Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

For min egen del så har jeg tilnærmet ikke-eksisterende selvdisiplin, og da er det greit å komme seg på haugen for å gjøre noe fornuftig i stedet for å sitte hjemme å se på serier fra jeg står opp til jeg legger meg igjen. Er jo i tillegg digg med fast lesebås.

 

Skjønner godt at mange drar på skolen. Personlig liker jeg å ha hybelen som et "fristed". Selvfølgelig hender det ofte jeg jobber litt hjemme, men mesteparten av arbeidet mitt foregår innenfor campus-grensene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det krav om å nytte kulepenn på eksamen? Me har fått litt motstridande informasjon, så om det fins noko felles regler sett eg stor pris om noko har lenker.

Går BMAT dersom det har noko å seia.

 

Nei, er vel ikke det. Men hvis du skal klage på besvarelsen vil det bli tatt kopi av den, og hvis du skriver med blyant vil ikke alt synes så godt. Og du kan risikere å bli satt ned fordi den som skal vurdere da ikke klarer å lese alt. Det er vertfall det begrunnelsen jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Var noen få som fikk i 4. ja. Er det ikke slik at man egentlig har rett på fast plass når man begynner på master, altså i 4.?

"Alle studenter på master nivå har krav på en egen arbeidsplass, og dette blir fort ditt andre hjem."

http://www.ntnu.no/studier/mit/oppbygging

 

Jeg aner ikke om dette gjelder hele NTNU, eller om informatikere er spesielt priviligerte.

Lenke til kommentar

Var noen få som fikk i 4. ja. Er det ikke slik at man egentlig har rett på fast plass når man begynner på master, altså i 4.?

Jeg har hørt det samme.

 

På kjemi er det forskjell i lesesaltilbudet på de ulike retningene man velger - materialkjemi, prosessteknologi og organisk får generelt plass på lesesal fra og med 3. årskurs med mindre det er ekstrem pågang og fjerdeklassinger/internasjonale må prioriteres. Fysikalsk kjemi får egne kontoravlukker/cubicles med bokhyller og tynnklient-PC fra 3. klasse (dette har trolig sammenheng med at det gjennomsnittlig er 2 studenter i året som velger den retningen). Biokjemikerne får ingenting før fjerde.

 

Selv satte jeg aldri fot innenfor en lesesal før jeg fikk egen plass. Mye bedre å sitte hjemme enn å bruke fellessaler. Nå trives jeg imidlertid på leseplassen min, men kaffen er fortsatt bedre hjemme enn her.

Lenke til kommentar

Var noen få som fikk i 4. ja. Er det ikke slik at man egentlig har rett på fast plass når man begynner på master, altså i 4.?

"Alle studenter på master nivå har krav på en egen arbeidsplass, og dette blir fort ditt andre hjem."

http://www.ntnu.no/studier/mit/oppbygging

 

Jeg aner ikke om dette gjelder hele NTNU, eller om informatikere er spesielt priviligerte.

Det der er strengt tatt løgn, da 5. års Datateknikkstudenter har førsteprioritet på arbeidsplassene ved IDI.

Lenke til kommentar

Er å levere blankt det samme som å stryke? Evnt. hva innebærer dette. Blir det notert at en har levert blankt / strøket, og man kan ta eksamen på nytt så mange ganger en ønsker? Kom med litt info ang. dette.

 

Første gang du tar eksamen: Levere blankt er ikke stryk (du vil få mulighet til å ta kont i begge tilfeller). Usikker om det er en grense for hvor mange ganger man kan levere blankt/stryke i et fag.

 

 

Forbedring: Du får kun 1 forsøk på å forbedre (altså når du allerede har stått i et fag). Om du stryker, leverer blankt eller står teller det da uansett som et forsøk.

Lenke til kommentar

Når får/fikk folk fast lese-/arbeidsplass? Vi måtte vente helt til 5. :(

LUR disponerer en rekke lesesaler. Vi har to lesesaler for de som går i 1.-3. klasse. I tillegg kommer de ulike lesesalene som tilhører instituttkontorene (f.eks så har jeg både hatt lesesal i kjellerene i kjemiblokkene (KIII-U1) og i realfagbygget (R-E2)).

Lenke til kommentar

Finns det noen flere vannkokere enn den i kantina på realfagsbygget på gløs ? Helst i nærheten av realfagsbygget :p

Står en rundt hjørnet til høyre for kantina, rett ved der man setter oppvasken.

 

Ja, andre enn den jeg mente. Ser jeg var litt uklar med innlegget ;P Takk for svar uansett =)

Lenke til kommentar

Er å levere blankt det samme som å stryke? Evnt. hva innebærer dette. Blir det notert at en har levert blankt / strøket, og man kan ta eksamen på nytt så mange ganger en ønsker? Kom med litt info ang. dette.

 

Du sparer vel sensor for litt arbeid ved å levere blankt. For deg er det ingen forskjell borsett fra at du må fylle ut et skjema istedenfor å fylle ut et omslagsark.

 

Første gang du tar eksamen: Levere blankt er ikke stryk (du vil få mulighet til å ta kont i begge tilfeller). Usikker om det er en grense for hvor mange ganger man kan levere blankt/stryke i et fag.

 

Det er ingen grense for hvor mange ganger du kan ta eksamen så lenge du ikke har fått ståkarakter.

Lenke til kommentar

Første gang du tar eksamen: Levere blankt er ikke stryk (du vil få mulighet til å ta kont i begge tilfeller). Usikker om det er en grense for hvor mange ganger man kan levere blankt/stryke i et fag.

 

Det er ingen grense for hvor mange ganger du kan ta eksamen så lenge du ikke har fått ståkarakter.

 

Sim har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...