Gå til innhold

Har du døde pixler


Har du defekte pixler på din hovedskjerm?  

181 stemmer

  1. 1. Har du defekte pixler på din hovedskjerm?

    • Nei, jeg har CRT-skjerm
      55
    • Nei, jeg ingen defekte pixler på min LCD-skjerm
      77
    • Ja, jeg har 1 stk defekt pixel på min LCD-skjerm
      38
    • Ja, jeg har 2 stk eller flere defekte pixler på min LCD-skjerm
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Carrox: Håper du ikke er seriøs når du sier at en skjerm eller et merke er dårlig kvalitet når en eller flere pixler er døde. Da er isåfall alle merker og skjermer dårlig kvalitet. Grunnen til at det er mange skjermer med døde pixler kommer av at produksjonsmetoden som gjør at alle skjermer er 100% feilfri er per dags dato alt for dyr. Jeg skal være helt enig i at tallene virker svært høye, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke går an å utvikle en billigere metode for å gjøre skjermene 100% feilfri per dags dato. Det vil nok muligens komme, men når er vel vanskelig å si. Mitt tips er å sende skjermen tilbake innen 14 dager og benytte seg av angreretten sin hvis noe er galt ved mottak. Til slutt er det viktig å huske på at selve LCD-panelet nødvendigvis ikke lages av merket som står på skjermen. Det vil igjen si at ulike merker kan ha samme LCD-panel.

Lenke til kommentar

Simen1: Dette er sannsynligvis fordi alle som har en død pixel skriver det her, men ikke alle som ikke har det skriver det her :p

Alle dere som skryter av deres crt-skjermer, vær så vennlig å hold kjeft! Vi bryr oss ikke!Ta crt vs. lcd-diskusjonen en annen plass!

Forøvrig har jeg en nec 1770nx med 0 døde pixler :)

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt oppsiktsvekkende at hele 1 av 3 sier de har 1 eller flere defekte Pixler på sin LCD-skjerm. Det var et høyt tall! Ser ut til at man bør være litt forsiktig når man kjøper LCD-skjerm.

Denne tråden sier jo ingen ting om andel som får døde piksler. Tror du må lese litt mer om hvordan man oppnår representativt utvalg.

Lenke til kommentar

hmm..har planer om å kjøpe meg ein lcd skjerm, men en kompis har faktisk en skjerm med flatskjerm. Den er ikkje slank som en lcd men skjermen er altså flat. Er det bedre enn vanlige skjermer? Og kan det oppstå pixel feil på de? Han har veldig skarpt og godt bilde, så lurer litt på en som han har. Er ikkje sikker på kva merke det er..

Lenke til kommentar

kazzkizz: Hvis du tenker på CRT-skjerm med et billedør som er helt flat i front så fungerer de på samme måte som andre CRT-skjermer. Det er bare en litt mer behagelig geometri på fronten. De kan ikke få defekte pixler slik som på LCD-skjermer.

 

Jeg har forresten på lik linje med en annen i tråden her en "defekt pixel" på CRT-skjermen min. Helt nede på startlinja. Men den er mindre enn pixlene på den oppløsninga jeg kjører så den er ikke plagsom. Jeg tror den komme av et støvkorn som har satt seg fast på innsiden av glasset under produksjonen som gjør at fosforbelegget ikke blir bestrålt skikkelig der. Men dette tror jeg er en skjeldenhet å se så jeg tror ikke du skal bekymre deg for defekte pixler på en CRT-skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...