Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten tvil om at vi kan få mer ut av spillerne vi allerede har til disposisjon enn det de presterer nå til dags. Først og fremst har vi flere unge spillere som har vist at de sitter på et høyt nivå. Martial og Rashford har for eksempel tatt et steg i riktig retning under Solskjær, og de kan fortsatt ta både ett og to steg fremover. Bailly og Shaw er også spillere som vi vet har potensial. 

 

Deretter har vi spillere som har prestert på et høyt nivå i Europa allerede. Sanchez og Fred har fantastiske ferdigheter, men ingen av dem klarer å hente frem sitt beste. Det kan løsne, og plutselig sitter vi på to kvalitetsspillere neste sesong. 

 

Noen posisjoner må allikevel forsterkes, uavhengig av om disse spillerne tar steget eller ikke. Jeg tror Mata forsvinner i sommer, og da hadde det passet med en hurtig høyreving som kan konkurrere med Lingard. Vi trenger også dekning på midtbanen, helst en pasningssterk spiller som er god begge veier, for eksempel Verratti eller Ruben Neves. Liten tvil om at vi trenger en skikkelig midtstopper, og jeg mener at vi trenger en offensiv venstreback. Shaw har gjort det greit defensivt denne sesongen, men offensivt har han vært forferdelig. Kanskje han mangler konkurranse nå som Young er på høyresiden. 

 

Fire spillere inn i sommer er realistisk. 

- Høyreving

- Midtbanespiller

- Midtstopper

- Venstreback

Lenke til kommentar

Deretter har vi spillere som har prestert på et høyt nivå i Europa allerede. Sanchez og Fred har fantastiske ferdigheter, men ingen av dem klarer å hente frem sitt beste. Det kan løsne, og plutselig sitter vi på to kvalitetsspillere neste sesong. 

 

Du sier noe her, men jeg har faktisk NULL tro på Sanchez. Kan telle på 1 hånd hvor mange godkjente kamper han har hatt siden han kom til klubben. I tillegg var han ikke bra for Arsenal (den halve sesongen) før han kom til oss. Blir direkte sjokkert om han finner tilbake formen, for jeg tror fyren er helt ferdig på øverste nivå.

 

Når det gjelder Fred så har jeg fortsatt forhåpninger om at han kan bli bra nok. Vi trenger at han i alle fall kan utfordre Herrera om spilletid.. for akkurat nå er han noen steg bak. Og så må vi jo huske at Pep og City også var interesserte, så at det bor mye fotball i fyren, det er det ingen tvil om. 

Endret av Speltlompe
Lenke til kommentar

og jeg mener at vi trenger en offensiv venstreback. Shaw har gjort det greit defensivt denne sesongen, men offensivt har han vært forferdelig. Kanskje han mangler konkurranse nå som Young er på høyresiden. 

 

 

Her tror jeg man finner mange ulike meninger. Du har noen som mener Shaw er god nok offensivt, men ikke defensivt. 

Jeg liker Shaw og har fortsatt troen på fyren. Men hva tenker du på når du skriver at han er elendig offensivt? Går du etter målpoeng eller hva? 

 

Helt utrolig hvor mange meter den spilleren legger ned i kampene vi spiller - hjelper kantspilleren med å doble ved å komme på overlapp tosifret antall ganger i hver bidige kamp.. men både Sanchez og Martial liker å ta med seg ballen innover. Litt utakknemlig jobb å være offensiv back når man ikke blir brukt. Men du tenker kanskje på målpoeng? Eller innleggskvaliteten?

Lenke til kommentar

Ser det var litt prat om overganger og spillerkjøp/pengebruk her. Ser man på hvem som startet mot PSG og hvilke spillere vi har kjøpt er det tydelig at både stallen Ferguson etterlot seg og en del av kjøpene i ettertid ikke har fungert, spesielt på grunn av at tre managere med vidt forskjellige filosofier har hentet spillere.

 

12/13 - Sir Alex

  • Van Persie: Ikke i klubben

  • Zaha: Ikke i klubben

  • Kagawa: Ikke i klubben

  • Nick Powell: Ikke i klubben

  • Henriquez: Ikke i klubben

  • Buttner: Ikke i klubben

13/14 - Moyes

  • Mata: Benken

  • Fellaini: Ikke i klubben

  • Varela: Ikke i klubben

14/15 - Van Gaal

  • Di Maria: Heldigvis ikke i klubben

  • Herrera: Startet

  • Shaw: Startet

  • Rojo: Skadet/kanskje på vei bort

  • Blind: Ikke i klubben

15/16 - Van Gaal

  • Martial: Startet

  • Memphis: Ikke i klubben

  • Schneiderlin: Ikke i klubben

  • Darmian: Skadet/på vei bort

  • Schweinsteiger: Ikke i klubben

16/17 - Mourinho

  • Pogba: Startet

  • Bailly: Startet

  • Mkhitaryan: Ikke i klubben

  • Zlatan: Ikke i klubben

17/18 - Mourinho

  • Lukaku: Benken

  • Matic: Startet

  • Sanchez: Benken

  • Lindelöf: Startet

18/19 - Mourinho

  • Fred: Benken

  • Dalot: Benken/talent

  • Grant: Tredjekeeper

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser det var litt prat om overganger og spillerkjøp/pengebruk her. Ser man på hvem som startet mot PSG og hvilke spillere vi har kjøpt er det tydelig at både stallen Ferguson etterlot seg og en del av kjøpene i ettertid ikke har fungert, spesielt på grunn av tre managere med vidt forskjellige filosofier har hentet spillere.

 

13/14 - Moyes

  • Mata: Benken

  • Fellaini: Ikke i klubben

  • Varela: Ikke i klubben

 

Bra innlegg. Og som alle ser. Vi har brukt bra med penger de siste årene, men dessverre gjort for dårlige kjøp. Grunnen til at jeg siterte denne delen av innlegget - var det faktisk ikke Moyes som også sikra seg en avtale med Shaw OG Herrera (før han fikk sparken altså)?  :hmm: I så fall meget bra gjort av skotten. 

 

Forresten. Memphis Depay og Wilfried Zaha. Flere som kunne tenkt seg en av disse i klubben nå? Tror kanskje jeg hadde valgt Zaha, men kun fordi Memphis slet litt i PL mens Zaha har vist at han tar dette nivået bra. Fyren er et angrep alene! Men vet mange likte Memphis, så jeg blir kanskje alene om å velge Zaha.  :tease: Spent på hvordan klubb som blir neste stoppested for Zaha etter hvert. 

Lenke til kommentar

Memphis ville vært et ganske logisk kjøp nå, om han ikke hadde vært i klubben tidligere. Gjør sakene sine fryktelig bra i Lyon og på landslaget. Blitt mye bedre siden han dro. 

 

Forresten ville jeg ikke ha gitt Moyes noen ære for kjøpene av Herrera og Shaw. Det var ikke Moyes som sikret de spillerne, det var Woodward. Begge de to var jo også transfermål en før Moyes kom til klubben, spesielt Herrera. 

Lenke til kommentar

Her tror jeg man finner mange ulike meninger. Du har noen som mener Shaw er god nok offensivt, men ikke defensivt. 

Jeg liker Shaw og har fortsatt troen på fyren. Men hva tenker du på når du skriver at han er elendig offensivt? Går du etter målpoeng eller hva? 

 

Helt utrolig hvor mange meter den spilleren legger ned i kampene vi spiller - hjelper kantspilleren med å doble ved å komme på overlapp tosifret antall ganger i hver bidige kamp.. men både Sanchez og Martial liker å ta med seg ballen innover. Litt utakknemlig jobb å være offensiv back når man ikke blir brukt. Men du tenker kanskje på målpoeng? Eller innleggskvaliteten?

Det finnes definitivt delte meninger om Luke Shaw. Han kom til United som et av verdens største venstreback talent, og mye ble ødelagt av benbruddet. Han var lenge forferdelig svak etter comebacket, og Mourinho kritiserte han åpenlyst i media. Til slutt så det ut som om Shaw gikk lei all kritikken, tok seg sammen, og bestemte seg for å gi alt han hadde. Nå er han fast på Manchester United, og det er to grunner til det; lite konkurranse, men hovedsakelig innsatsen og arbeidet han legger ned. Og jeg unner Shaw rollen som venstreback. 

 

Allikevel er ikke innsats godt nok, i mine øyne. Han går mye på overlap, gjør seg tilgjengelig og løper mye. Men evnen til å ta seg forbi en motspiller er der ikke. Evnen til å slå gode innlegg er der ikke. Evnen til å slå geniale pasninger er der ikke. Ihvertfall ikke i nærheten av ofte nok. Det kan godt være det sitter i hodet på Luke. Kanskje mangler han fortsatt selvtillit. 

Lenke til kommentar

Personlig er jeg av typen som dessverre tror vi har sett toppnivået til Shaw (etter skaden). Har vært skadefri i lang tid nå, synes ikke han har levert én eneste veldig god kamp. Før skaden kunne han ha mange gode på rad, og var en av våre beste spillere.

 

Jeg mener vi må ha ambisjoner om å sikte høyere. Han er pdd. en helt grei back som ikke gjør seg bort på noen som helst måte, men den x-faktoren han hadde er helt borte etter mitt syn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tøffe trekninger denne sesongen. Arsenal, Chelsea og Wolves borte på rad. City derimot utrolig heldige i alle turneringene egentlig.

 

Ellers en knallkamp i dag, veldig solid og bra laginnsats. Glimrende taktisk! Defensivt er vi imponerende. Smalling må hylles ekstra i dag. Det er sterkt å vinne borte mot Chelsea, veldig lenge siden vi har klart det og deilig med revansje etter finaletapet i fjor.

 

Ligaens beste bortefans har vi også, for et trøkk de skapte i kveld!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Meget bra prestasjon av United i kveld. Godt å slå tilbake på den måten etter avslutninga på kampen mot PSG. 

 

Ikkje at United skaper enormt med sjansar i denne kampen, men nok til å få med seg eit par flotte mål, og når ein då ikkje slepper til særleg bakover, spesielt i den andre omgangen, så blir det rett og slett temmeleg komfortabelt på brua. 

 

Skal seiast at Chelsea har nokre brukbare sjansar i den første omgangen. Mellom anna får Higuiain stå heilt åleine og heade utanfor frå sju meter, men det blir mykje mindre farleg enn dei to vi scorar på fordi han omtrent står og ventar på ballen før headinga. Begge måla til united så er timingen på løpa og presisjonen på innlegga så god at det er ekstremt vanskeleg å forsvare seg mot og i tillegg "enklare" for spelarane som skal prøve å putte ballen i mål. To veldig flotte mål og totalt sett ein svært positiv kamp. 

 

Pogba får naturligvis mykje fokus etter ein slik kamp, men må seie at Herrera kanskje er min MOTM, for det han leverer i dag er enormt. Først på "alt", scoring og ein enorm innsats. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...