Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men noe må skje bak i det forsvaret der. De to målene er jo tragiske

IMO bare en av de fire der bak i går som er god nok, Young og Shaw kan duge som andrevalg men det blir for lite end product offensivt med begge to. 

 

Enten så må man gå fullt og helt inn for Bailly ved siden av Lindeløf, eller så må det shoppes i sommer. Alderweireld er på billigsalg (25 mill pund).

 

Samtidig er det for stort gap i kvalitet mellom de faste og rotasjonsspillerne over hele linja. I går var Martial, Lingard og Herrera ute, og erstatterne skuffet stort. 

Lenke til kommentar

Defintivt, men det var flere andre ting også, som f.eks da Jones fikk tuppet ballen til corner rett før det ble avslutning fra 5 meter i første omgang, hvordan ballen i det heletatt havnet inni der er en gåte. Andre scoringen syns jeg Lindeløf skal få æren av å ta på seg skylda for, man får jo stå mutters alene å heade mens forsvaret er ball watching - dette er juniorfeil.

 

Vi kan si hva vi vil om Mourinho vs Solskjær, se på laget etter at de har fått høyere selvtillit osv, men forsvaret er og blir av en lavere kvalitet. Her må det virkelig ryddes. Sammenlign med den tiden da vi hadde Rio og Vidic med Neville og Evra, mot det vi har nå, for en kvalitetsforskjell

Lenke til kommentar

Lindeløf ser bra ut, spør du meg. Han har dessverre den tvilsomme æren av å være alene bak der i perioder (mentalt sett) og da blir det fort en umulig jobb for han. Når United spiller med såpass mye risiko som de gjør under Solskjær så er man avhengig av å ha topp kvalitet i bakre ledd, da det blir mye mer fokus på å stå høyt, ha spill ut bakfra, mann-mann og offsidefeller. 

 

Nathan Aké er en mann jeg også kunne tenkt meg i United, om man ikke skulle fått inn en storkanon der bak. God spiller, venstrebeint, PL-erfaring. Vært linket til både Spurs og United i høst, og neppe den dyreste mannen på markedet. Da kan man også tillate seg å selge Rojo og Smalling. Bailly-Ake-Lindelof-Jones-Tuanzebe/Mensah skal holde, tror jeg. 

 

Men der det virkelig må investeres, mener jeg fortsatt er på backene. Ghoulam på Napoli og en eller annen dude fra La Liga, for eksempel. Pøs ut. 

Lenke til kommentar

Er vel en tre-fire trekk før feilen til Pereira i går som ikke var optimale, det er flere feilvurderinger i den situasjonen. 

 

Lindelöf har vært absolutt klasse siden Ole kom inn. Han var god før det også, kanskje vår beste utespiller under Mourinho denne sesongen. Gjør riktige valg, god med ballen og vinner nesten alt av dueller. Så en statistikk på at han hadde 100% duels won i begge de to forrige kampene. Han knuste for eksempel Glen Murray i lufta hver gang, og det er ikke alle som gjør. Må vel lastes for 0-2-målet i går, men jammen er det ikke han som utligner på overtid også. 

 

Enig i at vi trenger forsterkninger og mer konkurranse på begge backene. Jeg tror Shaw er god nok, men Valencia ser ikke ut for tiden og går mot slutten. Young er snart pensjonist han også, selv om jeg liker han ganske godt. Dalot har vel alle troa på, men veldig ung og trenger tid. 

 

Lingard og Herrera slet visst med småskader og var derfor på benken i går, men er tilbake til helga. Samme gjelder Martial. Håper ikke Pogba ble skadet i går, synes han haltet skikkelig av banen. Vi trenger alle mann til pumpene nå som kjøret begynner igjen snart.

 

Så får vi se om Darmian forsvinner eller ikke før vinduet stenger i morgen. Fortsatt ingen bekreftelse der.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Kampen i går viser helt tydelig at vi har en del svakheter i laget. Bredden er rett og slett altfor dårlig.  Skade på Pogba, Herrera, Rashford, Lindelöf og flere andre vil være helt krise for laget.

 

Mata viste for meg i går at han er ferdig. Pereira har enda ikke vist noe ovenfor meg som tyder på at han er god nok, og Lukaku på topp resulterer i at vi pøser baller inn i boks på en helt annen måte enn når Rashford er på topp.

 

Når det er sagt så var det en fantastisk innsats i går, meget underholdende og engasjerende kamp.

 

Edit: Kanskje litt urettferdig ovenfor Pereira. Kan strengt tatt ikke forvente at han skal gjøre så mye mer utav seg enn han gjorde i går med tanke på spilletid han har fått. Hadde han ikke gjort feilen i går så hadde vel ikke noen nevnt ham hverken positivt eller negativt.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Ja, enig om laget. Bredden er ikke god nok nå. Dessverre kan det vise seg at vi må ut på jakt etter en nok sentral midtbanespiller igjen til sommeren, med mindre Fred eller Pereira virkelig stepper opp.

 

Pereira var jo veldig god da han fikk sjansen i de første kampene denne sesongen, før det ble veldig lite spilletid helt til desember eller noe. Han har skuffet stort i de kampene han har fått siden det, dessverre. Vanskelig å peke på hvorfor, men som du sier så er det heller ikke lett å komme inn her og der.

 

Jeg likte Lukaku sammen med diamanten vi kjørte mot Arsenal. Han er en mye bedre spiss når han er rettvendt og kan true bakrom. Selv om han er stor og sterk er han ikke en typisk target man som skal plukke ned lange oppspill. Det funker bare ikke, som vi så altfor mange eksempler på under Mourinho. Når kampbildet blir som i går står jo Burnley veldig lavt i store deler av kampen, så at det blir en god del innlegg er nok ikke bare fordi Lukaku er på banen.  

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

Betyr noe slikt: "Martial har nådd full enighet om forlengelsen av kontrakten med Manchester United. Han vil utvide sin 5-årige kontrakt. Han vil være knyttet til Manchester til juni 2024. Signeringen av forlengelsen vil finne sted før fredag."

 

Satser på at dette er pålitelig shit

Lenke til kommentar

Spillemessig er det fortsatt ingen grunn til bekymring. Vi overkjørte Burnley, og burde scoret 3-4 mål i tillegg til straffen. Burnley spilte derimot en forholdsvis god forsvarskamp, likevel hadde vi flere store sjanser i tillegg til målet og straffen. Lukaku som midtspiss fungerte derimot heller dårlig. Fantastisk lite med i spillet. 

 

I følge OPTA traff han på 8 av 12 pasninger. To av pasningene var avspark. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...