Gå til innhold

Har du døde pixler


Har du defekte pixler på din hovedskjerm?  

181 stemmer

  1. 1. Har du defekte pixler på din hovedskjerm?

    • Nei, jeg har CRT-skjerm
      55
    • Nei, jeg ingen defekte pixler på min LCD-skjerm
      77
    • Ja, jeg har 1 stk defekt pixel på min LCD-skjerm
      38
    • Ja, jeg har 2 stk eller flere defekte pixler på min LCD-skjerm
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 2xphoto20visionII. Den ene har 1 død (grønn), den andre har 6stk (røde, grønne, blå) over hele skjermen. Ingen retur for noen, handlet for 4 måneder siden. Butikk vinner...

 

Men jeg tror den type praksis er på vei ut siden noen produsenter startet med garanti mot en eneste død piksel.

Hentet en likedan skjerm som boye har og oppdaget en død pixel (grønn).

Den syntes kun når det er helt svart omtrent så jeg velger og ikke bry meg så mye om den. Ikke tar de slikt som garanti heller. Alternativet er å sende det inn med angreskjema.

 

Hadde også en bærebar fra Elitegroup kjøpt hos multicom som hadde 4 stk døde pixler i forskjellige farger. Den fikk de i retur for enkelte av de så jeg hele tiden og da blir det veldig irriterende.

 

Så de døde pixlene forfølger meg også, men jeg hadde lyst på en lcd skjerm for jeg er ofte ute på kompis lan osv. og da er en slik skjerm mye lettere å dra meg seg omkring.

 

Er det noen som husker noen metoder det gikk ann å prøve for å få liv i døde pixlene igjen? Og er det noe forskjell på fargene? altså er det lettere å bli kvitt enn grønn iforhold til en rød osv.?

Lenke til kommentar

årsaken til at jeg først starta denne posten var for å undersøke om dette var et utbredt problem. Jeg har nemlig nylig kjøpt en benq fp 937s+ som var på tilbud hos pyton fordi den hadde pixelfeil. markedsprisen var vel mellom 3800 og 4000 for denne skjermen, og jeg fikk den for 2300 med 1 grønn pixel midt på skjermen ca 3 cm fra toppen. Den er svært lite sjenerende, og vises nesten bare når det er sort eller mørk bakgrunn.

 

Jeg syns dette var en real måte å håndtere problemstillingen med pixelfeil på. feilen fremstår som ubetydelig for meg under vanlig bruk, og avslaget de gav var jo relativt raust. Så midt oppi debatten om pixelfeil vil jeg rette en honnør til pyton.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...