Gå til innhold

Har du døde pixler


Har du defekte pixler på din hovedskjerm?  

181 stemmer

  1. 1. Har du defekte pixler på din hovedskjerm?

    • Nei, jeg har CRT-skjerm
      55
    • Nei, jeg ingen defekte pixler på min LCD-skjerm
      77
    • Ja, jeg har 1 stk defekt pixel på min LCD-skjerm
      38
    • Ja, jeg har 2 stk eller flere defekte pixler på min LCD-skjerm
      11


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette er et utbredt problem hos lcd-skjerm-eiere. Det har jo vist seg at forhandlere og produsenter har forskjellig praksis på reklamasjon på skjermer med pixelfeil og døde pixler. Jeg lurte bare på om dette var noe folk hadde på sine skjermer, og hvor mange pixelfeil de hadde og hva de syns om det.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har 2 skjermer, ingen pixelfeil... har også sett på en hel haug skjermer på jobben hvor ingen har pixelfeil.. alle er Benq skjermer...

Jeg har bare en gang sett en skjerm med pixelfeil, og det var en BenQ FP937s+, og det var jo et stort problem med den at den hadde feil. Benq byttet den uten å blunke..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett døde piksler på noen av de LCD skjermene jeg har eid selv (4 skjermer)

 

Heller ikke på noen av de skjermene jeg ser på jobben (20+) har jeg lagt merke til noen døde piksler. Kan ikke banne på på at det ikke er noen siden jeg ikke bruker alle daglig :cool:

Lenke til kommentar

Men hvis problemet er så sjeldent, hvorfor er det da ikke vanlig med garanti? Jeg gidder virkelig ikke å kjøpe en skjerm når jeg liksom skal godta opptil flere konstant lysende piksler midt på, selv om sannsynligheten er liten. Det er latterlig at så klare produksjonsfeil ikke skal være grunn for reklamasjon i de fleste tilfeller, i hvert fall når en snakker om dyre skjermer til 5000 kr og oppover.

Lenke til kommentar

Har 2xphoto20visionII. Den ene har 1 død (grønn), den andre har 6stk (røde, grønne, blå) over hele skjermen. Ingen retur for noen, handlet for 4 måneder siden. Butikk vinner...

 

Men jeg tror den type praksis er på vei ut siden noen produsenter startet med garanti mot en eneste død piksel.

Lenke til kommentar

Kjøpte 1770NX for noen måneder siden. Har en pixel som lyser rødt ca 3 cm fra nedre venstre hjørne. Legger merke til den av og til, men har egentlig ikke irritert meg så mye over den; det er tross alt 1 310 719 pixler som virker som de skal...

Lenke til kommentar

EIZO L550K 17" LCD

 

1 død pixel 5 cm under sentrum av skjermbildet lyser grønt hele tiden.

 

Vet ikke om dette er en garantisak eller ei, men det er litt irriterende.

 

Om noen hos importøren av EIZO leser dette, ta kontakt med meg på [email protected] for å få adresse dere kan sende ny skjerm til, da jeg ikke gidder å mase på dere :innocent:

Lenke til kommentar

Apropos, LCD skjermer og Pixelfeil. Jeg har enda en CRT skjerm og slipper maset med LCD og Pixel feil o.l..

Jeg vil påstå at alle som har en CRT må være enig med meg at de er svært enkle i bruk og man slipper slikt dilldall som defekte pixler ;)

Mulig dette kun er min tankegang, men so be it :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...