som et eksempel. Her kommer det nok inn en ny stopper til sommeren. Om sjansen byr seg, så vil nok en ung og lovende stopper hentes inn også. Da har en rotasjonsspiller i den nye unge stopperen og en kan selge unna Jones eller Smaling. Blir det videre forsterkning på stopperplass sommeren etter så vil naturligvis det samme gjenta seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig kamp, helt perfekt i forkant av PSG-kampen. Ingen skader, god kontroll, fine mål og vi hviler spillere. I skrivende stund er vi på fjerdeplass, og taper Chelsea i morgen så er vi forbi. Det er rått!

 

Pogba helt fantastisk i dag også. Ser mange journalister og folk på Twitter begynner å kalle han ligaens beste spiller nå, og det er egentlig vanskelig å argumentere mot. Han er ikke så veldig langt unna å være verdens beste midtbanespiller nå. Helt enorm.

 

Flere ting å ta med seg:

 

- Ingen Smalling/Jones-katatrofe. Begge gjør en god kamp, spesielt Jones.

- Dalot er en herlig back, kampen viser at han har mye å lære fortsatt. Men umulig å mislike fyren.

- Fortsatt Englands beste bortefans sammen med Palace.

- Martial. Herrera. Shaw.

Lenke til kommentar

Da får vi være enige om å være uenige  :cool:

 

For meg har City alltid vore ett B-lag, som hører hjemme på nederste halvdel av tabellen. Og det hadde de fremdeles vore, om det ikkje hadde kommet inn en eier som spytter inn uforskammet mye penger. Samme med Chelsea.

 

Hverken Liverpool eller Man United har noensinne hatt en rik eier som har spyttet inn ubegrenset med midler. Det de har klart har de skapt sjølv, med hardt arbeid. For meg er det mer "ekte" enn det klubber som Chelsea og City har skapt. Så derfor unner eg heller Liverpool ett mesterskap enn City og Chelsea.

 

Men aller helst hadde eg sett att Tottenham hadde slått de begge. Så lenge ikkje United vinner altså :)

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil mye heller se City vinne enn Liverpool. Nå plages jeg ikke like mye av Liverpool lengre som jeg gjorde tidligere. Da har sakte men sikkert blitt mer eller mindre ubetydelig, en klubb som ikke vinner noe. Nå er de jo veldig nære, så skal ikke se bort i fra at min innstilling endrer seg raskt og at jeg fort begynner å misslike dem igjen slik jeg gjorde tidligere. De hadde i mange år premier leagues mest oppskrytte spiller i Gerrard, som gjorde det hele direkte komisk. 

 

Angående JM så er han et lukket kapittel for min del. Historisk sett er han en svært dyktig manager, men han har ikke klart å tilpasse seg utviklingen. Dette kombinert med personligheten han besitter gjør at han for øyeblikket fremstår som en svært bitter person. Tror nok at han kommer sterkt tilbake igjen i en annen klubb, men det bryr meg svært lite hva han finner på eller uttaler seg om. Litt i samme kategori som Ince.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...