Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.tv2.no/a/8179207/

 

 

Midlene det dreier seg om er alle på den internasjonele dopinglisten og omfatter anabole steroider, veksthormoner, antidepressiva (benyttes for å dempe aggresjonsnivå forårsaket av steroider, journ.anm.) og andre ulovlige prestasjonsfremmende stoffer.

Bruker ikke dop (duh) eller antidepressiva, men står det i seg selv på dopinglisten? Om man blir tatt for å bruke det på en dopingkontroll på f.eks. treningssenteret som er medlemmer av Rent Senter-programmet til Antidoping Norge, er det da likegyldig om man tar ekte dopingmidler eller ikke? Er nok mange som tar antidepressiva av reelle årsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du resept fra lege på alt du bruker kan du teste positivt for både veksthormon, testosteron og antidepressiva uten at det får noen konsekvenser. Derimot blir du testet av for eks. wada i forbindelse med en kompetetiv idrett derimot kan det dog selvfølgelig få konsekvenser.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Pull-ups vs chin-ups hva er folks mening om de to øvelsene her? Og hva har grep å si på stanga? Ser mange treningssentre idag har stenger som har diverse bøyninger på seg, slik at hånda får en liten vri.

Når handa får en liten vri er det enklere å holde grepet. Som blir utfordra om man har dårlig mobilitet.

 

Chinups eller pullups? Etter din egen referanse.

Jeg tar utelukkende pullups (referansen i xfeit) og bruker grep med tommelen hvilende sammen med pekefingeren.

WAR har mer å si om lukket grep vil jeg tro?

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Ikke annet enn at de har hatt litt nedetid ett par ganger.

 

Det har nok med at siden er blitt "oppgradert" litt...eller nedgradert, alt etter hvordan man ser det.

Nå har det bl.a. kommet opp en rubrikk hvor man kan komme med forslag til nye øvelser osv...og ting har muligens gått litt galt for enkelte. Ser jeg har mistet en drøss med "maler" også.

 

Det er jo tross alt en litt "amatør-side", hvilket i utgangspunktet er sjarmerende :)

Annet nytt er at man nå må plotte inn dato for hver eneste treningsøkt, hver eneste gang......... :dontgetit:

 

Godt at man logger både dobbelt og trippelt da :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Dødt her i flere dager nå, så jeg våger meg utpå med ett spm; når legger man på vekt i chins? Trener 3xmax nå og er oppe på 15 reps på første sett, for så og synke ned til rundt 10 på andre sett, så kanskje 2 mindre reps på siste. Er snakk om rolig kontrollert ned, helt ned i hvilestilling for så å løfte kontrollert men raskt opp.

Lenke til kommentar

Min progresjon var sånn:

 

1: Chins med strikk (aldri trent før)

2: Chins utan strikk (eit program me progresjon)

3: Kjørte det til eg klarte 15+

4: Gjekk ned til 5x5 med ekstra vekt

5: La på vekt etter kvart

 

Innimellom hadde eg nokre økter med mindre ekstravekt og fleire repetisjonar.

Lenke til kommentar

Har også på vekt. Uten vekt kunne jeg sikkert tatt over 20 stk, og det ser jeg ikke helt nytten i. Når jeg trener styrke, så trener jeg for nettopp styrke, og jeg blir ikke noe særlig sterkere av å øke fra feks 20 til 22 reps. Er det ikke rundt 12 reps "grensa" går? Over denne, og du trener hverken noe særlig volum eller styrke, mellom 12 og fem mest volum, og under fem reps mest styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...