Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har erfaring med emnet TMA4145 - Lineære metoder? Vurderer å ta det i høst, men har hørt litt ymse om emnet. Er det mulig for en "vanlig" student å oppnå en A eller B ved hard og jevnlig jobbing, eller er dette et fag for matematikerne som krever en dypere forståelse? 

 

Er Matematikk 4K nødvendig forkunnskap, eller klarer man seg med Matte 4M/N?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det faget gjør vondt langt inn i sjelen. Men samtidig er det det faget jeg uten tvil har lært mest av. Dersom du har en interesse for matematikk, og ønsker å fortsette å ta fag anbefaler jeg faget virkelig. Ønsker du en A eller B i faget må du jobbe noe jævlig, det gjelder selv for matematikkere :p

 

Pensumet er ca det her http://www.math.ntnu.no/~eugenia/Teaching/TMA4145/notes.pdf. Om det er Franz legger han nok en større tyngde på linære operatorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Driver å bytter linje til fysmat og ser meg nødt til å ta 5 fag både dette og neste semester. Ideelt sett ville jeg ta FY1001 Mekanisk fysikk, TEP4105 Fluidmekanikk, TIØ4258 Teknologiledelse, TMAA4120 Matte 4K og TMA4240 Statistikk. Dessverre har FY1001 og TMA4240 eksamen samme dato, hvordan forholder jeg meg til dette?

 

Evt kan jeg bytte ut TMA4240 med TFY4165 Termisk fysikk, men registrerer at det er anbefalt å ha vært gjennom FY1001 og FY1003 Elektrisitet og magnetisme før man begir seg ut på TFY4165. Noen som kan evt motbevise denne påstanden?

Lenke til kommentar

Driver å bytter linje til fysmat og ser meg nødt til å ta 5 fag både dette og neste semester. Ideelt sett ville jeg ta FY1001 Mekanisk fysikk, TEP4105 Fluidmekanikk, TIØ4258 Teknologiledelse, TMAA4120 Matte 4K og TMA4240 Statistikk. Dessverre har FY1001 og TMA4240 eksamen samme dato, hvordan forholder jeg meg til dette?

Hvis du kontakter eksamenskontoret, så kan du få gyldig fravær hvis to eksamener er på samme dag. I så fall kan du konte det ene. Når det er sagt går jo Statistikk både høst og vår, så du kan spare det til våren hvis du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Driver å bytter linje til fysmat og ser meg nødt til å ta 5 fag både dette og neste semester. Ideelt sett ville jeg ta FY1001 Mekanisk fysikk, TEP4105 Fluidmekanikk, TIØ4258 Teknologiledelse, TMAA4120 Matte 4K og TMA4240 Statistikk. Dessverre har FY1001 og TMA4240 eksamen samme dato, hvordan forholder jeg meg til dette?

Hvis du kontakter eksamenskontoret, så kan du få gyldig fravær hvis to eksamener er på samme dag. I så fall kan du konte det ene. Når det er sagt går jo Statistikk både høst og vår, så du kan spare det til våren hvis du vil.

 

 

Dumt å konte et høstfag, har du noe erfaring med å ta TFY4165 før FY1001 og FY1003?

Lenke til kommentar

 

 

Driver å bytter linje til fysmat og ser meg nødt til å ta 5 fag både dette og neste semester. Ideelt sett ville jeg ta FY1001 Mekanisk fysikk, TEP4105 Fluidmekanikk, TIØ4258 Teknologiledelse, TMAA4120 Matte 4K og TMA4240 Statistikk. Dessverre har FY1001 og TMA4240 eksamen samme dato, hvordan forholder jeg meg til dette?

Hvis du kontakter eksamenskontoret, så kan du få gyldig fravær hvis to eksamener er på samme dag. I så fall kan du konte det ene. Når det er sagt går jo Statistikk både høst og vår, så du kan spare det til våren hvis du vil.

Dumt å konte et høstfag, har du noe erfaring med å ta TFY4165 før FY1001 og FY1003?
Jeg vil påstå at det skal gå greit å ta termisk fysikk uten å ha hatt mekfys og elmag. Det er riktignok flere år siden jeg hadde termisk, men jeg vil anta at det ikke har skjedd spesielt mye mtp innhold.

 

Når det er sagt, så er jo forslaget om å vente med statistikk til våren et godt alternativ imo.

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål om utskriftskvoten. Får man fylt opp kvoten hvert semester eller hvert år? Eller får man det bare en gang i løpet av studietiden? Har klart å bruke opp utskriftskvoten, lurer på om jeg får noen flere ark neste semester. 

Jeg hadde ~1000kr på utskriftskvoten min da jeg leverte masteroppgaven min.

Protip: Hvis du skal skrive ut mye rundt avslutting av oppgaven bør du sørge for å gjøre det før graden din avsluttes, for nå, 2.5mnd senere, er jeg nede på 100kr.

Lenke til kommentar

 

Har noen spørsmål om utskriftskvoten. Får man fylt opp kvoten hvert semester eller hvert år? Eller får man det bare en gang i løpet av studietiden? Har klart å bruke opp utskriftskvoten, lurer på om jeg får noen flere ark neste semester. 

Jeg hadde ~1000kr på utskriftskvoten min da jeg leverte masteroppgaven min.

Protip: Hvis du skal skrive ut mye rundt avslutting av oppgaven bør du sørge for å gjøre det før graden din avsluttes, for nå, 2.5mnd senere, er jeg nede på 100kr.

 

 

Stemmer vel bra med det som er signalisert, nemlig at utskriftkvoten skal helt bort, til våren får en ikke tildelt kvote fra NTNU, da står en på egne ben mtp. utskrift.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er vanskelig å få godkjent teknologiledelse ved utveksling? Evnt. hvilke fag som kan erstatte det?

Gjentar denne... Vurderer å ta det ut av timeplanen, men samtidig synes jeg faget virker interessant. Om jeg kunne fått tatt finans eller noe annet isteden i utlandet vil jeg heller det. 

Lenke til kommentar

 

Kom ikke kvotene akkurat a??

To år siden.

 

Såpass, ja. Husker det var snakk om når jeg studerte, men printeren der jeg satt var ikke på IDI sitt nett så ingen kvote der.

 

Ferdig med studiene, vurderer å fortsette å være student ved å melde meg opp i fag. Er fordelene verdt semesteravgiften?

Studentpriser på stuff tjener jo inn igjen dette. Bare ikke vær sånn kjip fyr som pendler til jobb hver dag på studentbillett.

Lenke til kommentar

Ble ikke oppmeldingsfristen endret til 31. august for et år siden eller noe? Er det noe jeg har drømt?

Jeg planlegger å forbedre et emne som har endret vurderingsform fra kun eksamen til mappe. Noen som har erfaring med om jeg da _må_ melde meg til undervisning?
Edit: blir vel uansett ikke mulig å få med seg oppgave, frister og levering uten its'l. :ninja:

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...