Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

 

Altså selv om du mener at du lærer bra ved å skrive sammendrag av kapitlene og slikt, må du likevel gjøre en god del oppgaver for å få det drillet inn (og, for min del, for å virkelig forstå stoffet). Hvis du ikke kan matriseoperasjonene så bruker du lang tid på dem, og vil fortsette å bruke lang tid på dem uansett hvor mange sammendrag du skriver. Jeg synes at obligatoriske øvinger er et definitvt plus (sålenge oppgavene ikke er useriøse).

Som du selv skriver er dette subjektivt. Nå vet jeg ikke om du har hatt matte 3 enda, men bare det å skrive matrisene om og om igjen tar veldig lang tid - uavhengig av om man kan operasjonene eller ikke. Siden det varierer fra person til person hvordan man lærer best vil det ikke det da være best å ikke ha obiligatoriske øvinger, så kan du få gjøre så mange oppgaver du vil, mens jeg kan skrive så mange sammendrag som jeg vil? Det er tross alt et universitet.

 

 

Ja, jeg har tatt matte3. Faktum er at matriser er et sentralt verktøy i faget, og selv om det tar tid å lære seg å gausse (redusere) dem fort og nøyaktig, vil du etterhvert pløye gjennom dem ganske fort. Greit nok at det tar en del effort å skrive en 5x5 matrise om og om igjen, men når man tar 3-4 operasjoner i hodet samtidig så trenger man ikke å skrive den særlig mange ganger. Uansett så er matriseregning viktig å kunne videre i studiet, og er god trening i hoderegning.

 

Hvis det virkelig funker for deg å lage sammendrag bedre enn å gjøre oppgaver (dog jeg håper for din del at du er sikker på det), så synes jeg at du burde få lov til å gjøre det ideelt sett. Men problemet ligger i at hvis det oblig. øvingsopplegget ble droppet, så ville også mange studenter droppe å gjøre noe seriøst fagarbeid samtidig.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg vi er enige. Om studenter dropper å gjøre seriøst fagarbeid så er det deres problem IMO, ihvertfall fra 2 klasse å ut eller lignende syns jeg det bør være opp til hver enkelt å gjøre arbeidet som trengs.

Eventuelt kan en heller ha en midtsemesterprøve som har samme funksjon som øvingsopplegget (må ha "bestått" for å ta eksamen) for å luke ut de som kommer til å stryke uansett.

Nå er jeg 5.klassing, og det er først nå som jeg slipper å gjøre øvinger (i noen fag ihvertfall) jeg har fått roen til å gjøre det som jeg fungerer best for meg for å lære - nemlig å lese perm til perm og notere underveis. Noen oppgaver gjøres underveis, men det er mest eksempeloppgaver o.l

Lenke til kommentar

At en ikke burde følge med på slike tålige sider før eksamenstiden begynner.

Da får plutselig alle 96 flere timer i døgnet de kan bruke på å skrive kreative innlegg på fjesbok.

Inntill da er nok de fleste opptatt med skole, yoga og støtte barn i afrika. Så en får trøste seg med sider som

https://www.facebook.com/overkjort i mellomtiden.

Tåpelige sider mener du vel? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...