Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gidder ikke sammenligne meg med gutter som har som jobb og trene uansett, bol eller ikke. Da er det bedre og ta en titt i blokka og se sin egen progresjon.

For en holdning. Å skylde andre sin fremgang på at det er jobben deres, eller din egen mangel på fremgang på at du ikke har tid.

 

Det eneste som står i mellom deg og målet ditt, er din egen vilje og driv, ikke din mangel på tid. At man ikke setter av tid betyr bare at målet ikke er spesielt viktig for en.

Enig. Misunner dem for at de får tjene penger på noe de liker å gjøre (er jo ikke bare en hobby, men en livsstil) i tillegg til at de er sine egne sjefer.

Men det er som du sier at det går fint an å oppnå samme resultater med en vanlig jobb. Det er jo ikke slik at trener i 8 timer hver dag. Folk flest har nok 2-3 timer (inkl. reisetid, skifting, dusjing etc) som de kan bruke til trening flere ganger i uken.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

https://www.instagram.com/p/BEZGv7rNFSS/?r=1336683437

 

Det er snary sommer, og alle vil si noe. Selv om de er kvalifisert til det eller ikke. Sykelig overvekt skal hylles og alt er ok. Ingenting er dårlig eller skadelig bare man føler at det er greit.

 

Hva tenker dere om sånt? Jeg hadde IKKE betalt Helene Drage for trening, hun er åpenbart ikke i stand til å videreformidle slikt med tanke på at hun selv ikke blir sterkere eller har utviklet teknikk samt at hun bare har gått opp i fettprosent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hun burde vel heller bekymre seg over andre ting en "kalle meg selv udugelig om jeg spiser en sjokolade på en tirsdag" Jeg merker jeg blir helt matt av slike personer, vi som ikke er bælfeite blåvaler som av en eller anna grunn har utvikla bein til å gå på landjorda med har jo ingen rett til og se ned på feite personer. Hun er da for faen ikke noe sunt ideal, men vi kan vel trøste oss med at dama snart dauer av en eller anna form for hvalsykdom. 

Dro jeg på for mye nå kanskje? 

TLDR; lei at feite folk skal bli sett på som sunne bare fordi de er fornøyde med kroppene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.instagram.com/p/BEZGv7rNFSS/?r=1336683437

 

Det er snary sommer, og alle vil si noe. Selv om de er kvalifisert til det eller ikke. Sykelig overvekt skal hylles og alt er ok. Ingenting er dårlig eller skadelig bare man føler at det er greit.

 

Hva tenker dere om sånt? Jeg hadde IKKE betalt Helene Drage for trening, hun er åpenbart ikke i stand til å videreformidle slikt med tanke på at hun selv ikke blir sterkere eller har utviklet teknikk samt at hun bare har gått opp i fettprosent.

 

:rofl:Tragikomisk at hun mener det å telle kalorier i 3-4 dager og legge opp en slags plan rundt spisingen for og nå kcaloriunderskudd er så jævlig vanskelig.  :wee:

 

Blir som om jeg som håndverker skulle begynt og kun levert fra meg drit og forventa og fortsatt ha en jobb fordi sjefene og kundene må ha forståelse for at jeg føler meg bedre når jeg gir totalt faen  :dremel:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å få i meg alle kaloriene på deff /diett for i dag (resultat av at jeg har spart meg). Kan jeg da bare spare disse kaloriene til i morgen uten problemer?

 

Det er hva du spiser i gjennomsnitt per dag gjennom en lenger periode som teller så du kan sikkert helt fint spare, men så spørs det jo om kroppen vil ha samme effekt av det dagen etter. For lite kalorier kan jo også minske muskelmassen og det er ikke særlig ideelt hvis du vil ned i vekt og/eller trener styrke. Nå tar det jo en god del timer før musklene er ferdig restituert så de vil ha nytte av næring dagen etter (+ kalorier for å vedlikeholde muskelmassen), men jeg tviler på at det er særlig effektivt i en lenger periode.

Lenke til kommentar

En ganske enkel filosofi er å kun ta råd fra mennesker som er der du vil være. Det være seg trening, forretning, nettverk eller økonomi. 

 

Man tar ikke økonomiske råd fra en lærer med gjennomsnittlig lønn, akkurat som man ikke tar imot treningsråd fra en overvektig kvinne. Det er stor forskjell på teori, og å kunne sette denne teorien i praksis; hvor teorien antagelig fungerer forskjellig for hver person som setter den i praksis.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Tilsvaret frå 2XU var moro lesning. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Vart-kompresjonstoy-gir-den-opplevelsen-vi-beskriver-8142849.html

 

Dei henviser til uavhengig forskning utført av AIS, som er sponsa av 2XU og sel deira produkt.

 

Eg synest det er snevert å kreve at dei ein lærer av hsr oppnådd alt dei skal lære frå seg. Det får den enkelte vurdere sjølv, men eg trur ikkje verda er så svart/kvit at ein som ikkje har oppnådd det han skal lære i frå seg (som det kan vete mange grunnar til) ikkje er i stand til den jobben.

 

Står det noko om trening i bibelen? :p

 

6KF1Xhf.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hva med Peter Crouch, en notorisk spiss som har puttet for de fleste klubber i England. Han er også profesjonell men kjent for å være stiv og spinkel. Det er nok genetiske faktorer og treningsvilje som står sentralt. Ronaldo eksempel var jo "naturlig biff" allerede som 18 åring.cristiano-ronaldo-doesn-amp-skip-leg-day

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...